Årets första….

….strykning på terrassen blev det igår!

DSC01483 (Custom)

Och den här bilden skickade jag till min väninna Christel som för tillfället befinner sig hemma i Sverige, för att göra henne riktigt sugen på att komma ner. Och det tog inte lång stund förrän jag fick tillbaks en likadan bild av henne när hon stod och strök på deras terrass sist de var nere…..Och visst är det nåt visst att stå ute i solen och stryka. Ett njutbart nöje 🙂

Och på kvällen blev det årets andra grillning! En helomvändning eftersom vi egentligen skulle äta något helt annat. Men Patrik kom på den braiga idén att vi skulle grilla!

Men först lite rengöring innan köttbitarna kunde läggas på!

DSC01485 (Custom)

Så måndagen blev inte så tokig heller!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Årets första….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Få ja stå ute så kan även jag njuta av strykning…. 🎶🎵🎶

    Kram ❤

  2. Ama de casa skriver:

    Strykning ett nöje??? Ni har nog fått solsting, både du och Christel… Det var måååånga år sen jag strök. Brukar försvara mig med att skrynklorna matchar rynkorna 😀

    Gomorron!

  3. Geddfish skriver:

    Alla dagar kan vara en fest, mer eller mindre 😉
    Mitt nöje vid strykning är att titta på TV samtidigt, jag hade hellre stått ute i solen, vettja 😀
    Kram ❤

  4. Znogge skriver:

    Jag stryker ytterst sällan men är då hänvisad till köket. Lagom lustigt 😉

    Kram

  5. moi skriver:

    Jag tycker du är lite konstig….. och det verkar bara bli värre 😀
    Du gillar att städa, att tvätta och nu att stryka……
    Solen tar hårt 😀
    KRAM♥

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, men det är ju så roligt när man ser resultat. Och det gör man verkligen när man stryker….Det blir alldeles slätt 😀
      Kram ♥

  6. Gunnel skriver:

    Ifall jag kommit på den osannolika idéen att stryka ute så hade det varit perfekt idag, för det småregnar. Då hade det naturligtvis inte fungerat och jag hade sluppit stryka över huvud taget. Som du förstår är det ingen favoritsysselsättning. Kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Lite härligt är det att styrka på balkongen…fast inget man måste göra för ofta. Jag måste göra nåt fel när jag tvättar …tycker alltid att min kläder kommer ut som små dragspel!! P kommer att bli tvingad att använda sin gamla jobbetröjor och inte skjortorna. Ha en skön dag (hårda vindar här) Kram

  8. Christel skriver:

    styrka??!! stryka ska det va

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Haha! Nej, släng alla P:s jobbtröjor så fort du kan 😀 Här nere kan du säkert köpa strykritt 🙂
      Hoppas ni inte blåst bort 😦
      Ha en skön kväll
      Kramar

  9. åsa i åsele skriver:

    Jag stryker aldrig… det är Js jobb 😀 stryka och putsa fönster 🙂

    kram

  10. Ditte skriver:

    Visst vra det ett härligt väder på arets sista vintermånad! Och att stå ute och stryka är en superb idé! Skall genast meddela strykansvarig här hemma (vilket inte är jag) denna briljanta idé.
    Och mysigt med grillmiddag! Helt klart!
    Önskar er en fin dag i det fortsatta vackra vädret.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu är det verkligen skönt här nere!
      Aha! Så det är Bosse som sköter stryktvätten! Då kan du meddela honom att terrassen är perfekt för den sysslan 😀

      Önskar er en fin kväll!
      Kram

  11. ogamotoga skriver:

    Mmmm … undrar om vi får grilla på vår balkong …. måste ta reda på det. Det är ju så gott! 😄

  12. Decdia skriver:

    Det är en helt galet härlig värme ni har nu!

  13. Ann-Kristin skriver:

    I Torre stryker jag väldigt lite, men i förrgår tog jag mig själv i kragen och strök ca 10 vita skjortor. Dock inomhus 😊.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Oj, tio skjortor! Det tar sin tid!
      Men visst stryker man mindre här nere….Kanske beror det på att man ofta hänger tvätten ute. Den ”skakar” ut sig av sig själv av vinden 🙂
      Kram

  14. Anonym skriver:

    Åh så härligt! Själv har jag stått på jobbet och strukit outfits till 9 barndockor hela gårdagen, men hade gärna gjort det ute i solen istället 😎 vad blev det för grillat då? 😘😘

Kommentera

