Nyårsafton i Spanien!

Vårt nyårsfirande här i Spanien började i soffan hos oss med lite bubbel och en massa babbel tillsammans med Ama och Anders.

DSC01347,1 (Custom)

Och babblet fortsatte även när vi en stund senare flyttade över till matbordet där vi intog middagen.

DSC01349,1

Och när klockan närmade sig tolv gick vi en trappa upp och ut på taket där vi både såg och hörde en massa raketer. Ja, det lät mer som bomber om jag ska vara ärlig…… Som det smällde!

collage,2 (Custom)

Och för att inte riskera att sätta de där tolv vindruvorna i halsen som man ska svälja för varje klockslag, tog vi det säkra före det osäkra och skålade in det nya året i lite cava där på taket istället!

collage,1 (Custom)

Och nu ska vi bara lära oss att säga 2016 också!

Ha en fin lördag.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till Nyårsafton i Spanien!

  1. Ama de casa skriver:

    Tack så jättemycket för god mat och dryck och härligt pladder och dubbelbubbel/babbel 🙂

    Kram och gomorron!

  2. ogamotoga skriver:

    😂 Det gjorde ni rätt i. Varför sätta en hel druva i halsen, när det finns flytande som förhoppningsvis rinner ner lätt i strupen. 😄

  3. Geddfish skriver:

    Oh, härligt 😀 Tänk om jag hade kunnat gå ut på balkongen i bara blusen och kollat fyrverkerierna och skålat med månen 😀
    Men, jag är får vara nöjd med min lott, och god fortsättning och kram ❤

  4. Comsi Comsa skriver:

    God fortsättning och nu tränar vi på att säga 2016…. 😉

    Kram ♥

  5. moi skriver:

    Ett firande på bästa sätt. Jag intog också druvorna i flytande form, gick hur lätt som helst.
    Skål och god fortsättning!
    Kram

  6. kolonilotta skriver:

    Det ser riktigt härligt ut både med middagen, bubbel och att stå och njuta av alla fyrverkerier! 🙂
    Kram.

  7. Lena i Wales skriver:

    Härligt firande!
    God fortsättning på 2016!

  8. åsa i åsele skriver:

    Härligt. Ett bra avslut å en fin början. kram

  9. torrebloggen skriver:

    Vilket härligt nyårsfirande! Tur att ni skippade vindruvorna.
    God fortsättning på 2016!
    Kram!

  10. Znogge skriver:

    Det gjorde ni rätt i! Tolv vindruvor skulle kunna ställa till det rejält 😉

    Kram och god morgon!

  11. Ditte skriver:

    Tror ni kom på den ultimata lösningen med bubblande druvor i stället för naturella.
    Och stämningen verkade både god och hög. Dessutom var ni ju högtt uppe även fysiskt.
    Önskar er en trevlig lördag. Här är det ett lätt snöfall och -4 så det är inte tänkbart att gå ut utan ytterkläder.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, jag tror också att det var en bra lösning – och gott var det också 😀
      Ajdå, så ni har har snö hemma 😦
      Ha en fin kväll
      Kram

  12. Fia skriver:

    Härligt firande minsann! Det svåraste blir att SKRIVA 2016 tycker jag! På den tiden man skrev med penna hade jag alltid svårt med ändring av årtalet, nu skriver jag mest på iphone eller platta och då får jag koncentrera mig mera…..
    Hur som helst är det trevligt med ett alldeles färskt år!
    Kram
    Fia

    • Ami skriver:

      Ja, det var ett jätteroligt firande tillsammans med Ama och Anders 🙂
      Men visst blir det svårt att vänja sig att det nu är 2016….
      Ha en bra kväll
      Kram

  13. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Man sätter inte dessa små mjuka kärnfria druvorna i halsen det lovar jag. Dom fyller inte upp munnen knappt 😀 Om man är nykter vill säga , om inte så kan det vara farligt eftersom det ska gå fort 😀 Nu missade ni ju att önska nåt roligt 😀
    Som jag gjorde 😦 God fortsättning!!
    Kram P ♥♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Nej, jag tror inte heller att man sätter dem i halsen, men för säkerhetsskull tog vi dem flytande i stället 😉
      Men dumt kanske om vi missade önskningen 😦
      Kram och god fortsättning!

  14. Decdia skriver:

    Så piffiga ni var! Det ser ut som om ni hade det jättetrevligt!
    Men inga vindruvor, fy på er! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, det var jättekul att fira ihop med Ama och Anders…ni kunde ju också varit här 🙂
      Vi tog druvorna flytande i stället – det blev säkert 12 klunkar, så jag tror det blir detsamma 😉

  15. Ama de casa skriver:

    sv: Jomen SJÄLVKLART var det jag som tog bilden på soluppgången! Jag tog den av Anders… 😉

  16. MariArne skriver:

    Jasså ni vågade inte köra mitt trick med alka i munnen samtidigt? God fortsättning på er

Kommentera

