Godsaker på en måndag….

….blev det igår när delar av familjen samlades runt bordet hemma hos oss.

image

Och det var inte bara dessa läckerheter som de hade med sig. Det fanns även goda vaniljhjärtan i en påse, som jag såklart missade att fotografera. Men det var ju de här wienerbröden med fyllning som gjorde mig extra ivrig….

– Om de var goda? De var underbara 🙂

image

Och lite gott måste man ju unna sig nu i höstmörkret!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Godsaker på en måndag….

  1. ogamotoga skriver:

    Äta bör man, annars dör man. 😉

  2. Geddfish skriver:

    Ser att det är perfekta läckerheter för Ami 😀
    Ha en bra tisdag, kram ❤

  3. Ama de casa skriver:

    Såg ju både gott och trevligt ut! Fast jag tror jag ska satsa på lite mer åt vitlökshållet just idag… 😉

    Gomorron!

  4. Gunnel skriver:

    När det är så här grått och disigt som idag, så MÅSTE man ha ett wienerbröd eller nåt annat smaskigt att trösta sig med. Kram

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ja visst känns det som man behöver trösta sig med såna där godsaker hela tiden. Igår blev det mörkt vid 2 tiden Jippi. Vi får trösta oss med morötter. SV: nu blev jag orolig igen…kom på att några poliser i Höganäs finns inte att uppbringa haha. Ha en underbar dag Kram

    • Ami skriver:

      Ja, nåt måste man ju ha i det här bedrövliga vädret 😦
      Aha! Då blir det morötter på lördag förstår jag 😉 Men det är jättegott!
      Nej, vi ska ju inte var oroliga har vi ju bestämt……
      Ha en underbar kväll
      Kramar!

  6. Comsi Comsa skriver:

    Hjälp så goda de ser ut, vill smaka, vill smaka…. 😀

    Kram på dig ♥

  7. Ditte skriver:

    Så gott! Och vaniljhjärtan är en favorit hos mig, ja dessa wienerbröd också. Klart man måste hitta på lite trevligheter i höstmörkret. Här har vi i alla fall återfått sommaren idag.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Vaniljhjärtan hör till mina favoriter också!
      Låter bra att ni har återfått sommaren – så jag vet vad jag har att vänta 🙂
      Stor kram från oss!

  8. trollet skriver:

    Höstmys är ju aldrig fel;)

  9. Ann-Kristin skriver:

    Wienerbröden såg verkligen goda ut och allt med vanilj gillas. Gillar matgruppen, har lika här hemma 🙂
    Kram/A-K

  10. Decdia skriver:

    Helt klart! Det gäller att lagra fett nu när vinterkylan kommer! 🙂

  11. moi skriver:

    Och jag som ”bara” fick pepparkakor. Fick och fick förresten…. 🙂
    Kram

  12. torrebloggen skriver:

    Såg himla gott ut! Härligt med lite gofika i höstmörkret!
    Kram!

Kommentera

