Skadeglädjen är den sanna glädjen??

Nej, är det verkligen så?

Inte skrattar man väl åt andras olyckor?

Jo, jag tror faktiskt att en del gör det…..som igår när vi satt i bussen på väg hem från Murcia fick vi se att någon stackare hade råkat komma lite fel med sin bil….

den-enda-sanna-glädjen (2)

….han måste ha blivit rejält snopen. Och kanske ännu mer snopen när han insåg hur hjärtligt bärgningskillarna skrattade åt det hela!

den-enda-sanna-glädjen (1)

Men eftersom stämningen verkade så upprymd får man väl anta att föraren klarade sig utan några allvarligare skador!

Och nu är ordningen återställ igen och vi är tillbaks i Torrevieja. Och att blogga från mobilen är inte det lättaste och ännu värre är det när man ska skriva kommentarer hos alla er fina….på en del bloggar går det inte alls 😦  Men nu ska jag snart sätta mig ner och se vad ni har haft för er!

Och idag önskar jag er en fin fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vad händer i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Skadeglädjen är den sanna glädjen??

  1. åsa i åsele skriver:

    Oooups det kan man säga var fel plats att parkera bilen på 😉

  2. ogamotoga skriver:

    Hahaha … men oj, hur lyckas man med en sådan sak? 😂

  3. Comsi Comsa skriver:

    Stackaren måste ha somnat eller pysslat med något annat som tagit hela uppmärksamheten, he he…. 😀

    Kram ♥

  4. Ama de casa skriver:

    Han måste ha tagit rejält med sats för att lyckas med det där…

    Jag är djupt impad att du klarar att göra inlägg med mobilen så bra, men visst är det lättare med datorn 🙂

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Haha! Vet inte om jag hade lyckats fast jag hade tagit sats 😀

      Ja, datorn är ju mycket enklare, men mobilen funkar i ”nödfall” 🙂
      God eftermiddag!

  5. Gunnel skriver:

    I det här fallet är det väl nästan tillåtet att skratta lite? Eftersom ingen blev skadad, menar jag. Kram

  6. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Jag såg bilden och bilen på FB igår och det var tydligen en tjej som körde. Undrar om hon var nykter 😊
    Kram/A-K

  7. Anna skriver:

    Oj, hur lyckades chauffören med det här konststycket?! 😀

    Har också numera svårt att lämna kommentarer hos en del blogspot bloggar, de som har den äldre verifieringskontrollen. Jätte trist. Har varit så sedan både iPhonen och iPaden uppdaterades förra veckan:-(

    Önskar er finaste fredagen!
    Kram! ❤️

    • Ami skriver:

      Ja, det kan man verkligen undra?? Haha!

      Så du har samma problem med att kommentera hos en del bloggare från mobilen – jättetrist 😦
      Kram och vi önskar er detsamma!

  8. Ditte skriver:

    Kanske var det ”roadracing” som pågick eller träning i hopp med bil över låga hinder. Tur att stämningen var god och hoppas ingen blev skadad. Men det kan vara farofyllt att befinna sig ute på vägarna…
    Kram och trevlig fredag!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var det kanske 😀

      Nej, jag hoppas ingen blev skadad, men då hade de nog inte skrattat så uppsluppet!
      Kram och tack detsamma!

  9. torrebloggen skriver:

    Ha Ha Föraren ville nog väldigt gärna ha tag på ”the key yo the sun”.
    Välkomna hem till Torre igen!
    Kram!

  10. Gemsofmylife skriver:

    Oj skönt att det gick bra och så sant man kan inte låta bli att skratta när det gått bra 😉
    Hoppas att du får en alldeles underbar Fredag
    Massa kramar till dig
    från stockholms ruggiga regniga skärgård

    • Ami skriver:

      Nej, ibland är det svårt att inte skratta 😀 Och det såg verkligen roligt ut!

      Jag önskar dig också en underbar fredag
      Massor med kramar tillbaks!

  11. Decdia skriver:

    Väldigt glada bärgare, arbetar de på provision och såg att julbonusen var räddad? 🙂

  12. Znogge skriver:

    Skönt att ingen kom till skada i alla fall! Själv hade jag nog hållit mig för skratt…

    Vid vår ICA-butik var det en gång en gubbe som backade fel och bilen fastnade på en låg belysningsstolpe. Det väckte en del förundran minns jag 🙂

    Kram

    • Ami skriver:

      Nej, jag tror ingen kom till skada….då hade de nog inte skrattat så 🙂

      Haha! Ja, stackars gubben som backade fel…..men visst är det så att man ibland har svårt för att låta bli att skratta 🙂
      Kram

  13. AllaMinaDagar skriver:

    Hoppsan! Ja så kan det gå 😉

  14. Susjos skriver:

    Oj, ja vi hoppas att föraren inte blev allvarligt skadad, men nog såg den ”parkeringen ” lite rolig ut!

  15. Fia skriver:

    Så härligt ni ser ut att ha haft det i Murcia! Vi har också verkligen njutit av vår grancanariavecka! Har fyllt på värme-och solbehovet så att vi bör klara nån månad igen!
    Varmt i Sverige, ska visst bli 12 plusgrader i helgen! Svänger nu in i Västerås, bilat från Arlanda.

Kommentera

