25 grader och molnigt!

Ja, igår var det molnigt i stort sett hela dagen, men varmt. Och då tyckte vi det passade bra att ta en shoppingtur till Zenia Boulevard. Man går ju utomhus på det köpcentret.

IMG_0964 (Custom)

Och vi hade ett ärende till Media Markt……Faktiskt en sak till Ami som var beställd och skulle hämtas igår.

Hörlurar, tror ni?

IMG_0980 (Custom),1

Nej, men en sån här….

IMG_0981 (Custom)

….en epilator som rycker bort håren från benen. Och ont gör det, men bra blir det! Ja, tänk vilket elände det är att vara kvinna.

Och i samma förpackning följde det även med en liten radio som säkert är till för att överrösta skriken när håren dras loss!

Sen åkte vi till Carrefour och storhandlade. Och under tiden jag gick där inne och plockade ner varor i kundvagnen passade Patrik på att tvätta bilen.

Fast det var ju lite dyrt förstås….1.50 €, knappt 15 svenska kronor.

IMG_0969 (Custom)

Och då fick man med en ”tvättare” på köpet….

IMG_0971 (Custom)

….som skrubbade bort det värsta innan man körde in bilen i de där borstarna.

IMG_0972 (Custom)

Så lite dyrt att leva här i Spanien är det allt 😉

Och idag är det Alla dag!

Kram på er!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till 25 grader och molnigt!

  1. Geddfish skriver:

    15 kr??? Det måste vara Alla ❤ ❤ pris, 😀 Det är ju inga pengar!
    Här tittar solen in genom fönstret, men utanför fönstret är det minusgrader, urraburra.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, 15 kronor är ju rätt dyrt 😉 Haha! Ja, ibland har de såna här erbjudanden. Och ordinarie pris brukar vara 2.50 €. Alltså knappt 25 kronor!
      Härligt att ni ha haft sol idag i alla fall!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Jag tror hörlurarna och radion är till Patrik… Följde det inte med några fler, till grannarna alltså? 😉

    Han är alltid så glad den där tvättfarbrorn. Han brukar sjunga glatt samtidigt som han skrubbar bilen. Jag tycker det är lite läskigt att åka i den där tvätten, särskilt om det är kö så att man har en bil nära bakom sig… 🙂

    Ha en härlig Alla hjärtans dag! Hoppas ni hittar på nåt kul och träffar trevliga människor 😀

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Jo, jag undrade just varför det låg en radio till i kartongen….Aha! Då ska du få den när vi ses 😉
      Jag gick och handlade i stället för att åka med in i den otäcka biltvätten 😀

      Träffade vi några trevliga människor idag? Måste nog tänka efter 😀
      Klart att vi gjorde!
      Kram och tack för idag!

  3. moi skriver:

    Jag såg (hörde) Yster använda en sån där epilator en gång för hundra år sen. Har aldrig varit i närheten av en sån sen dess.
    Min kalender är tom idag och hade tänkt tvätta bilen, men lusten att sätta sprätt på 190:- försvann 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Jag lånade Ama´s epilator för några veckor sen. Och det var tortyr….Började först med ena benet. Men dagen därpå gav jag mig på det andra. Och det gjorde faktiskt mindre ont efter ett tag….Men det är ju inte direkt skönt 😦
      Hutlöst att de tar 190:- i Sverige för en biltvätt!
      Kram

      • moi skriver:

        Yster gjorde misstaget att börja på insidan av låren…..
        190:- är en silvertvätt. Törs inte tänka på vad guld och diamant kostar 😀
        Kram

      • Ami skriver:

        Låter billigare att tvätta bilen själv 😀
        Ajaj! Insidan av låren måste gjort jätteont 😦
        Kram

  4. Ditte skriver:

    Det var rejäla satsningar detta! Vad gäller biltvätten så var det ju ett fynd, på Carrefour är det trevligt att botanisera bland alla varor och även där bra priser. Vad gäller epilatorn så är det ju en investering i smärta och o det är bar eller dåligt vet jag inte. Men nytta lär den göra.
    Önskar er en jättetrevlig söndag denna Alla hjärtans dag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, att få bilen tvättad för 15 kronor är ju helt otroligt! Ja, även när det är ordinarie pris och kostar 25. Det händer nog aldrig i Sverige!

      Ja, nu får jag prova ett tag och se om jag kan vänja mig vid smärtan med epilatorn. Hoppas det, för benen känns så lena 🙂
      Kram och det samma önskar vi er!

  5. Znogge skriver:

    Vår bil skulle nog trivas med att leva i Spanien och den spanska prisbilden! Man kan knappt se att den är svart 😉 Vilken plågsam men användbar manick. Vill man vara fin får man lida pin!

    Ha en hjärtligt bra dag 😀

    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, det är ju helt otroligt så billigt det är här nere att tvätta bilen….Fast den inte är smutsig tvättar man den ändå 😀
      Nej, epilatorn är ju inte direkt någon trevlig manick….Men resultatet blir bra 🙂
      Kram och tack detsamma!

  6. Comsi Comsa skriver:

    AllaHjärtansDagKram ♥

  7. åsa i åsele skriver:

    Min volvo skulle behöva lite omvårdnad… en tur till Spaniens biltvätt skulle inte skada 🙂 kram

  8. torrebloggen skriver:

    Vilken tur att ni inte behöver tvätta bilen så ofta, med tanke på priset!
    Ha en riktigt trevlig Alla hjärtans dag!
    Kram!

  9. Fia skriver:

    Oj vad du är modig som vågar köra epilator! Men så fina och silkeslena dina ben ska bli! Bit ihop bara, blunda och kör!
    Kram och lycka till!

    • Ami skriver:

      Ja, jag försöker bita ihop och tänka på något annat när den rycker loss både hud och hår 😀
      Men fint blir det 🙂
      Kram och tack!

  10. Susan skriver:

    Hola! Madre mia… Det var dyrt. Tvätten på Shell i Globen kostar en dryg tvåhundring har jag för mig. Och då ingår inte ”förtvättare” eller extra avfettning. Eller förresten det gör det – det är jag och jag har gratistaxa. 😉

    Såg att det har blåst i Torre idag. Vi har varit på Estocolmos bästa tapasrestaurang idag: El Clasico på Skånegatan. Nu börjar vi snart nedräkningen. En dryg månad kvar.
    Kram//Susan&Jörgen

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det är jättedyrt 😉
      Ja, idag har det nästan varit storm här nere! Vi har fått lägga ner våra utemöbler på terrassgolvet för att de inte ska fara runt 😦
      Det lät gott med tapas 🙂 och härligt att ni snart är här igen! Då måste vi ses!
      Kram från oss

  11. Anna skriver:

    Du är en modig kvinna som kan använda en epilator. Köpte in en för ett par år sedan, aj, aj, aj! Omöjligt. Går sedan dess var sjätte vecka och vaxar mina ben. Betalar 200-250 kr, klart på 10 minuter. Är förmodligen ännu billigare hos er😉

    Sedan jag flyttade hit har dock den servicen varit något eftersatt. Håriga ben har fått en ny innebörd😂

    Kram❤️

    • Ami skriver:

      Nej, det är inte någon vidare trevlig upplevelse att epilera benen….Men provade att vaxa en gång och det tyckte jag var ännu värre. Så det är nog du som är modigare än mig 🙂
      Kram

  12. Ping: Kan det bli billigare? | Rendahl i Spanien

Kommentera

