Kan det bli bättre….

….än att slå sig ner på terrassen och avnjuta frukosten….

DSC00834 (Custom),1

….i behaglig sommarvärme….

DSC00835 (Custom),1

….medans solen går upp över hustaken?

Det är verkligen njutbart!

DSC00837 (Custom),1

Och njuter gör vi absolut här nere. Till och med när vi tar dramaten för att gå och handla. Och den tog vi fram igår efter det att frukosten var avklarad.

Och full blev den, både med det ena och det andra. Ägg och bröd är det som alltid måste finnas hemma i kylen och frysen hos oss.

Hur gott är det inte med en äggmacka på morgonen…..Det kan jag längta efter redan på kvällen när jag går och lägger mig. Så äggen är viktiga!

DSC00838 (Custom),1

Och när kärran var tömd ville vår söta spanska grannfru att jag skulle komma in till henne. Hon ville ge mig en spansk penningblomma som hon hade på sin terrass.

Och nu hänger den här hos oss.

DSC00841 (Custom),1

Dessutom visade hon mig att det fanns extra godsaker i den som passar väldigt bra till Mojiton… 🙂

DSC00842 (Custom),1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Kan det bli bättre….

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Nej bättre kan det knappast bli 🙂 Börjar bli lagom varmt också.
    Blomman, kallas den spansk penningblomma? Skojar du kanske 😀
    Karlbergare eller springpojke är det kanske?
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      God eftermiddag P!
      Nu är det betydligt behagligare temperaturer….Varmt, men inte så man flyter bort av svett!
      Jag googlade på blomman som du skrev och ser att den faktiskt inte alls ser ut som vårt penningträd…..Så du har nog rätt 🙂
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Håller med P om att det nog är en springpojke det där. Men jag ska hålla ordentlig koll på den ifall det kommer pengar… Fast en spansk penningblomma? Bara det inte kommer pesetas… 😉

    Gomorron!

  3. Geddfish skriver:

    Ser ljuvligt ut, där på balkongen, och den utsikten, går inte av för hackor!
    Ägg, ska alltid finnas hemma! Det är basen.
    Här är det regnkläder som gäller. Brrr.
    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, det är så ljuvligt att sitta här på terrassen….Vi bor nästan på den 🙂
      Och visst är det bra när man har ägg hemma. Finns så mycket man kan göra med dem!
      Usch för regnkläder 😦
      Skickar en solkram istället!

  4. Znogge skriver:

    Visst är det mysigt att sitta ute och äta frukost men den tiden är över här nu för denna säsong. Utsikten var inte illa den heller!

    Kram

    • Ami skriver:

      Nej, hemma går det ju tyvärr bara mot svalare tider 😦
      Jag gillar inte alls den perioden….
      Ja, det är på terrassen vi lever nu 🙂

      Kram

  5. Gunnel skriver:

    Mojito…mmmm….tänk att få det till frukost. Men se upp för de stora bladlössen du har på väggen. De ser ut att ha spanat in din blomma. Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Jag ska nog beställa en mojito till frukost imorgon av Patrik 😀
      Kan till och med slopa äggmackan då 😉
      Aj aj, de där bladlössen ska jag genast gå och och spruta gift på….
      Kram

  6. Decdia skriver:

    Jag är också inne i en äggfas nu. Men jag är sån som hela tiden varierar mig, nu är det ägg för hela slanten och nästa vecka är det nåt helt annat. 🙂
    Oh, mojito… det var länge sedan.

    • Ami skriver:

      Haha! Jag är också periodare, men ägg har vi faktiskt ätit måååånga veckor nu 😀
      Ja, nu får du blanda till en mojito och sätta dig i soffan…..Eller varför inte på jobbet 😉

  7. Comsi Comsa skriver:

    Nu har ni en lagom temperatur där nere. Ägg är kanon och går att göra så mycket med. 🙂

    Kram ♥

    • Ami skriver:

      Ja, nu har vi bara runt 30 grader på dagarna 😀 Men det är inte så fuktig luft, så man svettas inte lika mycket som för en månad sen. Och det är skönt 🙂
      Kram

  8. Ditte skriver:

    Ja,idag skulle jag också gärna velat sitta ute på terrassen och ätit frukost. Men det ösregnar och blåser, så jag avstår. Det ska bli bättre senare idag.
    Såg att det även väntas en del kommande regn hos er….Men kanske falskt alarm.
    Nu börjar temperaturen hos er bli mer anpassad för min smak, så vi ska nog börja fundera på att dra oss söderut.
    Och att gå och botanisera i butikerna i Torre är ju bara trevligt.
    Trevlig tisdag!
    Kram!

