Kramkalas….

….blev det igår när vi bestämde oss för att överraska Moi i hennes koloni. Ja, just nu har hon ingen stuga på tomten. Och ni som följer hennes blogg vet ju hela historien om varför stugan är borta….

Men nu dröjer det inte lång tid förrän det står ett nytt och fint hus på gräsmattan igen.

Lite problem hade vi dock med att ta oss in på området eftersom grindarna var låsta. Och jag ville i det längsta undvika att ringa henne, då hade det ju inte blivit någon överraskning 🙂

Men tillslut kom det några och kånkade på en stor kruka som vi anade att de skulle ställa på sin kolonitomt. Och mycket riktigt styrde de stegen mot den låsta grinden. Så Patrik och jag frågade snällt om vi fick följa med in!

Och väl framme hittade vi ett glatt gäng som var i full färd med att gräva och sätta plintar i marken.

Och även Decdia och Batman var på plats!

Och det var verkligen roligt att träffa de igen. Det var ju ett tag sen sist!

Patrik, Moi och Decdia på den härliga tomten!

 

IMG_1291 (Custom)

Och som ni ser hade de fullt upp med arbete. Decdia släppte inte ens verktygen när hon skulle bli fotograferad 😀

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Kramkalas….

  1. Preciosa skriver:

    Gomorron Ami!
    Wow vilken överraskning för kolonigänget. Kul att se dom och er!
    Kram P ♥

  2. Gunnel skriver:

    Alltid kul att överraska sina vänner. Stannar ni länge i Sverige nu? Kram

  3. ogamotoga skriver:

    Så kul! 😀

  4. MariArne skriver:

    Vad kul! Kramar från oss

  5. Ann-Kristin skriver:

    Så kul att kunna överraska.
    Nu gjorde du mig nyfiken så jag måste gå in och läsa vad som hänt med Moi:s stuga.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, ibland är det verkligen roligt!
      Ja, hon har haft ett elände med sin älskade stuga…men snart kommer det en ny och fin igen 🙂
      Kram

  6. Znogge skriver:

    Det hedrar henne! Tror jag ska titta in om jag med 😉

    Kram

  7. Comsi Comsa skriver:

    Kul att överraska och att Dicdia inte ville släppa verktygen visar bara hennes hängivenhet till grävandet. 😀

    Kram ♥

  8. Christel skriver:

    Go middag Ami! Blev också nyfiken på vad som hänt stugan! Ni åkte väl dit för att hjälpa till? Ha en skön söndag ..Fy vad kallt det blev idag Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag Christel!
      Just igår var våra arbetskläder i tvätten, så vi kunde inte hjälpa till 😉
      Men det var många duktiga hjälpare på plats!
      Usch ja, kallt, grått och trist 😦
      Ha en skön söndag ni också!
      Kram

  9. åsa i åsele skriver:

    Så kul att Ni kunde överraskningshälsa på hos dem 🙂 kram

  10. Ama de casa skriver:

    Men så kul! Jag blir riktigt avis här… Vi får nog också göra ett överraskningsbesök framöver 🙂

    Gomorron!

  11. Ama de casa skriver:

    sv: Jag tycker du ska se till att Patrik lackar om Corvetten i den där tjusiga, rosa färgen… 😀

    • Ami skriver:

      Ja, det tycket jag absolut att ni ska göra….men se till att göra det där besöket när vi också är hemma – då kan vi ju tura allihop igen 🙂

      Men vilken superidé att lacka om Corvetten! Ska genast höra med Patrik om han är sugen på just den färgen 😀

  12. torrebloggen skriver:

    Vad kul att ni kom in på området, så ni kunde överraska kolonigänget!
    Kram!

  13. Geddfish skriver:

    Överraskningar är kul, och jag vet, att de som överraskar tycker det är toppenspännande 😉 och praktiskt, man får ta det som det är 😀 Skoj.
    Kram ❤

  14. Decdia skriver:

    Ja, jösses vad överraskade vi blev! Jätteskoj! Jag tappade helt bort mig och glömde helt att langa fram kameran. Haha!
    Fast lite synd tyckte jag om er när vi kramades, jag var inte direkt fräsch efter att ha bökat runt i jorden halva dagen. 🙂

    • Ami skriver:

      Haha! Vi tyckte nog det var roligast när vi fick överraska er 😀 ….var ju så längesen vi sågs!
      Du var lika söt och fräsch som alltid 🙂
      Kram

  15. Ditte skriver:

    Vilken roligt överraskning att ni dök upp! Och jag förstår att ni tog dem på ”sängen” nåja snarare i arbetet.
    Kram!

  16. moi skriver:

    Det är knappt jag har hämtat mig än 😀
    Så himla, himla roligt och överraskande att ni kom!!!
    Hoppas på ett återbesök när allt är klart!
    Kram

Kommentera

