Supermånen och släktträff!

Nej, vi har inte haft släktträff på månen och inte heller har vi sett supermånen.

Patrik orkade bara vara uppe till 03.00 och då syntes inte fenomenet, men när han ändå var uppe tog han en bild från terrassen. Och visst blev den tjusig!

supermåne-torrevieja-kl-02,56

Vi hade båda svårt att sova där på natten, ja det tror jag nästan alla i vårt hus har just nu på nätterna, för jag har fått en fruktansvärd hosta som håller mig själv och alla andra också vakna.

Men just den natten när månen var så vacker var det ju bra att jag såg till så Patrik vaknade och kunde ta en bild 🙂

Men när vi slutligen kom i säng och jag hade hostat mig genom några timmar var det dags att gå upp igen. För då skulle vi ut och äta lunch med min faster och hennes man.

Och även de var ganska trötta eftersom de kommit med flyget mitt i natten. Men vi hade massor att prata om eftersom de precis köpt en lägenhet här nere…..Jätteroligt!

Och eftersom Alinghi alltid är ett säkert kort gick vi dit för att äta deras goda mat. Och där sprang vi även på Anna-Carin och Krister som vi hann prata fem minuter med.

Patrik och Björn är koncentrerade på något som tydligen är jätteviktigt i telefonen….

IMG_0375 (Custom)

….medan Gun-Britt och Ami ägnar sig mer åt det väsentliga, maten alltså 🙂

IMG_0379 (Custom)

Nej, nu får nog Ami gå och ta sig en kopp hett honungsvatten att lindra hostan med.

Ha en trevlig tisdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Supermånen och släktträff!

  1. åsa i åsele skriver:

    Nej men fyy har Du fått värsta hostan, inte kul 😦 krya på kram
    Roligt att Ni fått släktingar på besök 🙂
    Ha en fin tisdag, kram

  2. torrebloggen skriver:

    Krya på dig!
    Kram!

  3. Geddfish skriver:

    Åhhh, krya på dig, inte kul att hosta.
    Det är konstigt med de där mobilerna, riktiga energitjyvar 😉
    Kram!

  4. Ama de casa skriver:

    Vilken fin bild på månen! Anders lurade mig och sa att den inte gick att se här (läs: jag glömde)… Fast det var visst fenomenet med själva röda månen som inte syntes på våra breddgrader. Tror jag? Vet inte, för jag sov som en stock och låtsades att det regnade (vilket det gjorde när jag vaknade 😉 ).

    Krya på dig från den dumma hostan nu!

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, visst var bilden fin!
      Haha! Du sov alltså bort hela skådespelet?? Nej, vi såg inte heller någon röd måne.
      Tack! Ja, vi hoppas hostan och hesheten går över….Men Patrik är ganska nöjd 😀
      God middag

  5. Comsi Comsa skriver:

    Det var ju en fin stor härlig måne som Patrik fick fotat. 🙂
    Hosta är så jobbig och jag hoppas du snart blir av med den fort å helst går. 🙂

    Solig kram ♥

  6. Christel skriver:

    Go morgon Finns inget värre än hosta, speciellt när man hostar hela natten. Man blir ju helt slut. Men visst finns det dunder mediciner i Spanien …sådana där som förmodligen är olagliga men som hjälper. Krya på dig :)) Här har vi ”nästan” sommar Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Nej, hosta är inget vidare. Och varför ska den alltid komma på natten?
      Jo de har ju en hel del grejer här nere, men jag vill inte gärna ta det förrän i nödfall. Vet ju inte vad det innehåller….
      Skönt att ni nästan har sommar hemma 🙂
      Tack och kram

  7. Decdia skriver:

    Men om han såg månen så borde det ju har varit en supermåne? Det var ju två fenomen på himlen den natten, först supermåne och sen blodmåne.

    Krya på dig!

  8. Ditte skriver:

    En jättefin månbild! Här var jag uppe och ute på balkongen men det var så mycket moln att jag inte såg en skymt av någon måne. Men jag har fått se lite bilder som andra tagit runt om i Sverige.
    Trist med din hosta! Och du. ta och blanda i lite försk riven ingefära i ditt honungsvatten så lindrar det än bättre.
    Trevligt med besök och kul att träffa på AC och Krister. Vi sågs här hemma förra veckan.
    Krya på dig!
    Kram!

  9. Fia skriver:

    Vilken månbild! Jag är ju mångalen så jag var upp vid flera tillfällen för att få se den röda, men kl 5 skymdes den plötsligt av moln!! Jag hade i alla fall fått njuta ordentligt av den härliga supermånen hela kvällen och natten!
    Nu på plats här!
    Kram
    Fia

    • Ami skriver:

      Ja, bilden blev jättefin! Haha! Mångalen 🙂 Vi såg inte heller den röda färgen….Men den var tjusig ändå!
      Härligt att ni är på plats!
      Vi hörs
      Kram

      • Fia skriver:

        Kul att du ropade på oss på paseon idag! Härligt att vara här, och bloggträffen verkar ju bli av!

  10. moi skriver:

    Wow vilken bild!!!!
    Ama tipsade mig om jättebra antihost tabletter! Påminn henne om dem för de är jättebra!!
    Kram

  11. Ja det var en superfin bild. Jag ställde klockan på 05.30 och då var en tredjedel av det röda kvar 🙂

  12. Znogge skriver:

    Men vilken otur 😦 Hoppas verkligen du känner dig bättre snart!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, lite trist när man inte känner sig helt okej….Men nu har jag köpt ingefära som jag sitter och smuttar på i en tekopp 🙂
      Kram och tack

  13. MariAma deCasa skriver:

    Bara att instämma med alla andra och önska Krya

  14. Ann-Kristin skriver:

    Jättefin bild på månen trots att den inte var röd. Jag for upp vid 5-tiden, men då var det moln som skymde. Jag brukar alltid sova dåligt vid fullmåne men inte när detta fenomen visade sig.
    Hoppas din hosta ger sig! Vet hur det är men pga andra orsaker.
    Krya på Dig!
    Kram/A-K

  15. Åh ingen fara, tandskydd 🙂

  16. Susjos skriver:

    Oj vilken månbild! Han lyckades ju riktigt bra! Men usch så jobbigt med hostan… krya på dig!
    Så snygg du är ! Och funkar det röda armbandet mot myggen? Jag får fruktansvärda bett av myggorna vid medelhavet, medans min man inte får något bett alls! I Sverige är det tvärtom-han får bett, inte jag! Konstigt va?

    • Ami skriver:

      Ja, visst blev bilden bra 🙂
      Usch ja, hostan är verkligen inget vidare, men det ska väl ge med sig så småningom!
      Precis så är det hemma för oss också. Patrik får bett men inte jag. Men sen jag tog på mig armbandet har jag faktiskt inte fått något bett….Så jag tror att det har hjälp 🙂

Kommentera

