Ja, det som mötte….

….oss när vi närmade oss Sverige var det här….

IMG_1272 (Custom)

….en väldig skillnad mot det som vi lämnade i Torrevieja!

la-mata-stranden (3)

Men i stället fick jag något som är ovärderligt….

….Jag fick äntligen krama mina älskade favoriter, Max och Frida. Och här ser ni en rödgråten Ami….Som jag har längtat efter er ♥♥

IMG_1273 (Custom)

Så nu är vi alltså i Helsingborg igen för ett tag. Och denna gången blev det bil hem genom Europa. Men vi tog tre övernattningar så det gick ganska bra. Och det var nästan ingen trafik på vägarna….Men visst är det drygt att sitta i en bil mil efter mil!

Och idag är det fredag igen – och marknad! Fast den håller till nedanför vår terrass i Torrevieja!

Och se nu till så ni luras ordentligt idag 😀

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till Ja, det som mötte….

  1. Znogge skriver:

    Kan tänka mig att det var gott att träffas igen! Men är det inte snart dags för någon att börja flyga 😉

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var så härligt att få krama om dem 🙂
      Jag har nästan inget hår kvar, så mycket jag har slitit det för att få med honom på flyget….nu har jag nästan gett upp – verkar helt hopplöst 😦
      Kram

  2. Geddfish skriver:

    Det var säkert underbart att träffas igen! 😀
    Och det är skillnad på väder och väder, det är helt klart. Och klart är det här, det är stor sol! 😀
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, mina favoriter längtar jag alltid efter. Men det är tur att Skype och facetime finns så man kan se varandra 🙂
      Och visst är det en väldigt skillnad på vädret….men snart kommer våren 🙂
      Kram

  3. Ditte skriver:

    Vad är väl lite snö mot att du fick träffa dina favoriter. Förstår att det var rörande. Jag är också väldigt känslosam när det kommer till de mina….
    Önskar er en fin fredag och säkert försvinner snön.
    I Stockholm är det ett underbart vårväder idag.
    Stor kram!

    • Ami skriver:

      Ja visst är det svårt att hålla tårarna borta när man ses!
      Hoppas våren snart är här på riktigt 🙂
      Stor kram och trevlig kväll!

  4. ogamotoga skriver:

    Förstår din glädje. 😊 Har aldrig bilat till eller ifrån Spanien, men skulle gärna vilja.

    • Ami skriver:

      Ja, man är barnslig! Men det är svårt att hålla tårarna borta när man inte setts på lång tid!
      Vi har alltid bilat eller åkt buss – finns ju en anledning 😉
      Men jag föredrar nog att flyga 🙂
      Vi hörs!

  5. Comsi Comsa skriver:

    Rå om varandra och ha det bäst…. 🙂

    Kram ♥

  6. ciao8550 skriver:

    Må så gott! 🌹

  7. åsa i åsele skriver:

    Ha en härlig fredag å njut av att ha svensk mark under fötterna,
    jag förstår glädjen var stor å känslorna svämmade över ❤

  8. Fia skriver:

    Hej, så vi åkte om varandra! Ha en fin vistelse i Sverige, hoppas bara att ni hinner tillbaka innan vi lämnar Torre! Det blåste som sjutton på marknaden i morse, men nu värmer den härliga solen, så vi klagar inte! Och våren i Sverige är ju underbar också!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det blev lite hastigt bestämt att vi skulle åka hem en sväng….men jag hoppas också att vi hinner ses innan ni åker!
      Kram!

  9. Ama de casa skriver:

    Åh vad mysigt att få krama om! 🙂 Värt alla dom där milen i bilen 🙂

    Nu är det snart vår tur att ge oss ut på vägarna. Men först blir det frukost. Bara dom kan öppna nån gång! Sömntutor… 😉

    Gomorron!

  10. torrebloggen skriver:

    Vad härligt att få rå om sina nära och kära igen! Vet hur det känns och det är lika mysigt varje gång!
    Skönt att resan hem gick bra!
    Här i Uppsala är det soligt idag, men lite blåsigt. Perfekt för en promenad!
    Ha det så bra!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det härligt när man får krama om de igen 🙂
      Resan gick bra, men det är ju lite drygt….så det blir flyg ner sen 🙂
      Härligt att ni har sol!
      Kram och tack detsamma!

  11. moi skriver:

    Fredagen den 1 april till på köpet! Och strålande väder, nästan i klass med Torres, eller?
    Kram

  12. Anonym skriver:

    Go kväll Ami! Skönt att få krama favoriterna så klart! Va just det ….ingen som har lurats idag ( tror jag) Ha en skön kväll! Vinet upphällt! Kram

    • Anonym skriver:

      Christel 🍷😉

      • Ami skriver:

        God kväll Christel!
        Ja, jag har längtat så efter den där kramen 🙂
        Nej, jag har nog inte heller blivit lurad idag…vad jag vet! Om inte du lurade mig när vi pratades vid i telefonen 😉
        Vinet upphällt här också!
        Kram och tack detsamma!

      • Anonym skriver:

        Haha …jag tror att det där med plastpåsarna och svamparna var ett aprilskämt 😃🙄

      • Ami skriver:

        Ops! Tror du att vi har blivit lurade båda två? Det finns kanske både svampar och plastpåsar 😀
        Fast för säkerhetskull tar jag med svamparna 😀

  13. Biggeros skriver:

    Så härligt att möta kända ansikten:)) Hem, ljuva hem!! Då är det skönt att vara hemma i Helsingborg efter dagars bilresa. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var härligt att få träffa dem 🙂
      Och visst är det skönt att få ”fast” mark under fötterna igen efter en så lång bilresa 😦
      Kram

  14. MariArne skriver:

    Härligt att få träffa dem igen.

    Just idag var det tydligen inte marknad av någon särskild anledning som har med helgdagarna att göra. Själv vet jag inte. Har varit på likörfabriken 43 idag.

    Kram Marianne

  15. MariAma deCasa skriver:

    Skönt att allt gått bra, vi bilar i slutet av månaden. Njut av barnen

  16. Ruth i Virginia skriver:

    Betr. att få krama om barn –
    Jag hoppas att min son med fru och tre barn kommer hit i sommar.
    Dom bor i Saigon, precis halvvägs runt klotet. Har inte träffat dom på
    över två år. Barnbarnen är nu 16, 14 och 12, så du kan tänka dej,
    hur dom har ändrat sej under tiden. Men jag kan inte klaga, för jag
    träffade inte min mor på 4 år, efter jag reste fr Sverige.

    Hoppas det blir en fin vår i vackra Sverige. 19C here just nu.

  17. Decdia skriver:

    Alltså, man skippar bloggen ett par dagar och vips så händer det en massa. Välkomna hem! 🙂

Kommentera

