Fyra blev sex!

Igår efter att tvätten blivit uthängd på terrassen promenerade Patrik och jag ut på piren. Vi hade så mycket att prata om, så helt plötsligt var vi ända ute vid fyren och det var dags att vända och gå tillbaks igen. Men det är verkligen ett skönt promenadstråk.

Vid halv tvåtiden hade vi bestämt träff med Ama och Anders som hade gjort några ärenden på annat håll. Och vi tänkte äta lite lunch tillsammans. Och på väg till restaurangen stötte vi ihop med Pian och Ingvar. Så från att vi varit fyra, blev vi nu sex personer som slog oss ner vid ett bord. Jättetrevligt att träffas.

image

Och efter god mat och trevligt sällskap gick Patrik och jag hemåt för att tömma bilen nere i garaget på våra garderober som vi köpte på Ikea häromdan.

Dörrarna gick in i hissen utan problem. Men själva garderobspaketen var för långa. Bara att kavla upp ärmarna och börja bära dem fem våningar upp 😄

Och vem tror ni sen fick jobbet att montera ihop dem?

Jo, Ami!

image

Och idag är det faktiskt fredag igen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Fyra blev sex!

  1. Znogge skriver:

    Fredagar är alltid välkomna och speciellt denna 😉

    Kram

  2. åsa i åsele skriver:

    IKEAmöbler betyder tålamod vid ihopsättning 🙂 Bra jobbat, ha en fin fredag, kram

  3. ogamotoga skriver:

    Övertygad att du fixade ihop dem galant … och tack o lov att det är fredag, tiden får gärna gå fort nu. 😁

  4. Ama de casa skriver:

    Ja, det var verkligen trevligt! Som alltid 🙂

    Inte konstigt att du fick montera, jag ser ju klart och tydligt att du har paxat att göra det 😀

    Gomorron! 🙂

  5. Gunnel skriver:

    Det var ett tag sen jag monterade IKEA möbler nu, men jag känner igen upplägget med skruvar för sig, och brädbitar för sig och instruktionerna i handen. Hoppas allt stämde så dina garderober är på plats. Kram

  6. Pian och Ingvar skriver:

    Tack för en jättetrevlig eftermiddag Ami och Patrik. Kanske vi kan ses hos oss i Marquesa
    nästa gång.

  7. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Så duktig du är som monterar Ikea-garderober. Jag skulle nog inte klara av det.
    Kram/A-K

  8. Ama de casa skriver:

    sv: Jag fick lite ”plock-begär” när jag såg korkarna på hjulskyddet där på bilen. Lasse läser min blogg, så han drabbas nog av samma sak 😀

  9. Ditte skriver:

    Ni skulle ha ringt! Här hos oss finns goda bärare. Och du kommer säkert att få ihop garderoberna. Jag hade behövt all tänkbar hjälp för det praktiska är inte min sida.
    Vad trevligt igår med både promenad på piren och lunch. Vi satt ute på Allingui men det blev bra kyligt på eftermiddagen och det tog sedan ett tag att få upp värmen.
    önskar er en trevlig fredag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Jo, jag vet att ni erbjöd er hjälp! Men du vet hur man är….Envis och ”kan själv” 😀
      Aha! Vi var på väg bort till Alinghi, men tyckte det blåst lite för mycket, så vi hamnade på La Casona i stället!
      Ses lite senare!
      Kram

  10. Comsi Comsa skriver:

    Vilket jobb att bära upp…
    Måste säga att jag är imponerad över att du skruvar ihop möbler, dessutom ser du väldigt förnöjd ut över uppgiften. 🙂

    Fredagskram ♥

    • Ami skriver:

      Ja, lite jobbigt var det att bära upp dem, men det gick 🙂
      Jag är inte mycket för att läsa bruksanvisningar, men de här från Ikea är faktiskt väldigt enkla, så det går ganska bra att montera ihop möblerna – men inte är det speciellt kul 🙂
      Fredagskram tillbaks!

  11. torrebloggen skriver:

    Vilket härligt drömjobb du fick! Bra jobbat!
    Ha en bra fredag!
    Kram!

  12. moi skriver:

    Inte för att vara fördomsfull men jag är djupt imponerad av att du klarade monteringen.
    Jag förvånas var gång någon lyckas med detta. Själv fick jag tillkalla hjälp för att montera
    fyra ben på ett köksbord. hm…
    Kram

    • Ami skriver:

      Jag brukar verkligen inte klara av att läsa en bruksanvisning, men den här från Ikea är ritad, så den är lätt….. 🙂
      Kram

  13. Anonym skriver:

    Go kväll Ami! Jag är sååå imponerad av att du är så duktig på att montera. Skänken i hallen tog 3 dagar att få ihop. Visst har ni likadan ..hur lång tid tog det för dig. Snart dags för oss att montera …kommer du? 😎☀️ kram

  14. Decdia skriver:

    Hihi, vi brukar hjälpas åt att montera ihop saker. Fast jag gömmer undan hammaren då Batman en gång hade sönder en stol under monteringen med en sån… Han hävdade att det var nåt produktionsfel på den.

Kommentera

