Vår lördag….

….började här…

…i verktygslådan!

DSC00810 (Custom)

För att sen fortsätta ut på terrassen där vi rullade ut den söndriga markisen 😦

DSC00811 (Custom)

Och plocka av fransen och lägga den på golvet.

DSC00808 (Custom)

Och slutligen plocka ner hela eländet från väggen.

DSC00812 (Custom)

Innan det ”roliga” lördagsnöjet kunde börja…..

Vi klippte, klistrade och strök.

DSC00813 (Custom)

Vi sydde och sydde och sydde.

DSC00814 (Custom)

Och efter många timmar var den på plats där på väggen igen. Fortfarande utan frans….

DSC00815 (Custom)

….och utan skena.

DSC00816 (Custom)

Och på tisdag när armarna kommer får vi reda på om vårt lördagsnöje gett resultat, eller om det bara är att bära ner den till soptunnan.

Vi tackade till och med nej till en lunch nere hos Ali på Bar Celona med Ama och Anders bara för att få markisen färdig…..Och skulle den nu ändå inte fungera, så hade vi ju i alla fall roligt hela lördagen 😀

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Vår lördag….

  1. Geddfish skriver:

    Gomorron 😉 då vet jag hur en markis ser ut sönderplockad 😉 min är ff hel…
    Duktiga ni är, hoppas allt funkar i slutändan! Söndagskram ❤

    • Ami skriver:

      God middag!
      Haha! Ja, nu vet du hur den ser ut i delar 😀
      Ja, vi tror det ska fungera….Hoppas det i alla fall!
      Söndagskram tillbaks

  2. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Hoppas ert lördagsnöje kommer att hålla. Förra året lät jag ta ner min markis för att få sömmarna lagade ( efter att ha lappat och sytt i många år). Tyckte nog att det blev lite väl dyrt att sy ihop några sömmar. Betalade 100€.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, vi hoppas verkligen det!
      Lite dyrt lät det faktiskt att få sömmarna i hopsydda…..Men här nere är man ju beroende av den!
      Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Snygg verktygslåda! Jag tror att den där modellen även kommer i rött… 🙂

    Duktigt jobbat! Men att STRYKA markisen? Det är heeeelt klart överkurs 🙂 Hoppas att allt kommer att funka nu när ni har varit så pyssliga.

    Gomorron!
    PS: Korven och moset hos Ali var sååååå gott! 😀

    • Ami skriver:

      Kommer den i rött ska jag köpa en till dig 😀

      Jooo, markisen stryker vi en gång i månaden…..Gör inte alla det? 😉

      Tack för idag!

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami Ja då får man verkligen hoppas att ert lilla pyssel håller. Att stå ute på balkongen att stryka ser ju lite mysigt ut. Här regnar det och det ska hålla på hela dan. Så strykning på balkong eller regn. Japp balkong 🙂 Ha en skön söndag Kram

  5. Ditte skriver:

    Bra jobbat! Ett riktigt dagsverke! Och kanske fungerar det! Hoppas verkligen!
    Vad gäller frans så hörde vi när vi beställde vår nya markis att det numer inte beställs så många markiser med sådan. Rak kant är mer populärt. Går mode även i markistillverkningen….
    Som Ama skrev; var dte inte lite överkurs med att stryka. Men kansk eville ni få till presvecken ordentligt.
    Kram och trevlig söndag.
    PS Kanske blir det mat hos Ali idag?

    • Ami skriver:

      Ja, nu får vi bara hoppas att det gjorde nytta också 🙂
      Fast frans vill jag nog ha…..Jag är inte så modern av mig!
      Haha! Jooo, men stryka den ska man väl göra åtminstone en gång i veckan 😉

      Nej, på söndagar har Ali stängt 😦
      Kram

  6. Anonym skriver:

    Hej Ami!
    Hoppas nu att det funkar efter allt jobb ni haft! Kram P ♥

  7. Comsi Comsa skriver:

    Oj så mycket jobb blåsten ställde till med, hoppas att allt skall komma på plats och att armarna räcker till…. 🙂

    Trevlig söndag och kram ♥

  8. Znogge skriver:

    Med tanke på allt arbete som ni lagt ner på den hoppas jag verkligen att den är funktionsduglig!

    Kram

  9. Gunnel skriver:

    En liten syjunta på altanen. Mysigt! Hoppas att allt ert arbete inte var förgäves. Kram

  10. åsa i åsele skriver:

    Förhoppningsvis får Ni lön för mödan och markisen är funktionsduglig då allt är färdigt. Jag håller mina tummar 🙂

  11. Decdia skriver:

    Vilket jobb! Jag hade inte ens haft nån aning om hur man skulle laga det hela, men där verkar ni ha full koll. Håller tummarna!

  12. Anonym skriver:

    Ha ha påminner om när vi monterade ner vår markis och vände tyget, då partiet längst ut blivit smutsigt och blekt med tiden. Vi fick bängla in den genom altandörren och delvis utnyttja golvet inne , då den är rätt bred, och stundtals låg halva markisen över altanräcket på 5:e våningen med mig som höll emot…..tung med skena och allt! Men det blev jättebra till slut! Det blir det säkert även för er!!
    Kram

  13. Fia skriver:

    Hej det var jag som blev anonym!
    Fia

  14. ogamotoga skriver:

    Håller tummen att allt är i sin ordning. Men tacka nej till lunch! Äta bör man annars dör man … 😉

  15. TantGlad skriver:

    Oj….här har ni fullt upp. Men det ser mysigt ut på balkongen.

    Kramkram.

  16. Susjos skriver:

    Oj ,vilket jobb ( tur att solen inte sken stekhet på er?-ser moln därborta) Nu håller jag tummar och tår för att allt ska passa på tisdag! 😉

  17. torrebloggen skriver:

    Vilket hästjobb, men det blev ju ett härligt lördagsnöje.
    Håller tummarna att allt ska funka nu på tisdag!
    Kram

Kommentera

