Visst undrar vi….

….hur våra favoriter har det i Val d´isere!

Lite sms har det blivit, men varje gång vi försökt ringa varandra har det brutits.

Men igår lyckades vi få kontakt. Och det var roligt att höra deras röster.

Det verkar vara ett tufft schema för dem….Klockan nio varje morgon är det skidskola som gäller. Men igår var de ”lediga” fram till klockan 14. Så kvällen innan passade de på att ha lite afterski i baren…..Haha! Anar att det är afterski varje kväll 😀

IMG_0945,1,2

Och så en bild på självaste favoriterna ♥♥

IMG_0946,1

Och snö har de….

image2,1

…och kallt ser det ut att vara!

image1,1

Fortsätt nu att vara rädda om armar och ben 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Mest trams och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

27 kommentarer till Visst undrar vi….

  1. moi skriver:

    Oj, trodde först att det var vatten i glasen. Men nej så illa kan det väl inte vara 😀
    Ungdomarna ser ut att ha det bra på alla sätt. Även om jag har lite svårt att förstå
    att man kan ha det i en skidbacke 😀
    Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Hade det varit vatten i glasen hade de nog varit sjuka 😀
      Nej, jag tycker inte heller det verkar vara kul i en skidbacke när det är kallt och ruggigt 🙂
      Kram

  2. Znogge skriver:

    Klart att det är afterski varje kväll! Vet väl hur det gick till efter yngsta frökens halvår där 😉

    Kram

  3. Gunnel skriver:

    Lite skillnad i väder mot där ni befinner er. Jag vet ju vad jag hade valt. Kram

  4. Annika skriver:

    De har det säkert helt underbart både i backarna och på kvällarna….Nu blir jag inte alls avundsjuk då jag ser snöbilderna för jag har nyss varit ute och skottat bort en massa blötsnö…sitter här och eftersvettas. Önskar att jag hade svettas på grund av en annan värme jag..
    Ha en fin dag. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, de verkar ha det jättekul där i backarna! Men jag förstår att du absolut inte blir avundsjuk på dem…..Usch för att skotta snö 😦
      Kram och tack detsamma 🙂

  5. Ama de casa skriver:

    Afterski? Vad är det??? 😉

    Vad skönt att dom har det så bra, även om dom får slita en del i backen… 🙂

    Gomorron!

  6. Ditte skriver:

    Favoriterna ser ut att ha det toppen! Och att vara på skidsemester innebär oftast en aktiv semester.
    Val d´Isère är ju en ett völdigt bra skidåkarställe med bra och varierande åkning. Har varit här ett par gånger och verkligen gillat det.
    Och att få rapporter känns alltid bra.
    Kram och önskningar om en bra torsdag.

  7. Comsi Comsa skriver:

    Men så himla bra dina favoriter verkar ha det…. 🙂
    Kram ♥

  8. ogamotoga skriver:

    Vad mysigt det ser ut där de är. 🙂

  9. åsa i åsele skriver:

    Dina favoriter ser ut att ha det bra 🙂 jag hoppas prognosen håller i sig… inga brutna ben eller armar.
    Ha en fin torsdag, kram

  10. Ruth i Virginia skriver:

    Helikopterföräldrar !!! 🙂 Låter inte ungarna vara i fred ens på semestern.

  11. Decdia skriver:

    Härligt att ni fick kontakt!
    Jag kan vara liiiiiite nyfiken på skidåkning, men å andra sidan så känns det livsfarligt… Vi i Skåne är ju varken vana vid snö eller höga backar! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, det känns alltid bra att föra ifrån dem 🙂
      Usch nej, jag är aldrig nyfiken på skidåkning…….För kallt och jag hade säkert brutit både armar och ben 😀

  12. MariArne skriver:

    Hu det ser kalkt ut. Visst är det härligt att det är så lätt att komna i kontakt med varandra nu. Kram Marianne

Kommentera

