Hm….

….man begriper inte allt!

Vem vill dammsuga sina ögon?

Den här skylten hängde på hyllkanten vid kaffeavdelningen igår när vi var och handlade.

IMG_1309 (Custom)

Då var det mycket trevligare när jag drog bort duschdraperiet på ännu en husvisning och hittade mina ”galna” favoriter där bakom 😀

IMG_1302 (Custom),1

Och hör och häpna! I dag ska jag faktiskt till tandhygienisten. De ringde och sa att de hade fått ett återbud. Och i måndags fick Patrik en tid som någon lämnat återbud till.

Så trots att jag fick beskedet häromdagen att man måste höra av sig ett par månader i förväg, så gick det minsann att ordna. Och det är vi glada för 🙂

Trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Hm….

  1. Geddfish skriver:

    Du skulle nog köpa en kaka till kaffet 😉 konstig reklam 😉
    Men vilka sötnosar du hittade där bakom draperiet ❤
    Extra klapp på att ni kommit intill hos tandhyggan!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, antagligen betydde reklamskylten det…men visst var det lite långsökt 😀
      Haha! Ja, där bakom draperiet hittade jag verkligen två sötnosar 🙂

      Och vi hade nog tur som fick varsin tid hos tandhygienisten….skönt i alla fall!
      Kram!

  2. Znogge skriver:

    Vilken märklig skylt men kanske handlade det om kakan. Vilken trevlig överraskning där bakom draperiet! Hoppas de hittar sitt drömhus. Så bra att det ordnade sig med tandhygienisten för jag förstår att ni passar på när ni är hemma.

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst var skylten lite märklig!
      Ja, såna trevliga överraskningar bakom draperi kan jag gärna få många av 😀
      Och det kändes verkligen skönt att vi fick en tid nu när vi är hemma!
      Kram

  3. moi skriver:

    Vilket bra säljargument: hus där sambor och sällskap ingår!
    Kram på dig/er!

  4. Ditte skriver:

    Grus i ögonen kan jag avvara, men en ”dammsugarkaka” tar jag gärna.
    Och grus i ögonen kan man inte ha på husvisningar….
    Badrummet är viktigt så lika bar att se om det fungerar.
    (Bra att det ordnade sih med tandhygienisten för annars är Tandläkeriet i Torre helt förträffliga. )
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, dammsugaren tar jag också gärna…de är väldans goda 🙂
      Blir nog på sikt att vi får prova på Tandläkeriet 🙂
      Kram!

  5. ogamotoga skriver:

    Vilken långsökt reklam … Hahaha 😀
    Trevlig Torsdag. 😀

  6. Ann-Kristin skriver:

    Verkligen en knepig reklamskylt 😄
    Så kul att hitta ungdomarna bakom draperiet. Såg ut att vara ett trångt duschutrymme.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, visst var den knepig 😀
      Ja, ungdomarna vill man ju vara med så mycket som det bara går nu när vi är hemma….även när de står i duschen 😀
      Kram

  7. Gunnel skriver:

    Jag måste erkänna att jag inte fattade vad reklamen gällde först. Ha det bra hos tandhygienisten idag….om man nu kan det. Kram

    • Ami skriver:

      Jag fattar fortfarande inte vad som menas 😀
      Tack, det gick jättebra hos tandhygienisten…så skönt att få det gjort!
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Som alla de övriga som kommenterat finner jag reklamen märklig.

    Så Max & Frida testade ifall de rymdes i duschen tillsammans, absolut bäst att testa innan eventuellt husköp 😉

    Tur Du fick tid å får kolla tänderna när Du nu så gärna vill 😉

    kram

    • Ami skriver:

      Ja, jag begriper fortfarande inte den 🙂
      Haha! Ja, det är bäst att kolla storleken på duschen 😀

      Ja, jag gillar att gå till tandhygienisten. Det är så mysigt med allt putsande och filande på tänderna 🙂
      Kram

  9. Christel skriver:

    Go kväll Ami! Jaha dammsuga grusiga ögon !! Undras om det finns självgående 😳 Ser ut som ungdomarna gillar husjakten 😃 Skönt att ”någon” hoppade av tandläkarbesöket ..det är nåt jag också vill göra 😏 Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Haha! Du får väl testa ”Asta” (visst heter hon så?) när ni kommer ner till Spanien 😀
      Ja, det är kul att titta på hus….men jobbigt!
      Tandhygienisten gillar jag att besöka….så mysigt att bli ompysslad en stund 🙂

      Ses på lördag – ska bli sååå roligt!
      Kram

  10. torrebloggen skriver:

    Härligt att ni fick komma till tandhygienisten!
    Kram!

  11. Ama de casa skriver:

    Glad och tandhygienist i samma mening? Konstigt… Men skönt att det är fixat! 🙂

Kommentera

