Det förändras!

De flesta av oss har väl någon gång varit på ett zoo!

Vi har besökt djurparker ett flertal gånger. Men nu är det längesen.

Ända sen Max var liten…

Här står han inne i hagen och försöker mata getterna med korv och bröd för ungefär 20 år sen.

DSC01495 (Custom)

Men mycket har förändrats på 20 år…

….nu ser inte getterna likadana ut. Och inte hagarna heller. Och frågan är om man ens kan mata dem med korv och bröd!

DSC01220 (Custom)

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

34 kommentarer till Det förändras!

  1. Znogge skriver:

    Zoo undviker jag helst numera. Tycker på något vis att djuren ska finnas i frihet men det finns säkert bra undantag… ”Rara djur” på din bild!

    Kram

    • Ami skriver:

      Man vill ju tro att de har det bra där på djurparken, men visst är det allra bäst när de får leva fritt!
      Haha! Ja, de där djuren ser väl väldigt rara ut 😀
      Kram

  2. ogamotoga skriver:

    Hahaha … det är bra så inte fyllehundar ramlar in och blir ”bitna/stångade” av de där getter … gör nog väldigt ont ett bra tag efter 😂

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är kanske därför det är så höga staket runt omkring de där getterna 😉

      • ogamotoga skriver:

        Tänk att ramla in i dem! Stickor i huden ett år fram … precis som barr från julgranar … ligger gömda överallt tills man får en i foten. 😂

  3. Anonym skriver:

    Åh så söt Max var, och inte var han rädd för någonting. Ha en bra dag med vovvarna! Puss & kram😘

  4. moi skriver:

    Är det mamma och pappa som valde att sitta kvar i bilen och inte vågade sig in i gethagen? 🙂
    Nä, inget är sig likt längre de där ”getterna” skulle jag inte ge mig på att kela med…..
    Har alltid gillat att gå på zoo och kommer nog alltid att göra det. Gudskelov finns det inte så många kvar där djuren hålls under vidriga förhållanden (inbillar jag mig).
    Däremot lider jag med cirkusdjur och de djur som visas upp för pengar på stränder o dyl.
    Kram

    • Ami skriver:

      Nja, det är inte Max mamma och pappa i alla fall som sitter i bilen….. 😀
      Usch nej, djur som far illa är nåt av det värsta som finns 😦
      Och cirkusdjur tycker jag borde förbjudas helt och hållet!
      Kram

  5. Fia skriver:

    De där getterna bör man nog inte mata! De små hornen kan nog stickas ordentligt! Och vilken växtkraft 🙂
    Kram
    Fia

  6. Gunnel skriver:

    Söt liten kille! Har du testat att slänga bröd till de där ”getterna”? Det kanske fastnar i pälsen?. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst är han söt lille Max 🙂
      Haha! Nej, jag har inte testat det än, men ska ta med mig bröd nästa gång jag går förbi 😀
      Kram

  7. Ama de casa skriver:

    Jag tog det ett steg längre och gick på zoo typ fem dagar i veckan och varannan helg. Slapp betala inträde, och fick till och med betalt för det. Men det var också länge sen 🙂

    Vad söt han är, Max. Och vad många ben geten har. 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Haha! Ja, du ska väl alltid vara värst 😉

      Ja, han är så söt Max 🙂
      Den geten hade speciellt många ben….Det var en ovanlig ras!

  8. Annika skriver:

    Vi har nästan ett helt bibliotek med fotopärmar där vi har tagit bilder på Giraffer, Elefanter och Getter m.m Undrar just hur många gånger vi har tagit fram dem och tittat? Inte ofta ska jag säga, för hur roligt är det egentligen att titta på dessa svart vita foton där man ofta bara fick med en snabel eller ett ben på fotoobjektet. Nu var det jätte många år sedan vi var på ett Zoo så det kanske är dax igen.
    Kramelikram

    • Ami skriver:

      Visst är det så att man nästan glömmer av sina gamla foton! Men det är ändå kul att veta att de finns där någonstans i gömmorna 🙂
      Kram

  9. Ditte skriver:

    Visst förändras saker och ting hela tiden! En modig Max var det i alla fall och samarbetet med djuren vekade gå utmärkt. Jättefin bild!
    Hagen med det gröna och stickiga hade nog inte fått ta del av Max matningar. Och så gick det som det gick.
    Kram!

  10. åsa i åsele skriver:

    Söt liten Max, djurpark & djurbesök tillhör barns upplevelser under sommaren.
    De där nymoderna djur i bur verkar farliga. kram

  11. åsa i åsele skriver:

    svar Det handlar ju om prioritering, eftersom jag ofta sitter själv hemma läser jag mycket och det blir ju samma med tv/film, då jag inte orkar med speciellt mycket aktivitet ute bland folk pga mitt mående väljer vi det som jag klarar av 🙂 Våra liv är ju så helt annorlunda.

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det roligt för barn att besöka en djurpark! Ja, även för vuxna är det roligt 🙂
      Förstår att det blir mycket bokläsning och tv. Och det är ganska mysigt att koppla av med det också…..Men jag somnar som sagt oftast när vi börjar titta på en film 😦
      Kram

  12. Comsi Comsa skriver:

    Jag är en sån där som inte gillar Zoo för jag vet hur det går till när djuren tvingas lära sig saker som vi sedan sitter och applåderar… Geten och bilden är söt vilka goa minnen. 🙂 Du är söt du också. Solig kram ♥

    • Ami skriver:

      Jag är ju en väldig djurvän och avskyr också när djur far illa…..Cirkus tycker jag absolut inte om 😦
      Tack söta du!
      Kram

  13. torrebloggen skriver:

    Jättefin bild på Max i hagen!
    Men jag tycker det ser ut som en giraff med sina ungar på andra bilden.
    Kram!

  14. Geddfish skriver:

    Jag har aldrig gilla Zoo. Men, när jag tänker efter, så har jag varit på några, mest för barnens skull. Vad söt Max var där 😉 lik sin mamma 😉
    Halvregnig kram ❤

    • Ami skriver:

      Vad roligt att du tycker att han är lik mig….Alla säger annars att han är en kopia av Patrik. Och det är han…Men lite måste han ju ha fått från mig också 😀
      Zoo är roligt att besöka, men jag gillar inte heller om djuren far illa 😦
      Kram

  15. N skriver:

    Så fin bild den första!!

  16. Decdia skriver:

    Aggressiva kaktusar! Jag hade lagt benen på ryggen om jag var er! 🙂

  17. Susjos skriver:

    Va? Är det där en hage, och har getterna blivit kaktusar, haha!!! Vilken söt bild på liten Max, nog undrar man vad tiden tagit vägen, fort går det!

  18. kolonilotta skriver:

    Det där minnet bär säkert Max fortfarande med sig! Eller har jag fel tro? Min yngsta är helt tokig i alla djur. Fortfarande.
    Och kan vara tacka för den sista ”hagen” så man slipper ofrivillig massage 🙂
    Kram

Kommentera

