Säkerhet!

Ibland är säkerheten väldigt hög….

säkerhet-Torrevieja (1)

….Man har säkerhetslina när man jobbar på höga höjder….

säkerhet-Torrevieja (2)

Men jobbar man på lägre höjder är säkerhet inte så viktigt….

svetsning-torrevieja (1)

….inte ens om man svetsar vägg i vägg med en bensinmack!

svetsning-torrevieja (2)

Men visst ser den ena arbetaren sig lite omkring….Så lite orolig för säkerheten var han nog ändå 😀

Och idag är det minsann fredag igen – och marknad!

Och eftersom Ama är sjuk skickar jag henne en stor kram….Och det kan ni också göra här om ni har lust! Tror hon skulle bli glad då 🙂

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Torrevieja förändringar och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

22 kommentarer till Säkerhet!

  1. åsa i åsele skriver:

    Tycker säkerhet i Spanien verkar dålig, kanske är spanjorer som kattor, har 9 liv 😉
    Ha en fin fredag, kram

  2. ogamotoga skriver:

    Hujedamig, jag skulle lagt benen på ryggen, och det snabbt! Ja, hoppas Ama blir bra snart. Hälsar du på henne får du ge henne en kram. 😊

  3. Ama de casa skriver:

    Ja säkerheten här i Spanien lämnar en del övrigt att önska… Jag blir såååå nervös många gånger.

    Men vad gulligt av dig! Kramar kan man aldrig få för många av 🙂 Stoooor KRAM tillbaka!

  4. moi skriver:

    På tal om dålig säkerhet (eller brist på förstånd). För ett tag sen när syrran och jag skulle tanka bilen stod det redan en bil vid den ena pumpen. Två killar stod utanför och blossade för fullt.
    Vi valde att tanka på nåt annat ställe….
    Kram

  5. Gunnel skriver:

    Där skulle jag inte vågat gå nära under arbetstid. De har tydligen inte samma regler som här. Kram

  6. Ditte skriver:

    Tja, säkerhet och säkerhet….Mycket diskutabelt Men g.g. -går det så går det. Bilderna är verkligen ett talande bevis.
    Och vad gäller säkerheten är ju avsaknaden av framkomlighet på marknaden väldigt stor….
    Kram och trevlig fredag.

  7. Comsi Comsa skriver:

    Här kommer både en kram till dig och en till Ama, har även gett henne en personligen, ha ha, kan man säga så när man bara varit inne på hennes sida? 😀

    Fredagskram ♥

  8. Znogge skriver:

    Silar mygg och sväljer kameler ser det ut som. Men går det så går det för att instämma i Dittes kommentar. I Sverige hade det aldrig gått men lagom är kanske bäst 😉

    Ama har jag hälsat på så kram till dig och en trevlig fredag!

  9. Geddfish skriver:

    Jag har kramat Ama och nu kramar jag dig Ami. Nästan lika namn ju 😉
    Trevlig fredag!

  10. Decdia skriver:

    Hrm, jag känner mig som värsta fegisen när jag ser sånt där…

  11. Ann-Kristin skriver:

    Sneddar vid bensinstationen på väg hem från Dia Maxi. Där gubben ser lite rädd ut var ju tidigare en Second hand butik ( möbler) och innan den så var det en Bodega där man kunde köpa vin direkt ur trätunnorna. Synd att den försvann, nu när man lärt sig tycka om rödvin 😊
    Kram

    • Ami skriver:

      Jaha! Låg bodegan så nära macken? Jag trodde den låg några ”butiker” längre bort!
      Typiskt att den försvann…Men det finns några fler nere i stan 🙂
      Kram

Kommentera

