Det började med….

….regn igår!

DSC01281 (Custom)

Men efter bara några timmar klarnade det upp och vi kunde ta vår promenad på piren.

Och efter det hade det klarnat upp så pass att vi kunde sätta oss på en uteservering och njuta.

DSC01283 (Custom)

Det är ju inte så ofta det blir dagsregn här nere, vilket vi är vana vid från Sverige.

Så visst njuter vi av vädret och framförallt av ljuset som är här, så julstämningen har svårt att infinna sig.

Men när Max och Frida skickade en bild på deras fina julgran fick vi ändå en viss julkänsla – och såklart jättemycket längtan efter dem båda ♥♥

image1gran (Custom)

Men vad är det som står där på dörrmattan? Visst liknar det mina ”porrtofflor

Jag tror minsann att Frida har ett par likadana 😀

Ha en trevlig fredag! Här är det marknad som vanligt.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

24 kommentarer till Det började med….

  1. åsa i åsele skriver:

    Så fin gran, kram

  2. moi skriver:

    Sådan far sådan son, sådan svärmor sådan svärdotter 🙂
    Kram

  3. Ama de casa skriver:

    Jag vägrade lämna lägenheten på hela dan igår. Drog för jalusierna lite när solen kom, så jag slapp bli bländad. Idag måste jag nog gå ut en sväng i alla fall 🙂

    Har du koll på att det inte är DINA porrtofflor som Frida har snott? 😉

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ibland är det skönt att slippa gå ut 🙂

      Aj då, du tror att det är mina porrtofflor? Jag får nog gå och se efter om mina står där de brukar 🙂
      God eftermiddag!

  4. ogamotoga skriver:

    Undrar om jag också ska slänga upp en gran i helgen. Känns lite att det är dags. Mmmm, tåls att tänka på.
    Ha en finfin fredag. ☺

    • Ami skriver:

      Ja, det börjar väl bli dags för det nu….Vi brukar alltid sätta upp vår till lucia, men i år blir det ingen gran för oss här i Spanien!
      Ha en finfin fredag du också 🙂

  5. Gunnel skriver:

    Det får blir gran här med i helgen. Kram

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Regn ( usch hemska tanke) !!! Åh visst är det mysigt med gran ….det bästa med julen. Javisst kan man längta efter dom där ”barnen” .Själv får man rå om båda barnen hela julen. Mysigt att få passa upp dom där små liven. Haha porrtofflor …var fick han det ifrån? Ha en fin fredag….snart börjar dansen ( till julmusik kanske) Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Ja, fast det regnade inte alls länge 🙂
      Gran är jättemysigt, men tyvärr blir det ingen för oss i år….
      Förstår det blir mysigt att rå om de ”små” liven….Det saknar jag det här året 😦
      Haha! Ingen aning var han har fått porrtofflor ifrån…..det är ju inte sånt där rosa dun på dem 😀
      Jaaaa! Vi väntar med spänning att få en pling från snapen 😉
      Kram och tack detsamma!

  7. Znogge skriver:

    Så vacker gran! Helt i min smak så det gjorde de bra 😀 Vissa saker går bara i arv 😉

    Kram

  8. Comsi Comsa skriver:

    Finaste fredagen till dig…

    Kram ♥

  9. Ditte skriver:

    Lite regn,men solen kom snart fram igen. Och inte infinner sig en rätta julkänslan när dte är sval sommar och +18 är ju helt ok.
    VIlken fin gran Frida och Max har! Och om du trycker upp en stor bild av den så är ju granen på plats hos er.
    Trevlig fredag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Nej, det var inget långvarigt regn – och skönt var det!
      Ja, vilken bra idé att jag kan trycka upp granen på en stor bild 🙂
      Kram och trevlig kväll

  10. Ann-Kristin skriver:

    Hola!
    Någon julkänslan får jag inte här nere och hinner inte få till så mycket pynt när jag åker hem nästa vecka.
    Kul att se dig som hastigast vid luciafiranden i Gallerian.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Nej, det är svårt att hitta den rätta julkänslan när solen skiner och det är sommarvärme på dagarna. Och förstår att det är ännu svårare för dig när du snart ska åka hem!
      Kul att träffa dig också – men det råkar alltid bli som hastigast när vi ses!
      Vi får ta igen det sen!
      Kram

  11. Anna skriver:

    Så vacker julgran! Här hemma nöjer vi oss med dotterns lilla gran, i år. Det blir en jul ändå ❤️

    Önskar dig och din man, finaste fredagkvällen! ❤️

    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag tyckte också den var så fin!
      Jag tror absolut att er dotters gran räcker – och ni ska ju inte vara hemma 🙂 Härligt för er att komma iväg!

      Tack detsamma önskar vi er!
      Kram

  12. Decdia skriver:

    Vilken fin gran! Vi har inte köpt nån än… Och snart känns det lite försent, haha!

  13. torrebloggen skriver:

    Så fin gran Frida och Max har!
    Trevlig helg!
    Kram!

Kommentera

