Ska det vara så svårt….

….att öppna en majonnäspåse?

Tydligen! För igår när vi satt på Deni´s och åt lunch med Ama och Anders blev den där lilla påsen en aning besvärlig.

– Påsen går ju inte att öppna. Säger Patrik.

– Jo, men det brukar ju vara en liten skåra i hörnet på påsen, säger Anders.

Jag kan inte heller öppna min, säger Ama.

Här sitter alltså tre personer med varsin påse och försöker leta efter skåran i hörnet!

IMG_0364 (Custom),1

– Nej, det går inte att öppna. Det måste vara en skämtpåse!

IMG_0365 (Custom),1

– Men vad är det här? Ska det vara så svårt? Ge mig påsen så sätter jag gaffeln i den!

IMG_0366 (Custom),1

Och tillslut fick de tre äntligen sin majonnäs och jag kunde fortsätta äta min soppa i lugn och ro….Innan vi fortsatte ut i det härliga sommarvädret 🙂

cura-stranden

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja. Bokmärk permalänken.

17 kommentarer till Ska det vara så svårt….

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Fick inte heller upp min påse i går 😀 Men Lex hittade öppningen med en gång och ändå var det kväll och mörkt 😀 Åt också hamburgare…5.50E Dom är ganska hyfsat goda där.
    Kram P ♥

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Ketchup ska serveras på tub eller flaska. Samma med ketchup – dom ger dessutom mycket värre fläckar när dom väl öppnar sig… 🙂

    Gomorron!
    PS: Vill gärna passa på att påpeka att jag fick upp min påse alldeles själv och utan hjälpmedel, och att det var FEGT av dig att välja en maträtt som inte krävde såna tillbehör… 😀

  3. Comsi Comsa skriver:

    Vem har sagt att det skall vara lätt att äta mat? 😉
    Det är en riktigt fin bild på dig där på stranden.
    Kram ♥

  4. moi skriver:

    Trubbel i paradiset ser jag 🙂
    Kram

  5. Ditte skriver:

    Viss teknik kan behövas för en del av majonäspåsarna och övning ger färdighet. Tur att du hade den rätta knycken och färdigheten.
    Kram och trevlig måndag!
    Soliga kramar från Stockholm. Härligt sensommarväder…

  6. Ann-Kristin skriver:

    Ni får begära att de kommer med en sax nästa gång 😃. Lite frågande när det gäller att ha majonäs till hamburgaren. Jag föredrar ketchup.
    Kram/A-K

  7. Gunnel skriver:

    Du var smart som valde soppa. Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Fin Du är ❤ Smart att välja soppa när tillbehören kräver examen i pås-öppning 😉 kram

  9. ogamotoga skriver:

    Hehehe … 😀

  10. torrebloggen skriver:

    Jo det kan faktiskt vara svårt att öppna vissa påsar ibland.
    Tur att tres amigos fick upp sina påsar till slut.
    Kram!

  11. Christel skriver:

    Go kväll Neeej sådan svåra problem att lösa vill man inte ha på sin semester. Den där saxen som du tog med dig …får du ha i lilla väskan. Sommarhälsning från oss

  12. Decdia skriver:

    Jag brukar bita upp såna… 🙂

  13. Znogge skriver:

    Vilken otur! Sådana små påsar brukar vara en barnlek att riva upp. Tur att du ingrep så rådigt 🙂

    Kram

  14. Susjos skriver:

    Jo, det känner jag igen! Tänker osökt på ”far jag kan inte få upp min kokosnöt, inte ens med hammare och spik!”

  15. Ruth i Virginia skriver:

    Vilken fantastiskt bloggare du är! En liten mayonäspåse som jäklas
    blir en hel blogg. Det är till att ha talanger!
    Men vi fick ju inte se, hur burgaren såg ut efter mayonässmetandet. 😦

  16. irisam11 skriver:

    Hej Ami och Patrick.
    vi lämnade Ängelholm den 3 september och njuter av fina hösten i Torrevieja.
    Här kommer tipsen ang vandringen är
    väldig vacker och lätt.,Ni kan träffa intressanta människor,bjud Ama också
    Glöm inte TANGO
    .Vi ska köra kurs i oktober,jag återkommer
    hälsningar -Irina och calle

  17. irisam11 skriver:

    jag glömde lägga info

    Hej alla vandringssugna!

    Höstens vandrarpremiär blir på torsdag 1 oktober

    istället för tisdag 29 september då heldagsregn väntar, om än i mer beskedliga mängder än som tidigare hotat.

    Vi börjar med en kustvandring med dopp – på torsdag förutspås sol och svaga vindar!

    Vandringen går söderut med start från playan vid La Zenia och är på totalt 8 km. Vi kommer att vara tillbaka i god tid före minigolfen!

    Samling kl.10 vid Bar Carlos (invid fredagsmarknaden, calle Santa Petra 1), där vi fördelar oss på så få bilar som möjligt.

    Anmälan att vara med på turen sker senast kl.18 dagen innan per e-post till krucken@gmail.com eller SMS till 659 510 367.

    Ta med matsäck och vatten! Och baddräkt för den som vill ta chansen till ett dopp i en Medelhavsvik!

    Viktigt för att alla skall komma med:

    Ange om du har bilplatser lediga eller om du behöver skjuts.

    Vi hoppas att alla med tillgång till bil ställer upp med den.

    Sedan kanske den kan ställas vid Bar Carlos om pusslet med bilplatser och skjutsbehov går ihop på onsdagkvällen!!

    Kostnad: vi delar på bilkostnaden – det är allt!

    Ansvar: alla deltar på eget ansvar.

    Välkomna till höstens första vandring!

    Med vänlig hälsning irina

Kommentera

