Så var han då äntligen tillbaks….

….min älskade man!

Fast denna gången tog det bara sex dagar innan vi träffades igen. Förra gången dröjde det ju hela tio dagar.

Carita och jag flög ju ner i måndags. Och själva flygresan tog bara tre timmar från Köpenhamn till Alicante. Men Patriks resa tog lite längre tid. Han startade bilen i Helsingborg i fredags morse och var framme här i Torrevieja igår eftermiddag.

Men allt hade gått bra. Och det är ju huvudsaken!

Och söndagskvällen avslutades med en trevlig middag på en restaurang nere på strandpromenaden.

DSC01072 (Custom),2

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Så var han då äntligen tillbaks….

  1. Znogge skriver:

    Så mysigt att mannen din är på plats. Men kanske är det dags att börja träna att flyga…

    Kram

  2. Comsi Comsa skriver:

    Så mysigt det ser ut…
    Så lång tid det tar att köra ner, så skönt att han är framme..

    Kram o godmorgon ♥

  3. Ama de casa skriver:

    Men vad skönt att ni är tillsammans igen – och fina är ni också 🙂

    Nu får Patrik ta lite flyglektioner, tror jag… 😀

    Gomorron!

  4. Ann-Kristin skriver:

    Åh, vad mysigt att få hem mannen och att resan hade gått bra.
    Kram/A-K

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Oj vad folk tjatar om att flyga 😦 ¡Bienvenido Señor Patricio! Skönt att du är tillbaka och allt har gått bra! Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, det är så skönt att han är nere igen…..men det är en hemsk resa. Så jag önskar att han vill prova flyga 😄
      Vi hörs
      Kram

  6. Gunnel skriver:

    Vilken fin bild på er två. Kram

  7. Ditte skriver:

    Mysigt! Välkommen Patrik! Och fint att resan gick bra för det är ju en bit att köra.
    Önskar er en fin måndag!
    Kram!

  8. ogamotoga skriver:

    Så skönt att han kom fram hel och glad så han kan hålla ett öga på frun. 😉

  9. Kolonilotta skriver:

    jag måste fråga! är det verkligen så att han är så rädd för att flyga eller skojar alla bara med er.
    I så fall lider jag med honom. jag är inte heller speciellt förtjust innan och under starten….
    Men det finns det ju bra bot mot tack o lov.
    Det kan ju vara så att han inte vill skiljas från sin bil också! 🙂
    Härligt att ni är tillsammans igen!
    stor kram

    • Ami skriver:

      Jo, det är sant att han är så flygrädd! Galet flygrädd skulle jag vilja säga…..
      Så jag önskar verkligen att han blir ”botad”
      Men det är jätteskönt att han är på plats igen 😄
      Stor kram

  10. åsa i åsele skriver:

    ❤ välkommen hem Patrik 🙂 jag är glad Du kom hem välbehållen… tänkte på Patrik i lördagsmorse då jag läste om attentatet i Paris, tänkte om han körde förbi Paris och tagit in på hotell… kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen skönt att allt gick bra! Jag var också orolig över att han inte skulle komma genom gränserna, men allt gick jättebra!
      Kram

  11. Peter skriver:

    Go’ förmiddag!
    Härligt att Patrik kommit ner, nu kanske du får hjälp med fotograferingen, så du kan vara med på fler bilder!😜
    //Peter

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Ja, det är skönt att ordningen är återställd igen!
      Haha! Ja, nu kanske jag får agera fotomodell igen 😜
      Vi ses!

  12. Christel skriver:

    Trevligt att se att Patrik äntligen är ”hemma” . Söta ni är 🙂 Ha en fin dag Kram

    • Ami skriver:

      Tack 😄
      Ja, det är så roligt att han är nere igen!
      Ha en fin dag ni också
      (Ska nog gå bort och leta efter någons huvud en dag)
      Kram

  13. Decdia skriver:

    Skönt att vara samlade! Det känns som om det typ kommer bli Spanien på heltid för er snart va? 🙂

  14. moi skriver:

    Skönt att bilresan gick bra och att ni nu är tillsammans igen 🙂
    Kram

  15. torrebloggen skriver:

    Ha en trevlig kväll!
    Kram!

  16. Fia skriver:

    Så underbart att Patrik kommit välbehållen ner igen! Litet trist att bila ensam så långt kanske, men den som väntar på något gott…
    Förstår att det känns bra!
    Kram till er båda!
    Fia

  17. Susjos skriver:

    Härligt att maken är på plats igen, förstår att du varit lite orolig. Jobbigt för honom att köra själv hela vägen också..men nu, nu ska ni njuta!!!

Kommentera

