Man tror inte det är sant….

….att det är så mycket folk på stranden i oktober. Här nere är det rena högsommaren.  Och det är underbart.

image

Men eftersom jag precis varit sjuk ville vi inte bada. Så i stället gick vi till ”vårt” tapasstället El Calabrio för att inta lite minilunch!

image

Och visst trivs vi och har det bra här nere!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Man tror inte det är sant….

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Ja det är perfekt nu! På kvällen behöver man – nästan – en sjal 🙂 I går i alla fall.
    Vem var det som ”hittade” El Calabrio 😀 Mysigt och bra även om kaffet inte var perfekt men
    ska prova det igen och instruera dom 😀
    Kram P ♥

  2. Gunnel skriver:

    När det blir för kallt här är det toppen att gå in på din blogg och titta på sommarbilder. Det höjer humöret. Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Visst är det härligt nu! Fast såhär på morgonen är det på gränsen till kyligt. Det är i och för sig också skönt 🙂 Jag har börjat ha strumpor på mig på mornarna, för jag har ju inga porrtofflor… 😀

    Gomorron!

  4. Znogge skriver:

    Ja, det förstår jag att ni har! En tillvaro som skulle passa mig hand i handske men än får jag harva på i saltgruvan…

    Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Förstår att du trivs där nere. 😉

    Solig söndagskram ♥

  6. moi skriver:

    Ingen dum tillvaro alls, tror inte man tröttnar i första taget 😀
    Kram

  7. Ditte skriver:

    Väldigt behagligt och med lagom värme för mig. Mysigt att slå sig ner och en tapaslunch är alltid trevligt. Fint att kunna sitta ute och äta alla måltider dessutom utan att frysa. En sjal eller kofta kan vara skönt kvällstid….Helt perfekt!
    Önskar er en trevlig söndag!
    Kram!

  8. åsa i åsele skriver:

    Er mini-lunch ser god ut och Patrik verkar nöjd å belåten 🙂 kram

  9. torrebloggen skriver:

    Men det är faktiskt SANT! Helt underbart ljuvligt!
    Ha en bra dag!
    Kram!

  10. Susanne skriver:

    Jag hade gärna legat på den där stranden….
    Saknar värme!

  11. Ann-Kristin skriver:

    Jag hade tänkt leta på ”er” tapasrestaurang, men tiden räckte inte till denna gång. Får gälar ett nytt försök i november.
    Ha det fortsatt gott och kram/A-K

  12. Marianne skriver:

    Hola! Långhelg vet du. Först Valenciaregionens nationaldag och efter helgen Spaniens nationaldag. Körde en tur till Carrefour idag för att köpa en speciell paelkakorv. Blev sittandes i bilkö på Avenida Balleares. På återvägen såg jag till att vi tog en annan väg. Codriver you know. För en gång skull uppskattade Arne mina goda råd för det var verkligen trafficjam today

Kommentera

