Från 43 till 37!

Hej på er!

Nu undrar ni såklart vad jag menar med rubriken.

Jo, så här är det!

Patriks foppatofflor stod ute på terrassen i solen. Och när han skulle ta på sig dem såg det ut så här.

DSC00617 (Custom),1

De hade krympt från storlek 43 till 37 och passar mig bättre nu. Dessutom hade de blivit alldeles bananformade. Och när jag fick se dem skrattade jag såklart hysteriskt – Patrik däremot, som hade blivit av med sina skor blev förstås mindre glad. Men han skrattade gott han också 😀

DSC00618 (Custom),1

Och när vi ändå pratar om terrassen kan vi ju passa på att kika på växterna som finns där.

Ni ser ”apelsinträdet” som vi tog ner från Sverige…..Det stormtrivs och har verkligen kommit hem.

PicMonkey Collage,14 (Custom)

Blomman längst ner till höger fick vi gratis när vi köpte lite växter på en trädgårdshandel. Den är fin, men gillar inte hettan.

Och hett är det…..

DSC00624 (Custom),1

….inte konstigt att skorna krympte. Haha!

Ha en fin torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Från 43 till 37!

  1. Ama de casa skriver:

    Fasen också – har solen den inverkan på storleken? Ja. Då vet jag vad jag ska göra idag då. Mot stranden! Parasollet får stanna hemma… 🙂

    Gomorron!

  2. Geddfish skriver:

    Jag tror säkert att solen kan krympa saker, det gör ju tvättmaskinen om man har för höga grader 😉
    Nä, nu var jag dum. Ni har VÄLDIGT hett om öronen, ser jag, inte öronen förstås, ser jag inte 😉
    Här blir det uppåt 26, rätt lagom 😉
    Kram!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, i tvättmaskinen har man ju ”råkat” krympa en del…..Och då måste man ju ut och handla nytt 😀
      Här har vi det verkligen varmt, men så skönt att ni där hemma äntligen också har fått sommar 🙂
      Kram

  3. moi skriver:

    Då har jag massor med skor att välja på i Torre, 37 är perfekt storlek för mig!
    Fast å andra sidan sväller fötter (och hela jag) när tempen går upp 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, här finns massor som du kan använda 😀
      Ibland svullnar jag också i värmen – första veckan här var värst. Men nu har kroppen nog vant sig, för fötterna är som vanligt igen 🙂
      Kram

  4. Ditte skriver:

    Ja, plast krymoer i värme och jag kan verkligen förstå att Patrik blev förvånad över att krympningen blev så väl tilltagen.
    ingen direkt krymprisk här, men sol och fint är det. Härligt sommarväder.
    Vad fina växterna är, men jag kan tänka mig att du får flytta runt dem så att inte de också krymper(vissnar) i den starka solen.
    Trevlig torsdag önskar jag.
    kram!

    • Ami skriver:

      Ja, han blev väldigt förvånad! Och jag gapskrattade såklart 😀
      Tack! Ja, än så länge är de fina, men så fort solen kommer ser man att de slokar 😦
      Kram och tack detsamma!

  5. åsa i åsele skriver:

    Så skoj 😀 stackars Patrik 😉 det borde ju varit Dina skor som krympte, då hade Du fått shoppa nya 🙂
    Tror jag ska lägga mig i solen och hoppas på att jag oxå krymper… fast vår sol är väl inte lika stark 😉
    kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men nu ska jag börja sätta ut alla mina skor på terrassen som jag är trött på, så jag får en anledning att shoppa nya 😀
      Jag ska nog också lägga mig i solen så lite överflödigt försvinner 🙂
      Kram

  6. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja man lär sig att plast och sol inte går ihop. Lex har alltid gnällt om att jag har haft redskap som sopskyffel ute samt plastfat till krukorna blir det bara småspint av efter ett tag. Vattenkannan är härdigare antagl för att man har vatten i den hela tiden så den hemska kloren dunstar.
    Kram P ♥

  7. Christel skriver:

    Hej Haha när dom har krympt till str 34 kan jag ärva dom. Tack för tipset ..jag har ju svårt att hitta skor i min storlek ..men jaaa jag köper större och sätter ut dom i värmen. Japp vi har också varmt Ha en skön dag Kram

    • Ami skriver:

      Hej!
      Haha! Du har mindre fötter än min mamma. Hon har 35 och har alltid problem att hitta skor . Men nu vet ni hur ni ska göra för att de ska passa er 😀
      Men ni kan få ärva våra när de har krympt 🙂
      Härligt att ni också har varmt!
      Kram och tack detsamma!

  8. Comsi Comsa skriver:

    Ha ha ha, kan bara tänka mig Patriks min när han såg skorna, ha ha ha…. 😉
    Tänk om solen kunde krympa alla bantare också? 😀

    Vilken fin terrass ni har, så fint med växterna där….

    Solig kram ♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, tänk så enkelt om alla som vill gå ner i vikt bara kunde sätta sig i solen några timmar 🙂
      Tack! Vi trivs jättebra på terrassen, men just nu är det för varmt att vara där på dagarna. Men kvällarna är jättesköna 🙂
      Kram

  9. Ann-Kristin skriver:

    Trodde först att Du lurades, men såg att samma fläck fanns på sandalerna i de olika storlekarna.
    Tvättar mina Crocs i maskinen och de krymper inte.
    Så fina blommor Du har.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Haha! Vi trodde först inte heller det var sant när vi såg dem 🙂
      Ställ ut dina här nere i solen, så ska du se att de snart passar dina barnbarn 😀
      Tack! Men de kräver mycket vatten nu i värmen…..Men Patrik är duktig och sköter om den biten 🙂
      Kram

  10. Fia skriver:

    Ha ha jag förstår att man blir snopen när skorna bara ändrar skepnad helt plötsligt! Ja solen kan mycket!!!
    Hur länge blir ni kvar? Vi kommer ner måndagnatt och stannar 10 dar, vore jätteroligt att träffas irl !!
    Fia

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, solen kan verkligen göra mycket…..Både på gott och ont!
      Vi har inte bestämt hur länge vi stannar, måste hem en liten sväng i sep bara! Men det hade varit jättekul att träffa er nu när ni kommer ner. Det tycker jag att vi planerar in 🙂
      Kram

  11. ogamotoga skriver:

    Ska kanske också ska placera skor i solen … då mina fötter verkar ha krympt. Kanske solens fel? 😨😉

  12. Decdia skriver:

    Haha, ni måste vara typ först i världen att krympa ett par skor! 🙂
    Det har hänt några gånger på jobb att kollegor råkat krympa stickade tröjor, det blir väldigt sött… dock lite hårt.

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, vi blev alldeles förvånade när vi såg det – och jag skrattade så klart hysteriskt 😀
      Usch, för krympta stickade tröjor, de sticks och kliar 😦

  13. Znogge skriver:

    Så några dagar på stranden och man kommer i storlek 34 då 😉

    Kram

  14. Ruth i Virginia skriver:

    34 – 34C
    Hett som i helsicke. Sweden is the place to be. 🙂

  15. Märkligt att skorna krymper, men det gick likadant för en tröja jag nyss köpt. Undrar varför… 🙂
    Tycker om dina växter och dina krukor…så fina!
    Kram

Kommentera

