Nu är julen slut!

Ja, nu är julen slut, för i går när vi var nere på kyrktorget såg vi att de höll på att packa ihop krubban.

DSC01406 (Custom)

Det var tomt lite överallt. Och husen….

DSC01411 (Custom)

….och figurerna hade blivit nedpackade i lådor.

DSC01410 (Custom)

Så nu får vi vänta ett helt år tills de kommer på plats igen.

DSC01412 (Custom)

Men så länge kunde vi inte stå där och vänta, så i stället gick vi och tog en fika i det underbara sommarvädret. Och på vägen dit kom det fram en trevlig familj som sa att de brukar läsa bloggen. Jag blir så glad av alla er fina bloggläsare!

DSC01417 (Custom)

Och på kvällen kom då äntligen föräldrarna 🙂

DSC01418 (Custom)

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Jultider i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

16 kommentarer till Nu är julen slut!

  1. Ama de casa skriver:

    Hoppas dom kommer ihåg var dom gör av krubbgubbarna denna gång, så man kan känna igen sig lite nästa jul… 😉

    Trevligt med glada bloggläsare och sånt finbesök 🙂

    Gomorron!

  2. Geddfish skriver:

    Häftigt det där med den stora krubban 😉
    Så trevligt med föräldrabesök och bloggläsarbesök 😀 kul. Njut.
    Kram!

  3. Fia skriver:

    Jag har sett att det är underbart väder i Torre nu! Håller tummarna för att det håller i sig….Nu längtar jag alldeles galet att få promenera i sandaler!
    Så trevligt att få ner föräldrarna ett tag, det var väl ett tag sedan ni sågs!
    Kram/Fia

  4. Anonym skriver:

    Go morgon Ami! Ja nu är julen slut 👍…nu går det mot vår😎 Fast ni har ju redan sommar. Är så avundsjuk på dina föräldrar som lämnat vintern för ett tag. Ha en fin lördag Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Detta med när jag märker att folk läser min blogg gör mig generad, jag vet inte vad jag tror när jag har en öppen blogg och många läsare att ingen läser. Men när någon kommer fram och berömmer eller påpekar något inlägg så vill jag bara försvinna, dö, dra något gammalt över mig…. Göra som i familjen Addams bara kryssa händerna och försvinna. 😉
    Ha så mysigt med föräldrarna….

    Kram ♥

  6. åsa i åsele skriver:

    Trevligt med föräldrabesök och bloggläsarkontakt 🙂 ännu bättre då Ni dessutom har riktigt sommarväder 🙂 kram

  7. Ditte skriver:

    Jga tycker ju att dte är skönt att julen är över, nu väntar våren. Packade undan mina ”tomtedjävlar” innan trettondagshelgen och köpte krispiga tulpaner. En vårgrej!
    I övrigt är det ju en del snö och några minus, men det är ju vintermånad.
    Har sett att ni haft fint väder, men vi kommer om ett tag så håll i det vackra vädret.
    Visst är det roligt med blogggäster som hälsar, kul att få ett ansikte på några.
    Önskar er fina dagar med dina föräldrar. Njut!
    Kram!

  8. Znogge skriver:

    Vilket hästjobb att sätta upp och plocka ner den krubban! Men en trevlig tradition. Så mysigt att ha föräldrarna på besök 😀

    Kram

  9. moi skriver:

    Synd att föräldrarna inte hann se krubban. Hoppas de får chansen nästa år!
    Kram

  10. Lena i Wales skriver:

    Krubborna i Spanien är så fina!!!! Såg några i början av december när jag var i Spanien.
    Roligt att få beröm för sin blogg!!! Grattis!

  11. Ann-Kristin skriver:

    Ja här är julen också över. Plockade bort allt julpynt idag. Känns bra!
    Så trevligt att få besök av dina föräldrar. Hoppas att vädret fortsätter att vara härligt, så de får njutbara dagar hos er.
    Kram/A-K

  12. torrebloggen skriver:

    Vi får väl hoppas att de till nästa gång, kommer ihåg var de har ställt alla krubblådorna någonstans .
    Härligt att få beröm för sin blogg. Ni ser ut att ha det riktigt skönt där nere.
    Trevlig helg!
    Kram!

  13. Systeryster skriver:

    👋🏻👋🏻👋🏻😍😍😍

  14. Christel skriver:

    Hej Ami 🙂
    Jag är glad att jag vände och gick tillbaka och hälsade på er 🙂 hoppas vi ses igen!
    //Christel med Fam

Kommentera