  9. Ditte skriver:

    Glömde! Visst är det ljuvligt att frukostera på terrassen och ha både sol och vacker utsikt över havet. Extra njutbart!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Usch för ösregn och blåst 😦 Men ni är snart här och kan sitta ute och äta igen 🙂
      Jag såg igår att det skulle bli regn en dag i veckan, men det ändrade sig, så nu är det tydligen sol och blå himmel igen!
      Kram

  10. åsa i åsele skriver:

    Ni har det bra där i Spanien, förstår att Ni trivs 🙂 gulligt av grannen att ge Dig en blomma 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, vi har det så bra här och vi stortrivs verkligen 🙂
      Och hon är så snäll vår söta spanska grannfru!

      Krya på dig med foten
      Kram

  11. Ruth i Virginia skriver:

    Bröd, ost och ägg är absoluta måsten – och kaffe, förstås.
    Ser jätteskönt ut där på terassen. Här har hösten gjort sej
    känd. 14C kl. 5 f.m., men det går upp till 26-27C på dagen.
    Temperaturen svänger väldigt just i det här området.
    Måndan var perfekt med knallblå himmel och LAGOM temp.
    Har sovit mellan doftande, soltorkade lakan inatt. Mår bra!

    • Ami skriver:

      Ja, kaffe är ju så klart också ett måste här för oss också 🙂
      Vi har det jätteskönt på terrassen….Men vad härligt att det blir så varmt hos dig fram på dagen. Då känns ju inte hösten så otäck 🙂

      Så skönt att få sova mellan soltorkade lakan – det är något visst med det!

  12. torrebloggen skriver:

    Nej det kan inte bli så mkt bättre! Hade gärna suttit på Torrebalkongen idag, vi hade bara +14 i morse och just nu spöregnar det och det är bara +13,5 ute, usch hösten är här.
    Kram!

  13. Fia skriver:

    Så härligt det ser ut! Här gäller lunch i det inglasade uterummet idag, regnar just nu och svalt i luften! Men solen kommer säkert tillbaka i eftermiddag igen! Vi längtar verkligen ner till Torre, men innan dess bröllop i Sthlm och bokmässan i Göteborg, men sen så…..
    Kram
    Fia

    • Ami skriver:

      Ja, det är det där hopplösa regnandet i Sverige som jag inte gillar 😦
      Förstår ni längtar hit….Det gör jag alltid när jag är hemma i Sverige 🙂
      Men nu har ni ju bröllop och bokmässa att se fram emot innan ni är tillbaks igen!
      Kram

  14. Ann-Kristin skriver:

    Så härligt med frukost på balkongen. Äggmackorna är inte helt fel.
    Hoppas det går bra med markisen idag.
    Kram/A-K

  15. Ama de casa skriver:

    sv: Den ylande skedanden är rätt lugn, faktiskt. Men vi återkommer ifall vi behöver gå upp och ge den smörj 😀

  16. Susjos skriver:

    Ser heeelt gudomligt ut! Blir väldigt avis 😉 Älskar ägg i alla former! Är det mynta du har fått med i penningblomman? Så gott med Mojito..det har blivit en hel del såna under semestern! Här har det visst regnat idag, men jag har sovit så gott och missat regnet! Helt okey! Fortsätt njut av det soliga Spanien!!!

    • Ami skriver:

      Det är så härligt här nere!
      Ja, det var mynta som följde med i blomman 🙂 Och det doftar ju så gott….Och smakar väldigt bra i mojiton 😀
      Kanske bra att du sov, så du slapp se regnet!
      Tack, vi ska fortsätta njuta!
      Ha det så bra

Kommentera

