Ibland….

….måste man ju faktiskt rasta bilen. Och samtidigt kan man ju passa på att shoppa lite också.

Och shoppa kan man göra på Zenia Boulevard. Där finns nämligen allt man kan önska sig. Ja, kanske inte bildäck – jo kanske när jag tänker efter. Men det är ändå inget som jag önskar mig….

Solen sken och när vi kom in på parkeringen möttes vi av ett jättestort pariserhjul som Patrik sa att jag gärna fick åka.

Men Ami tackade nej!

DSC01209 (Custom),1

Och inne på Zenia….eller inne och inne. Allt är utomhus, det är bara själva butikerna som man går in i…men det var i alla fall en väldig massa julpynt. Och överallt hördes julmusik från högtalarna.

Här en tjusig gran.

DSC01212 (Custom),1

Och termometern i bilen visade att det var 22 grader utomhus. Inte lätt att ta en bra bild när bilen kör.

DSC01215 (Custom),1

Men blev det någon trevlig shopping då, undrar ni?

Jaaa, ett par skor som jag absolut var tvungen att ta med mig hem. Trots lite knorrande från Patrik om att jag redan har flera par i garderoben….. – Ja, men jag har inte den färgen, sa jag och vägrade ställa tillbaks dem i hyllan igen 🙂

DSC01217 (Custom),1

Och idag är det minsann fredag igen – och marknad!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

40 kommentarer till Ibland….

  1. ogamotoga skriver:

    Klart man måste ha nya skor, speciellt när det är marknad och sulor lätt slits ner. 😉

  2. Ama de casa skriver:

    Snygga dojor! Fast jag förstår att du måste hålla i dig i räcket där – vilka klackar… 😉

    I det där hjulet skulle ni ha tagit en övningstur med Patrik. Steg ett till att flyga, liksom. Vänja sig med höjden… 🙂

    Gomorron!

  3. Christel skriver:

    Go morgon Ami! 22 gr och julmusik oj vad härligt!Jag håller med Ama …övningsflyga i det där hjulet hade väl varit perfekt. Jag själv hade aldrig gått upp i den där saken. Vaa är Flipp Flopp skorna slut? Ha en fin fredag 🙂 Här är allt annat en fint …väder alltså Kram

    • Ami skriver:

      God morgon Christel!
      Ja, det är härligt på dagarna här nere nu!
      Jag tycker också idén om att öva i pariserhjulet hade varit perfekt 😀
      Nej då….Jag hade flipp flopp på mig för bara några dagar sen 🙂
      Ha en fin fredag ni också
      Kram
      Ps. Vi räknar med några roliga snaps ikväll från P 🙂

  4. Comsi Comsa skriver:

    Wow vilken fin skobild på dig… Saknar den tiden jag trampade runt i högklackat…. 😉

    Glad fredag på dig och kram ♥

    • Ami skriver:

      Jag älskar såna där skor – skulle kunna ha hur många som helst! Men jag får gömma dem för Patrik 😉
      Glad fredag tillbaks
      Kram

  5. Ditte skriver:

    La Zenia är alltid trevligt, tycker jag också. Så luftigt och sällan trängsel.
    Bildäcken kan man ju strunta i, men absolut inte skor. Jättesnygga! Och vilken tur att du inte hade just den modellen eller färgen tidigare…
    Jag brukar också tänka så.
    Kanske får de gå med på marknaden idag?
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jättetrevligt att gå där på La Zenia! Och mååånga skor finns det också där 🙂
      Haha! Ja, det var en väldig tur att jag inte hade just den färgen eller modellen i garderoben 😀
      Nja, det blir nog ingen marknad idag!
      Kram

  6. Anna skriver:

    Skor kan man aldrig få för många av, och dina nya var grymt snygga! Ett bra köp! Vilket fint firande din man fick igår.

    Njut av värmen och av marknaden, idag!

    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack! 🙂 Nej, skor kan man ha hur många som helst av!
      Det blev ett jättemysigt firande för Patrik – varmt och skönt och goda vänner!
      Kram

  7. Ama de casa skriver:

    sv: Ni kanske kan ta det där pariserhjulet till Paris när ni ska fira er bröllopsdag? 😀

  8. Gunnel skriver:

    Snygga skor! Det är väl konstigt att män inte förstår att man måste ha skor i alla färger och det finns ju så många nyanser av varje färg också. Kram

  9. Fia skriver:

    Skitsnygga skor! Något att bugga i! Skämt åsido fick jag så ont i mina tår efter danskryssningen förra veckan, så jag kan inte ens tänka på pumps….tror att jag får satsa på gympaskor nästa vecka på GC! Jag går ju jämt barfota hemma, så mina fötter är alldeles för bortskämda….
    Trevlig fredag!!
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, hade jag buggat i dem skulle nog mina tår blivit ömma….
      Förstår att ni har haft en härlig danskryssning om du dansat så du fått ont i tårna 🙂
      Men ha nu en jättefin vecka på GC….och hoppas det blir mycket dans, men i bekväma skor 🙂
      Kram och tack detsamma!

  10. åsa i åsele skriver:

    Snygga skor. Skor och väskor kan man väl aldrig få för mycket av 😉 Om Du måste gömma skorna för Patrik säg åt honom att köpa egna å låta Dina skor vara 😉 kram

  11. Geddfish skriver:

    Läckra skor och toppenbild på dig där, du ser ju filmstjärnelik ut på kortet 😀
    Jag kan inte ha såna skor, det var länge länge sen.
    Ha en go freda och kram!

    • Ami skriver:

      Ojoj! Filmstjärna 😀 Haha! Det är nog inget för mig….men höga klackar är jag väldigt svag för 🙂
      Kram och ha en go kväll!

  12. A-C skriver:

    Snygg tjej o snygga skor!!!
    Kram//A-C

  13. Decdia skriver:

    Så snygga! Men de är kanske lite för varma för Spanien? Kom hem igen! Haha!

    • Ami skriver:

      Å nej! Kvällarna här nere är som gjorda för högklackade kängor nu….så hemfärden får allt dröja. Bättre du kommer hit 🙂

  14. torrebloggen skriver:

    Snygga skor! Var det dom du tänkte köpa förra gången du var där?
    Det är alltid kul att åka till La Zenia och shoppa loss lite, alltid hittar man något.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tack 🙂 Ja, jag är ju galen i skor! Förra gången var det ett par andra som tyvärr inte följde med hem….så nu ville jag absolut ha de här 😀
      Kram

  15. Ann-Kristin skriver:

    Åh, så avis jag blir på de snygga skorna! Tyvärr kan jag inte gå omkring i högklackat längre. Saknar det.
    Jag var också vid La Zenia igår, men i min påse därifrån var det bara en stekpanna 😀
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Man ska nog inte gå för länge i högklackat. Tror inte det är så bra, men det är så snyggt 🙂
      Jaså, du var också på La Zenia….Men en stekpanna är minsann inte att förakta 😀
      Kram

  16. moi skriver:

    Perfekta dojor till juldressan! 🙂
    Kram

  17. Znogge skriver:

    Ursnygga så det var tur att du visade vem som bestämde 😉

    Kram

  18. TantGlad skriver:

    Jättesnygga till snygga du!
    Kram på re

  19. Ruth i Virginia skriver:

    Snygga skor för dina strandprommisar!

  20. Gemsofmylife skriver:

    Sååå snygga skor !!!! självklart ska du ha dom i alla färger dom går att få tag i 😉
    Mysigt med shopping dag i julstämmning och 22 grade , hade jag gärna varit med på ..
    Kram

Kommentera

