Ni tror inte vi gör annat än äter!

Men det gör vi faktiskt 🙂

Fast vi äter också. Och det gör vi gärna tillsammans med vänner.

Och igår åt vi igen. Men först gick vi in till våra grannar Bosse och Mari. Ja, vi saknade Mari för Bosse var bara nere en snabb sväng för att fixa lite saker i deras lägenhet.

Och här sitter Bosse, Patrik och Anders och har det trevligt! Och även Anders var nere en ”snabbis” för att greja lite i hans och Karins lägenhet.

DSC01074 (Custom)

Och efter ett tag anslöt även Terje, Perra och Kathrin. Och tillslut fick vi lite mat i våra magar nere på en restaurang på strandpromenaden.

DSC01079 (Custom)

Och äta måste man ju göra även här i Spanien 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Ni tror inte vi gör annat än äter!

  1. moi skriver:

    Jag ser klart och tydligt att ni inte bara äter! Ni dricker ju också 😀
    Kram

  2. Gunnel skriver:

    Mat är livsviktigt. Kan man sen ha turen att sitta och äta ihop med goda ävnner så är det ännu bättre. Kram

  3. Gunnel skriver:

    Hur katten stavar jag? Vänner ska det klart stå.

    • Ami skriver:

      Ja, mat är verkligen livsviktigt 🙂 Och visst är det roligt att inta den tillsammans med goda vänner!
      Haha! Ibland stavar datorn som den själv vill 😀
      Kram

  4. Geddfish skriver:

    Äta bör man 😉 Det gör jag med 😉 och det är gott.
    Ännu godare i goda vänners lag, förstås. Kram!

  5. Ama de casa skriver:

    Åh vilket sammanträffande! Vi åt också igår. 🙂

    Ni såg ut att ha det både gott och trevligt 🙂

    Gomorron!

  6. Christel skriver:

    Go morgon 🙂 Där sitter ni och har det bra. Mat o framförallt god dricka är viktigt ! Ha en fin dag…själv är man på väg att fixa däckbyte och invänta vintern. Ha det fint Kram

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Ja, vätskan är ju absolut viktig när det är varmt 😉
      Ta ner bilen här istället, så slipper ni däckbyte 😀

      Ps! Har inte varit på huvudjakt än….men snart så!
      Kram

  7. Anna skriver:

    Man väljer ju vad man vill visa i en blogg, men tycker det ser ut som om att ni har det jätte trevligt tillsammans! Njut av dagen! Kram

  8. Comsi Comsa skriver:

    Äter gör vi enda
    tills vi dör.

    Trevligt glatt gäng verkar
    ni alltid vara. 🙂

    Solig kram ♥

  9. Ditte skriver:

    Att äta är trevligt och allra helst om maten är god. Och viktigt är att även få i sig vätska .
    Jag ser att ni lyckats med båda så jag förstår att jag inte behöver oroa mig.
    Kram från ett soligt Stockholm.

  10. Znogge skriver:

    Ha ha, det är tydligen bara i Sverige som alla verkar gå på diet då 😉 God mat i gottn sällskap är verkligen livskvalitet tycker jag 😀

    Kram

  11. åsa i åsele skriver:

    svar
    Jag skulle absolut reagera mindre negativt ifall jag haft någon kontakt med läkaren förutom denna enda gång för ett år sedan då hon deklarerade att min sjukdom/diagnos inte fanns. Om läkaren kommit med några vettiga argument under ett läkarbesök hade jag oxå kunnat ta hennes åsikt, men att skicka ett brev å anse att jag ska byta tabletter mot fysisk aktivitet utan att hon ens nån gång har undersökt mig… då vi träffades för ett år sedan satt vi mitt mot varandra på var sin stol på var sida ett skrivbord.
    Jag skulle oxå kunna förstå oro ifall jag behövde fler tabletter inom kortare intervaller men så länge jag håller mig till de tablett uttag som läkaren ordinerat borde de ju se att jag inte överdoserar.
    Läkaren känns ju mest bara skum.

    Jag har idag varit på sjukan för provtagning ordinerad av annan vårdpersonal som har mer innanför pannbenet… nu ska symtom utredas varför jag mår som jag gör.

  12. åsa i åsele skriver:

    Mat, dryck å goda vänner 🙂 en positiv och skön livsstil 🙂 kram

  13. Susjos skriver:

    Sååå mysigt med god mat tillsammans med goda vänner, kan det bli bättre?!

  14. Decdia skriver:

    Haha, mat är ju så himla gott! Och det är ju dessutom ett måste. :

  15. Fia skriver:

    Javisst, äta bör man men ändå dör man…. Men vad vore livet utan god mat och dryck!
    När jag längtar till Spanien tänker jag nog mest på den goda maten och det goda vinet…Ja solen och värmen förstås!!!

  16. torrebloggen skriver:

    Såg trevligt ut!
    Kram!

Kommentera

