Ett tryggt ställe….

….är det här i Torrevieja.

Här kan man promenera tryggt utan att känna sig förföljd.

torrevieja-trygg-stad

Och det är sällan man ser några faror 😉

torrevieja-trygg

Så därför önskar jag er en trygg och skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Ett tryggt ställe….

  1. MariAma deCasa skriver:

    Ser ju helt ofarligt ut 😉
    Hoppas du mår lite bättre idag♡
    Ha en trygg promenad i dag oxså, här i Sverige är det fint höstväder men en massa våld och knivskärningar så trygga promenader i stan är nog bara att glömma

    • Ami skriver:

      Haha! Jag blev riktigt rädd….Åtminstone för honom på första bilden 😉
      Tack, en aning bättre är det i halsen!
      Usch, så otäckt med alla dessa knivskärningar 😦

  2. Ama de casa skriver:

    Men fy vilket läskigt ställe det där Torrevieja verkar vara! Dit ska jag nog aldrig åka… 😉

    Hoppas dina medikamenter har hjälpt och att du mår bra nu!
    Kram

    • Ami skriver:

      Nej, i Torrevieja kan man inte vara! Det är såå läskigt där 😀
      Tack! De börjar nog verka i alla fall!
      Vi hörs!
      Kram

  3. åsa i åsele skriver:

    Jag hoppas han i hatten inte är så farlig som han ser ut 😉
    Hur mår Du nu, hjälper medikamenterna?
    Ha en fin söndag, kram

    • Ami skriver:

      Nja, man vet aldrig 😉
      Tack, det börjar nog bli lite bättre…..Hostar inte så mycket längre 🙂
      Kram och tack detsamma!

  4. moi skriver:

    Ligger inte du nerbäddad??
    Jag har hört att det finns en och annan stalker där i Torre… 🙂
    Kram och krya på dig!

    • Ami skriver:

      Ops! Förlåt!
      Ska genast bädda ner mig och lyssna på både dig och Ruth!
      Men jag tar det väldigt lugnt.
      Ja, den där stalkern ska man nog försöka undvika 😉
      Kram och tack!

  5. Gunnel skriver:

    Jag gissar att du inte var riktigt vaken när du gav dig ut, eftersom du missade alla farligheterna. Var försiktig! Hoppas du är lite piggare nu. Kram

  6. Preciosa skriver:

    Hu vad läskigt på andra bilden men på första ser jag ju din far 😀 Tryggt!
    Kram P ♥

  7. Comsi Comsa skriver:

    LÄSKIG söndag till dig 😱👻💀👽

    Kram ❤

  8. Ditte skriver:

    Visst är det tryggt med trygga miljöer? Och utan att man behöver känna sig rädd. Är så glad att jag har både Stockholm, Peking och Torrevieja som säkrade platser. Ja, listan kan bli lång….Men lite läskigt såg det ut där i mörkret….
    Trevlig söndag och god bättring.
    Kram!

  9. Znogge skriver:

    Så skönt att ni är i trygga händer en söndag som denna 😉

    Kram

  10. torrebloggen skriver:

    Hi Hi! Skönt att kunna gå ut och känna sig trygg!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

  11. Decdia skriver:

    Hrm, det verkar vara lite väl många stalkers i den där staden…

  12. Geddfish skriver:

    TVÅ läskiga bilder, aaaahhhh!
    Har inte stenkoll på allt nu, har varit bortrest. Krya på dig, förstår halsen krånglat.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Nej, har man varit bortrest måste man få koppla bort bloggen 🙂
      Jag har fått hosta och luftvägsinfektion, men det verkar vara något som går här nere just nu!
      Kram och tack!

Kommentera

