Jag älskar sommar och sol!

Och det får jag verkligen njuta av här nere i Spanien.

25 grader på förmiddagen är inte så illa.

IMG_0440 (Custom)

Och ni kommer kanske ihåg den lilla fulingen….

….den spanska pelargonen som vi tog med oss härifrån när vi åkte hem till Sverige i april. Det tog inte lång tid innan den nästan dog. Förmodligen av längtan efter sol och sommar. Sen fick den ju följa med tillbaks hit igen. Och hela sommaren har den sett halvt död ut, men Patrik som är den som oftast sköter våra uteblommor har varit envis och pysslat om den varje kväll.

Och jag tror minsann att det har hjälpt, för nu börjar den komma igång igen.

IMG_0441 (Custom)

Så visst är det härligt med sommar och sol!

Men idag ska det visst regna, men det hinner ändra sig många gånger. Och det gör inte så mycket om det kommer några droppar lite nu och då 🙂

Trevlig fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja. Bokmärk permalänken.

20 kommentarer till Jag älskar sommar och sol!

  1. åsa i åsele skriver:

    Härligt med sommar så långt in på hösten 🙂 Så god hand Patrik har med blomster 🙂 blomman ser ju ut att ha kryat på sig 🙂 ha en fin fredag, kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen skönt att få behålla sommaren så länge!
      Patrik är duktig med blommorna och pysslar om dem varje kväll 🙂
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Vad duktig han är, Patrik! 🙂

    Men inte ska det väl regna? Det har dom sagt flera gånger nu utan att det har blitt nåt. Och just fredagar är sällsynt att dom regnar bort. Sällan marknaden blir drabbad.
    🙂

    Gomorron!

  3. ogamotoga skriver:

    Ja, jag är som pelagonen varje gång jag kommer hem till Svea Rike. Och måste också säga att jag blomstrar upp efter lite ”vattning” med ett par solstrålar varje gång jag kommer ner. Blommor och människor kanske har vissa drag gemensamt? 😁😉

    • Ami skriver:

      Ja, jag är precis som du, vissnar lite varje gång jag kommer hem till Sverige…..Så blommor och människor har säkert en del gemensamt 🙂

  4. MariAma deCasa skriver:

    Härligt med sommar , men när ni åker tillbaka igen , vad händer då med den stackars pelargonen. Ska den behöva ”dö” en gång till samma år? 3vlig fredag

  5. Gunnel skriver:

    Pelargoner är kanske karlblommor, för här är det Göran som får dem att överleva. Kram

  6. Ditte skriver:

    Gott gry i den lilla pelargonen och visst tar den sig. Tvärr överlevde inte våra här hettan i sommar, men de andra växterna klarade sig bra med hjälp av vår eminenta trädgårdsmästare med assistent. Men vad man än tror så tål inte pelagonerna i krukor alltför mycket sol.
    Och det är svårt att undvika här.
    Trevlig fredag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag tro också att den tar sig….Om det bara inte kommer löss på den också 😦
      Och solen är absolut svår att undvika här
      Kram

  7. Comsi Comsa skriver:

    Nämen titta den tar sig…. 🙂

    Solig fredagskram på dig ♥

  8. trollet skriver:

    Men så härligt att den spriar igen=)) Låter som ni har det toppen!

  9. Decdia skriver:

    Vilket tålamod! Hade det varit jag så hade jag nog varit inne på min femte pelargon vid detta laget. 🙂

  10. Znogge skriver:

    Så härligt att kunna njuta av en så lång och varm höst! Här regnar det småspik så ni missar inget 😉

    Kram

Kommentera

