Vi var och shoppade….

….igår, Patrik och jag!

Termometern visade 30 grader och i butikerna hade de börjat plocka fram julsaker. Och precis nedanför där vi bor finns en skandinavisk butik och i deras skyltfönster stod det att de nu har fått in lutfisk…..Och att det även gick bra att beställa snaps.

Känns lite konstigt att prata om julen nu mitt i högsommarvärmen, så vi köpte ingenting av dessa varor.

Däremot hittade jag någonting som passar oss bloggare 🙂

IMG_0417 (Custom)

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vi var och shoppade….

  1. Gunnel skriver:

    Toppen! En sån skulle man ha. När tar någon butik på Väla hem dem, tro? Kram

  2. MariAma deCasa skriver:

    Perfekt T-shirt! Du köpte väl ett gäng att dela ut på Er bloggträff 😉

  3. Znogge skriver:

    Jag hoppas verkligen du köpte den 🙂 Fast kanske i en mindre storlek då…

    Kram

  4. Ama de casa skriver:

    Haha! Fast just den där tröjan såg ut att vara till en storbloggare… 😉

    Gomorron!

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Ja den där skulle väl passa mig 😀 Ang storleken alltså 😀
    Ja ganska pronto är det jul 😀
    Kram P ♥

  6. Comsi Comsa skriver:

    Många bloggare får plats i den tröjan…. 😉

    Kram på dig en solig en ♥

  7. torrebloggen skriver:

    Ser att ni varit på La Zenia, för en sån bloggtröja fick jag av sönerna i somras.
    Jag hade faktiskt funderingar på att ha på mig den på bloggisen idag! Hi Hi!
    Vi ses snart!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, vi var på Zenia! Så kul att du hade den tröjan på dig idag 🙂
      Kram och tack för att du fixade det så trevligt för oss ♥

  8. Ditte skriver:

    Skönt att det inte blev någon lutfisk…JUlen tycker jag kan få börja så smått den första advent. Och någon julmänniska är jag inte direkt.
    Rolig tröja och klart passande! Men den såg stor ut…
    kram!

    • Ami skriver:

      Lutfisken och julen känns väldigt avlägset just nu. Och jag är inte heller någon julmänniska!
      Ja, lite stor var nog tröjan. Ändå var det en S
      Kram

  9. trollet skriver:

    Vilken fin!! Vill ha!!

  10. Ruth i Virginia skriver:

    Skjortan är inte stor. Det är kvinnan som är petite, ser ni väl!

  11. Decdia skriver:

    Det måste vara svårt att få julkänsla under de förutsättningarna (även om jag tycker det är galet tidigt ändå)… Snygg tröja, du får ha en utlottning i bloggen om den. Haha!

    • Ami skriver:

      Nej, julkänslorna finns absolut inte i den här värmen. Och det kändes jättekonstigt att se såna saker mitt i högsommaren 🙂
      Haha! Ja, jag får nog lotta ut den där tröjan 🙂

  12. moi skriver:

    Håller med dottern om utlottningen! Perfekt ju!
    Julen smyger sig på från alla hörn, jag såg t ex den första (för mig) dekorationsgranen idag.
    Kram

  13. TantGlad skriver:

    Den tröjan ser ju både cool och skön ut.

    Kramelikram.

  14. åsa i åsele skriver:

    Fin tischa 🙂 Här har julen kommit fram lite… på Dollar Store i Strömsund & Lycksele trängs tomtar å julsaker med Halloween. För tidigt med jul… räcker ju från 1a advent. kram

Kommentera

