Igår fick vi besök….

….av Carolin och Fredrik!

Vädret var mulet. Och termometern höll sig runt tjugo grader i skuggan, så lite kyligt var det allt när vi gick ner till Deni´s för att få lite i magen.

Här sitter Fredrik och väljer något ur menyn…Jodå, alla hittade tillslut något att äta!

IMG_0958 (Custom)

Och när alla var mätta och belåtna gick vi vidare till ett annat ställe för att dricka kaffe…..Ja, några av oss i alla fall 😀

IMG_0963 (Custom)

En jättetrevlig och mysig fredag blev det!

Och idag önskar jag er en fin lördag.

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

23 kommentarer till Igår fick vi besök….

  1. Ama de casa skriver:

    Åh vad trevligt! 🙂
    Så synd att vi var tvungna att ”avboka”, men doktorn skrev ut mig alldeles för sent… 😉 Vi får ta igen det en annan gång.

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det var synd att ni inte kunde vara med. Men det blir fler gånger – och imorgon ses vi äntligen igen 🙂
      Kram och god kväll!
      Ps. Har fortfarande inte kommit på vad schlager är för något 😉

  2. ogamotoga skriver:

    Bäst ni tar vara på värmen nu, läste att kyligare vindar kommer in till er … också. 😆😉

    • Ami skriver:

      Ja, det ska bli lite kyligare till veckan! 16-17 grader! Brr, då fryser man ju 😀

      • ogamotoga skriver:

        Exakt!!! Frost i näshåren! 😂 Men jo, jag brukar sitta och skaka av köld faktiskt på kvällarna … när jag är nere under vintertiden. 😊

      • Ami skriver:

        Haha! Ja, nästan så illa är det 😀
        Och vissa kvällar kan vara riktigt kalla. Men jag tror det beror på att luften är råare här!

  3. Ditte skriver:

    Vad trevligt! Det ser väldigt behagligt ut och mysigt att sitta ute och äta.
    Att sedan avnjuta kaffet inomhus var kanske en god idé för det blåste ju upp lite fram på eftermiddagen.
    Önskar er en fin lördag. Varmt är det förvisso, men solen verkar vara försenad idag med sitt framträdande.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju så skönt att kunna sitta ute varje dag och äta 🙂
      Och idag har det varit ännu varmare, men ingen sol!
      Önskar er en fin kväll.
      Kram!

  4. Comsi Comsa skriver:

    Mysigt! 🙂

    Solig lördagskram ♥

  5. åsa i åsele skriver:

    Skönt att kunna sitta ute å äta, det händer ju inte ens allt som oftast under sommaren här i Sverige… Finns det mygg i Spanien? Ha en fin lördag, kram

    • Ami skriver:

      Nej, det är inte ofta man kan sitta ute på sommaren i Sverige 😦
      Vi har mygg här nere….Finns en som kallas tigermyggan som både Patrik och jag är allergiska mot. Men vi har inte sett till några sen i november.
      Kram och tack detsamma!

  6. Geddfish skriver:

    Såg så mysigt ut att sitta ute 😉 jag måste kolla hur det ser ut på min balkong 😀
    Kolla, sa jag 😉 inte sitta, hihi… kram ❤

    • Ami skriver:

      Visst längtar man alltid efter att kunna sitta på sin balkong hemma i Sverige! Men än är det nog lite för kallt 🙂
      Men snart så 🙂
      Kram

  7. torrebloggen skriver:

    Såg ju riktigt mysigt ut!
    Kram!

  8. moi skriver:

    Jag hade också tänkt fika ute idag…
    Tog med mig lite kaffe och en slät bulle på promenaden. De fick följa med ända hem!!
    Ni ser ut att ha de mycket mysigare 😀
    Kram

  9. Znogge skriver:

    Kan jag tänka mig 😀 Gott sällskap, goda drycker och vårvärme; det är svårslaget 😀

    Kram

  10. Decdia skriver:

    Tssss, sååå kyligt tror jag inte att det var. 🙂 Kul med besök!

    • Ami skriver:

      Jo, 20 grader är ju jättekallt 😉
      Nej, inte är det kallt! Men nu har man vant sig vid värmen. Och när det ligger runt 18-20 grader fryser man 😦
      Jättekul att träffa Carolin och Fredrik. De är från Malmö, så vi pratar samma språk 😀

Kommentera

