Dan och Carita….

….kom hem till oss i fredagskväll. Och med sig hade de ett paket som var så fint inslaget att jag knappt ville öppna det.

DSC00912 (Custom)

Men ni vet hur det är när nyfikenheten tar över.

Så Ami öppnade det. Men väldigt försiktigt så inte pappret skulle bli skadat.

Och titta vad jag fick! Texten är ju klockren. Vi måste spara på vårt vatten!

DSC00913 (Custom)

Sen åt vi och hade det trevligt.

DSC00914 (Custom)

Och frampå småtimmarna blev det kurs! Jag är inte rädd – jag kan flyga!

DSC00917 (Custom)

Ja, visst är det kul med goa och glada vänner 🙂

Men hörrni, glöm nu inte att spara på vattnet och ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

37 kommentarer till Dan och Carita….

  1. Ann-Kristin skriver:

    Ser gott och trevligt ut! Fin skylt. Får lägga det på minnet 😊. Snart sitter jag på min balkong och njuter av kvällssolen. Det ska bli skönt för det var frost på gräsmattan i morse.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det gäller att spara på vattnet 🙂
      Så hemskt med frost! Då förstår jag absolut att du längtar ner hit till din balkong!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Åh vad bra att Dan håller flygkurs för Patrik där! 🙂 Ser både gott och trevligt ut – och Sherlock Ama anar att det är mer pommesar på gång där på näst sista bilden 😀

    Gomorron!

  3. Ama de casa skriver:

    Det ser ut som Patrik håller på att ledsna och biter Dan i handen… 😉

  4. Gunnel skriver:

    En mycket förnuftig skylt. Egentligen är det självklart men ibland behöver man bli påmind. Kram

  5. moi skriver:

    Om ni verkligen håller fast vid skyltens uppmaning så tror jag att Patrik går med på en flygresa nästa gång 🙂
    Kram

  6. Anonym skriver:

    Go morgon Ami. Ja vatten måste man ju spara till annat. Jag tror att Patrik säger: jag kan flyga jag är inte rädd. Det är vad jag intalar mig själv varje gång. Hälsningar från ett underbart o soligt Hbg. Kram

  7. Anonym skriver:

    Anonym igen 😦 Får ladda om

  8. Anonym skriver:

    Anonym igen ….får ladda om

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Haha! Ja, vattnet måste man spara på 😀
      Jag hoppas i alla fall att Patrik kan börja säga att han inte är rädd för att flyga….
      Härligt att ni har haft så fint väder hemma 🙂
      Kram

  9. ditteakker skriver:

    Perfekt! Jag hjälper gärna till att spara på vatten! Inga problem! Flygbussen ser ut att gå bra bara en tidsfråga tills ni lyfter. Förstår att ni hade en trevlig kväll. Kram!

    • Ami skriver:

      Bra att du också hjälper till att spara på vattnet!
      Ja, jag tror också att han snart vågar lyfta – jag hoppas i alla fall 🙂
      Kvällen var jättetrevlig!
      Kram

  10. ogamotoga skriver:

    Fyll min kyl, så ska jag spara massa vatten. 😉

  11. åsa i åsele skriver:

    Härlig skylt 🙂 Bra flygövning det där 😉 Ha en fin söndag, kram

  12. Comsi Comsa skriver:

    Skojig skylt. Men du allvarligt, försök nu inte att prova flyga på riktigt va? 😉

    Söndagskram ♥

  13. Znogge skriver:

    Vilken härlig skylt men champagnen får anstå här! Söndag liksom 😉

    Kram

  14. åsa i åsele skriver:

    Nej men fyy inte kul med förkylning, krya på kram ❤

  15. Gemsofmylife skriver:

    Underbar skylt jag hänger på för det är viktigt att spara vattnet här ute i skärgården också 😉
    Såg ut dom en härlig kväll, bor ni i Spanien året om ??
    Kram Sanna

    • Ami skriver:

      Bra att du också hänger på och sparar på vattnet 😀
      Nej, vi bor inte i Spanien året om, men vi har möjlighet att vara här ganska mycket 🙂
      Kram

  16. Decdia skriver:

    Haha, bra inställning! Själv måste jag ligga i hårdträning för att lära mig gilla champagne, prosecco och cava är ju så mycket godare. 😉

  17. Ruth i Virginia skriver:

    Utmärkt råd för torra Kalifornien!

  18. torrebloggen skriver:

    Vilken fin skylt du fick av Carita och Dan!
    Kram!

  19. TantGlad skriver:

    Nej nej…..Vi ska inte glömma att spara på vattnet.
    Hejsvejs och trevlig måndag.
    Kram.

  20. Gertrud Schillén skriver:

    Äntligen får jag öppna min flaska ”sekt” som jag sparade så länge och under tiden
    slösade jag med vatten, – hade inte kul.

  21. Siv Jakobsson skriver:

    Det blir nog Arestel i s f vatten, klart som spat!!!

Kommentera

