Vilka dagar vi har….

….här i Torrevieja!

Det är så underbart att få uppleva sommaren på nytt. Även om jag bara har varit hemma i Sverige två veckor glömmer man snabbt hur vädret är. Och man tar för givet att himlen är lika grå här nere när man vaknar och drar upp jalusin. Och visst finns det gråa dagar här också, men de varar inte lika länge som i Sverige.

Och igår morse när jag steg ut på terrassen var det så dimmigt att jag inte såg ut över havet, men bara efter en liten stund klarnade det upp och solen kom fram.

Så förmiddagen tillbringades i en solstol på terrassen utan att göra något vettigt alls.

Men på eftermiddagen blev jag desto mer aktiv och social….Då gick jag ner till Ali på Bar Celona som ligger två hus bort, för att fika med trevliga vänner 😀

Stig, Horst, Carina, Karin och jag njuter under parasollen i den stekande solen.

DSC01051,1

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Vilka dagar vi har….

  1. åsa i åsele skriver:

    Härligt, härligt 🙂 underbart November väder 🙂 Så Patrik får köra ner alldeles själv? Hur lång tid tar det för honom och bilen att komma till Dig? Ha en fin torsdag, kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen härligt här nere nu!
      Det tar ett par dagar för Patrik att köra ner – trist för honom att sitta ensam i bilen 😦
      Ha en fin kväll
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Visst är det härligt nu! Hur behagligt som helst i solen 🙂

    Jag tycker mig se både korv med mos och räkmacka där. Båda är goda, men korv ”vinner” alltid när jag ska välja 🙂

    Gomorron!

  3. Christel skriver:

    Go morgon Den där solstolen skulle jag vilja sitta i och göra ingenting. Ser så härligt ut …ser att en del har bara linne på sig. På väg ut med vovven….kommer du ihåg reklamen ”Jag älskar vind” ska försöka tänka lika positivt som hon. Ha en varm o skön dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Ja, ibland kan det vara skönt att sitta och bara göra ingenting 🙂
      Haha! Ja, jag kommer ihåg den reklamen…..härligt att du tänker positivt 😀
      Ha en fin kväll
      Kram

  4. Comsi Comsa skriver:

    Skönt att du njuter, ser mycket gott där på bordet, nja kanske inte korvarna då…. 🙂

    Kram ♥

  5. Znogge skriver:

    Ja, nog är det skillnad på väder och väder minsann 😉

    Kram och ha det gott i värmen!

  6. Gunnel skriver:

    Jag skulle kunna tänka mig lite sol och värme nu. Kram

  7. Ditte skriver:

    Tack för fin bild från Ali´s. Mysigt! Här är det jämngrått och regn, men det är ju bra med omväxling efter allt solsken som vi haft i Torre den senaste månaden.
    Trevligt att vara hemma också och Stockholm är alltid trevligt.
    Döttrar, barnbarn och vänner ger extra sol.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är alltid mysigt att fika hos Ali med vänner!
      Vädret hemma är ju inte så upplyftande, men visst ger det extra sol att få träffa sina kära 🙂
      Vi ses när ni kommer igen
      Kram

  8. Stig Levin skriver:

    Det var väldigt trevligt och skönt i solen. Korven och moset smakade mycke bra. Bara lite annorlunda att åka till Spanien och beställa svensk ”korv o mos”. I dag fortsätter vi på svensktemat och åker till IKEA. Vi kommer väl som vanligt hem med värmeljus och servetter.
    Stig och Karin

    • Ami skriver:

      Ja, det var en fantastisk dag! Men visst känns det lite konstigt att få svensk mat här nere 🙂
      Haha! Ja, servetter och ljus är det som jag också brukar komma hem med från IKEA.
      Hoppas ni har haft en fin dag
      Kram

  9. trollet skriver:

    Idag har vi jämngrått, duggregn… snart är det mörkt… NJUT!!

  10. ogamotoga skriver:

    Ja, visst är det härligt här nere. 😄

  11. torrebloggen skriver:

    Tack för en trevlig stund i solen! Kul att ses igen.
    Kram!

  12. Decdia skriver:

    Mysiga dagar som jag avundas dig på, hihi!

  13. Susanne skriver:

    Bara så du vet är jag jätte avis på värmen hos er! Njut, njut!!!

  14. Susjos skriver:

    Vilken boost av D-vitamin du får!! Bra, så klarar du av mörkret i Sverige bättre..om du nu måste hem till Sverige i vinter, eller blir du kvar i Spanien?? Är väldigt avis på värmen och solen!

  15. Anna skriver:

    Så härligt! 🙏 Så snart jag får tummen upp av läkaren att resa, blir det till värmen, behöver sol känner jag. Vi har en sedan länge bokad resa till Thailand framför oss, över jul & nyår, tyvärr är det ytterst osäkert om vi kan åka. Beror helt på hur jag mår. Just nu känns det hopplöst, skulle inte ens klara att ta mig till Arlanda. Önskar dig en trevlig helg, nere i värmen❤️

Kommentera

