Över ån efter vatten!!

Hej på er!

Nej inte ska man gå över ån efter vatten. Men det gjorde vi ju första veckan som vi hade kommit ner. Då flängde vi runt överallt för att hitta en golvfläkt, men de var slut i varenda butik 😦

Vi hade bara behövt gå ut till vår soptunna som ligger runt huset för att finna det vi sökte…..

Jag var väldigt sugen på att ta med mig den hem, men Patrik förbjöd mig 😀

IMG_0280 (Custom),1

Ha en fin torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Över ån efter vatten!!

  1. åsa i åsele skriver:

    Kanske bäst Du lyssnar på Patrik, Du vet ju inte vilka elfel denna fläkt har 😉 kram

    • Ami skriver:

      Fast Patrik är ”gammal” elektriker, så han hade säkert kunnat fixa till den…..Men han vägrade ändå låta mig släpa hem den 😦
      Kram

  2. Znogge skriver:

    Begagnade och kasserade elprylar ska man vara försiktig med! Tror det var bra med en nyinvestering i stället 🙂

    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Men det fattas ju en takfläkt i gästrummet fortfarande? Patrik som är så händig hade säkert kunna montera fast den där… Men nu lär den vara borta, och våra favvofläktar på Leroy är fortfarande slut. Vojne, vojne – HUR ska det här gå?
    😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja och dessutom fattas det en i köket. Och den här hade varit perfekt där…..Ska nog hålla utkik efter fler såna i soptunnan 😀
      Usch ja, hur ska vi nu kunna överleva utan våra favvofläktar? 😦
      God kväll!

  4. Gunnel skriver:

    Det var nog väldigt klokt och inte ta hem den. Kram

  5. ogamotoga skriver:

    Nog bra att lyssna där, ja … 😉

  6. Ditte skriver:

    Tja, åtevinnng är ju bra. Men kanske får det finnas gränser. Det kan ju vara så att en anledning finns till att den kasserats…
    Kram och trevlig torsdag!

    • Ami skriver:

      Ja, något fel var det säkert på den…..Men i värmen gör man nästan vad som helst för att få lite svalka 😉
      Kram och trevlig kväll

  7. Comsi Comsa skriver:

    Jag skickar svalkande vindar, ta emot>>>>>>> 😉

    Kram ♥

  8. Christel skriver:

    Go midddag Haha en kasserad fläkt ..den kan väl Patrik laga i ett nafs. Läste faktiskt att det varit rekord varmt i Spanien i år….hoppas det blir något svalare snart. Flyttlådan klar ..försökt trycka ner en fläkt men tyvärr. Ha en skön dag Kram P.S snart fortsätter vi tömma vår lägenhet på möbler ..något du behöver? (haha)

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Haha! Ja, det sa jag också! Men han vägrade låta mig ta hem den 😀
      Åh, är ni snart på väg ner?
      Haha! Ja, jag skulle nog vilja ha mycket…..Men det finns ju ingen plats 🙂
      Kram

  9. torrebloggen skriver:

    Ja det var nog klokt att lyssna på Patrik!
    Ha det så trevligt idag!
    Kram!

  10. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja om det absolut inte finns nån fläkt att köpa – vilket faktiskt hänt…både här och hemma… ja då hade man provat denna i desperation 😀 Kan ju mycket väl ha funkat men dom hade köpt större i stället 😀
    Kram P ♥

  11. moi skriver:

    Den kanske hade varit guld värd idag 😀
    Kram

  12. Fia skriver:

    Ha ha jag tror att till o med Lasse bangat på denna fläkt men man ver ju aldrig, han vill testa det mesta ….idag har vi tvättat o städat, jo visst nu kommer jag ihåg , jag har också vatten hos tandläkaren!
    Kram vi ses i höst!
    Fia o Lasse

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var nog lika bra att låta den stå där den stod…..Men lite sugen på den var jag allt 😀
      Hoppas det gick bra idag hos tandläkaren 🙂
      Ha en trevlig hemresa, så ses vi snart igen!
      Kramar

Kommentera

