Trots att vi har varit….

….krassliga har vi ändå försökt hitta på lite. Men det har gått i snigelfart!

Min hosta har faktiskt börjat klinga av och jag kan göra mig förstådd nu, även om rösten fortfarande låter lite kraxig. Men jag fortsätter ett par dagar till med mina medikament.

Och i söndags gick hela gänget ner till Sirocco för att äta lite god mat.

IMG_0408,1

Och här kikar Gun-Britt och Björn fram.

IMG_0410,1

Trevligt hade vi och god mat fick vi!

PicMonkey Collage,2

Så nu hoppas jag att vi alla snart är på benen igen!

Trevlig tisdag

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Trots att vi har varit….

  1. moi skriver:

    Det hoppas jag också!
    Kram

  2. Anonym skriver:

    Hej Ami!
    Ja en fin lunch/middag är inte fel. Hoppas nu att halva delen får en bra resa i dag trots tidig morgon!
    Att taxin kom och flyget går i tid. Och att dom haft det bra på födelsedagsresan trots lite krassligheter.
    Kram P ♥

  3. Preciosa skriver:

    Blir anonym här numera 😀 P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, man måste ju äta och komma ut lite, trots att man hostar 🙂
      Resan hade gått jättebra för gänget idag….Vi fick sms när de landat!
      Kram

  4. Comsi Comsa skriver:

    Fortsätt krya på dig, lite mat och gott sällskap gör susen. 🙂
    Kramen ♥

  5. Znogge skriver:

    Så gott det såg ut! Ja, nu hoppas vi att alla snart är pigga och raska 🙂

    Kram

  6. Ama de casa skriver:

    Hoppas att din röst snart går från kraxig till kaxig igen 😉 Du lät i alla fall betydligt bättre igår, och gänget såg pigga och glada ut 🙂

    Gomorron!

  7. Ama de casa skriver:

    Nu blev jag otroligt sugen på Siroccos ädelostfyllda gnocchisar… 🙂

  8. Gunnel skriver:

    Vilken härlig utsikt från matbordet! Skönt att du är på bättringsvägen. Kram

  9. Ditte skriver:

    Vad bra att du nu är piggare. Och att ändå, trots att häsan sviker, hitta på trevliga saker tror jag bidrar till att snabbare bli frisk. Alltså lite lagom med aktiviteter. Och en middag på Sirocco med trevlig havsutsikt och ”de sina” tor jag absolut hjälper.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det känns verkligen skönt att jag slutat hosta i alla fall!
      Och det är svårt att bara sitta inne när man har besök, så vi har försökt att hitta på lite trevligheter 🙂
      Kram

  10. åsa i åsele skriver:

    Skönt måendet går åt bättre håll 🙂 klart Ni måste äta å umgås, även om Era besökare delvis varit sjuka mår man bättre av roliga saker 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är skönt att det går åt rätt håll! Och vi har försökt hitta på lite grejer fast vi alla har varit krassliga 🙂
      Kram

  11. Annika skriver:

    Så skönt att det går åt rätt håll med din förkylning.
    Ha nu det så bra du bara kan och fortsätt med dina medikament.
    Kramen

  12. Decdia skriver:

    Åh vad långdraget! Hoppas verkligen att det blir bättre snabbt!

  13. Soffie skriver:

    Usch va jobbigt att du varit sjuk hoppas du är piggare nu!vad mysigt ni verkar ha det med alla som ni umgås med😀jimorse när jag åkte till jobbet så var det frost på rutorna brrr…må så gott

  14. torrebloggen skriver:

    Härligt att ni alla verkar vara på bättringsvägen nu. Jobbigt med hosta, svårt och sova.
    Ja det är mysigt att sitta där på Sirocco och titta ut över vattnet.
    Krya på dig! Så ses vi i morgon!
    Kram!

Kommentera

