Tårtkalas….

….blev det hemma hos oss igår. Det var ju farsdag, så det måste ju firas.

Och hos oss samlades delar av familjen, det var nästan fullt runt bordet och Ami tog en massa foton.

Det var bara det att inte ett enda blev bra. Alltså sämre än vanligt.

Så ni får helt enkelt tro mig när jag säger att vi alla där runt bordet hade jättetrevligt.

Men tårtan lyckades i alla fall komma med i bild….och god var den!

image

Ha en trevlig måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Tårtkalas….

  1. Susanne skriver:

    Va mysigt!
    Jag for väl tro på sig då! 😉
    Tårtan ser riktigt mumsig ut.
    Kram…

  2. Gunnel skriver:

    Du glömde inte ta av linsskyddet som han i Sällskapsresan? Tårtan blev ju perfekt på bild. Kram

    • Ami skriver:

      Haha, jo det har hänt att jag har glömt det 😄
      Och igår blev de nästan lika dåliga som om linsskyddet hade varit på 😜
      Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Prinsesstårta… Mmm, vad gott!

    Men att inget foto blev bra behövde väl inte du bekymra dig över? Du stod ju BAKOM kameran. Jag säger som Bo Holmström:
    – Lägg ut, LÄGG UT!!! 😀

    Gomorron!

  4. Annika skriver:

    Betvivlar inte en sekund….klart ni hade trevligt och att tårtan var god tror jag oxå på. Men fotografen hade kanske lite otur.
    Ha en fin dag. Kramen

  5. Christel skriver:

    Go morgon. Ni hade det säkert jättetrevlig. Gott med princesstårta mums ( men av någon anledning hade jag inte fått ner en bit) Ha underbar dag 🙂 Kram

    • Ami skriver:

      Det var nästan att jag inte heller fick ner någon tårta! Men jag vill ha ett visst recept….du glömmer väl inte det 😜
      Kram

  6. Comsi Comsa skriver:

    Förstår att det var trevligt och väldigt gott. 😀

    Kram ♥

  7. åsa i åsele skriver:

    Fin tårta, blev inga bilder här heller trots släktsammankomst och fars dag då de medverkande inte ville ställa upp.
    kram

  8. ogamotoga skriver:

    Mmm, det var inte igår jag åt prins(ess) tårta.

  9. Ditte skriver:

    Tårtkalas är verkligen trevligt! Och fint att samlas! Tårtan såg verkligen god ut! Hade gärna smakat en bit…
    kram!

  10. Geddfish skriver:

    Tårtan såg pösig och trevlig ut och jag tror dig, att ni själva hade skoj också 😉
    God måndag, kram!

  11. Znogge skriver:

    Med en prinsesstårta på bordet kan det bara bli helrätt 😀 Med eller utan bilder…

    Kram

  12. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Man kan ju bli trött på att vara med på bild också…:-D Prinsess älskar jag utom marsipanen 🙂
    Innanmätet är så himla gott 🙂 Jo jag är ju lite anners…
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Haha, ja lite trötta är nog mina släktingar över att alltid behöva ställa upp 😀 Men allt för bloggen!
      Nej, du är inte anners. Jag får alltid ta Max marsipan när vi äter tårta 😄
      Kram

  13. moi skriver:

    Man ska inte missa ett tillfälle att fira!
    Själv hade jag ingen att fira igår så jag firade mig själv 🙂
    Kram

  14. Ann-Kristin skriver:

    Prinsesstårta är gott! Har precis fått i uppdrag att baka tårta till mellanbarnbarnet som blir 6 år nästa vecka. Bild på tårtan finns hos bloggarna 13/5 😃
    Kram/A-K

  15. trollet skriver:

    Ska oxå låtsas ha vänner hemma i ett inlägg snart;)

  16. Decdia skriver:

    Ibland vill folk helt enkelt inte fastna på bild…

  17. torrebloggen skriver:

    Princesstårtan såg riktigt smarrig ut!
    Kram!

  18. TantGlad skriver:

    Tror jag det, att tårtan var god. Förstår ni hade det trevligt.

    Kram till dig.

Kommentera

