Är det sommar eller vinter?

Ja, vad är det egentligen?

När man tittar i kalendern är det ju vinter, men här nere i Spanien är det sommar….Så Ami känner sig en smula förvirrad.

Här står hon med bara fötter på terrassen….

DSC01140,1

….och i havet badar folk….

DSC01141,1

….och på stranden ligger man och njuter av sommaren, eller om det nu är vinter?

playa-cura

Man mår bra verkar det som i alla fall.

DSC01142 (Custom)

Ja, hur som helst och vad det än är så njuter jag i fulla drag av det behagliga klimatet. Och jag kan till och med stå ut med att svepa en liten poncho om axlarna när solen börjar gå ner.

paseon-torrevieja

Och idag är det fredag och marknad 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Är det sommar eller vinter?

  1. åsa i åsele skriver:

    Som jag tidigare sagt så verkar Din November så mycket bättre 🙂 Ha en fin fredag kram

  2. Znogge skriver:

    Fredag, marknad och sommar fastän det är vinter! Kan inte bli mycket bättre än så.

    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Det syns klart och tydligt på en av bilderna att det är höst/vinter. Det är det när firstline på stränderna flyttar från havsbrynet upp till muren. 🙂

    Kram och gomorron!

  4. Comsi Comsa skriver:

    Det är det som är så härligt, vill man inte ha vinter så flyttar man till den södra sommaren.
    Jag vill ha vinter men här skall det bli upp till tio grader i helgen.
    Bästa fredagen till dig ❤
    PS kanonfin bild på dig DS

  5. MariAma deCasa skriver:

    Svårt att hitta adventskänslan i år ,men idag ska adventsstakarna fram och lilla huset städas. Mycket ljus på kvällarna hjälper ju till att hålla den goa sommarvärmen kvar då solen försvinner och det blir kyligare. 3vlig marknadsdag i Torre och 3vlig helg från Urb La Marina

    • Ami skriver:

      Ja, jag tycker också det känns jättekonstigt att julen står för dörren. Men jag ska också plocka fram lite julsaker….men bara lite 🙂
      Trevlig helg önskar jag dig också!

  6. Gunnel skriver:

    Jag behöver inte tänka efter länge för att veta vad det är för årstid, men nu håller jag på att julpynta så då struntar jag i hur vädret är….jag stannar inne. Trevlig helg

  7. Ditte skriver:

    Tack för soliga och fina bilder! Var nu så vänlig och håll kvar det vackra vädret ett tag till…
    Jo, som Ama skrev; man ser att det inte är sommar -sommar för det är gott omplats på stranden, inga parasoller och första linjerna är lediga.
    Men visst är det sommar ändå!
    Kram och trevlig fredag.

    • Ami skriver:

      Ja, nu behöver man inte trängas nere på stranden…Skönt! För i somras var det ju bedrövligt när man skulle ta sig ett dopp.
      Idag har det regnat och varit lite grått, men solen kommer tillbaks 🙂
      Kram och trevlig kväll

  8. moi skriver:

    Även om jag också står barfota på min balkong så vill jag inte kalla det för sommar här….
    Fast å andra sidan är det knappast vinter heller, +5° tidigt i morse 🙂
    Kram

  9. ogamotoga skriver:

    Gaaahhhh … och jag får vänta till Januari tills jag kan ta mig ner.

  10. Decdia skriver:

    Så mysigt! Men glöm inte bort tapasen! 🙂

  11. AllaMinaDagar skriver:

    Passa på att njuta!

Kommentera

