En riktig sommardag….

….var det här i Torrevieja igår!

IMG_1104 (Custom)

Och när vi promenerade ut på piren var det varmt….Så varmt att jag fick ta av mig jackan.

IMG_1106,1

Men det gör ingenting alls….Jag älskar ju sommar, sol och blå himmel!

IMG_1108 (Custom)

Och när det ändå var så fint väder, passade vi på att grilla lite gott på terrassen!

IMG_1109 (Custom)

Trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

25 kommentarer till En riktig sommardag….

  1. Ama de casa skriver:

    Ja, nog var det en härlig dag igår! Och denna dag ser inte ut att bli sämre – drygt 15 grader redan nu på morgonen 🙂

    Ses snart! 🙂
    Gomorron!

  2. Znogge skriver:

    Vilken härlig dag! Annat det än fiskpudding i saltgruvan 😉

    Kram

  3. Comsi Comsa skriver:

    Härlig blå himmel och vatten….. 🙂

    Här kommer en regnig kram, he he…. ♥

  4. moi skriver:

    Så långt ifrån den himmel jag ser utanför fönstret ……
    Ha det mysigt!
    Kram

  5. Gunnel skriver:

    En sån torsdag vill jag också ha. Kan inte bli denna veckan, tyvärr p.g.a. vädret. Tror du det går nästa vecka? Kram

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami ! Vilket härligt väder ni har !!! Här vaknade man till ”lite snö” och iskalla vindar. Och grill på balkongen såå gott!! När ska vi komma? Upptäckte en Christel till som kommenterar på din blogg ..hoppas du kan skilja oss åt. Hoppas ni får en lika fin dag idag Kram ( och som sagt ..P har full koll på vädret)

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, det är underbart här nere nu! Och vi startar grillen i morgon igen vid 18 tiden! Så sätt er på ett plan och kom tills dess. Patrik häller upp lite Cava till er då 🙂
      Ja, nu är ni två Christel här….Men jag har koll på vem som är vem 🙂
      Haha! Förstår att P har full koll på vädret!
      Klockan 18 i morgon då 😀
      Kram

      • Christel skriver:

        Om det vore så väl …tyvärr får vi skjuta på det 😏 Men vi får nog korka upp en Cava imorgon 🍾

  7. Ama de casa skriver:

    sv: GAAHH!!! Du har rätt! Nu ser jag också en utomjording där på bilden… Och vad värre är – jag tror att den följde med i bilen hem… 😉

  8. åsa i åsele skriver:

    O M G nu blir jag rejält avundsjuk 😉
    vi var varken blå himmel, sol å värme eller någon grillning på G,
    ha en fin torsdag, kram

    • Ami skriver:

      Oj, flå´t att jag gjorde dig avundsjuk. Det var inte meningen 😉
      Men sol och blå himmel är härligt 🙂
      Kram och ha en fin kväll!

  9. ogamotoga skriver:

    Mmmm … blå himmel och grillmat ❤ Ja, det var någon som pep i mitt öra igår att det var högsommarvärme. 😁

    • Ami skriver:

      Usch! Att höra om högsommarvärmen här nere är kanske inget man önskar när man själv befinner sig i gråa Helsingborg 😦
      Men snart är du också här 🙂

  10. Geddfish skriver:

    Det var andra bullar än här hemma, där jag är glad åt en pytteliten strimma sol ner på snöblasket 😉
    Men men, inga sura miner, även om inte solen skiner, vad ska man göra, ta sig i sitt öra? 😀
    Kram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, Sverige är ju för det mesta grått och trist den här årstiden 😦
      Men snart kommer våren där hemma med sol och lite värme 🙂
      Kram

  11. biggeros skriver:

    Vi hade även en helt underbar solig onsdag. Jag fick även den första vårsolen på mina kinder och hals. Man får ta det lugnt för nu tar solen mycket. Så mysigt att grilla. Jag längtar tills vi kommer hem så vi kan utnyttja vår grill. Kram på dig÷)

    • Ami skriver:

      Ja, vårsolen är farlig! Man får smörja in sig ordentligt så man inte bränner sig….Vi använder alltid solstift på läpparna året om här nere. På vintern kör vi med solfaktor 30 och på sommaren 50. Men nu är det nog snart dags att plocka fram 50 igen 🙂
      Och visst är det mysigt att grilla!
      Kram

  12. torrebloggen skriver:

    Ja det blev verkligen en riktigt härlig sommardag igår!!!
    Men så mysigt det såg ut med grillat!
    Trevlig kväll!
    Kram!

  13. Ditte skriver:

    Perfekt! Sol, hav, blå himmel och att äta gott.
    Här kan jag idag bara säga att äta gott dte gör vi och trevligt har vi. Men de övriga ingredienserna får vänta några dagar. För sedan så….
    kram!

Kommentera

