En liten rundvandring i Helsingborg!


Helsingborg är en jättefin stad på sommaren. Men så är det väl med de flesta städer….allt blir vackert när solen skiner och himlen är blå!

Nu är det ju inte sommar, men rådhuset är vackert ändå!

DSC00196 (Custom)

Här nedan har vi Kvickbron i Norra Hamnen. Och lite längre bort syns Helsingör. Nära och bra när man vill åka ”utomlands” 🙂

DSC00181 (Custom)

Uteserveringar finns det också gott om. Men vem vill sitta där i kylan och huttra?

Men snart så!

DSC00195 (Custom)

Helsingborg har en hel del djur också!

Kaninerna utanför Dunkers kulturhus…De verkar dock lite förstenade, men det är i alla fall djur!

DSC00184 (Custom)

Och sen har vi…..Ja, vad är det? En tupp kanske?

DSC00185 (Custom)

Han står på Sundstorget. Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om honom, eller varför han står där!

Och nu har ni sett lite av Helsingborg – men idag är vi på väg någon helt annanstans!

Ha en trevlig torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till En liten rundvandring i Helsingborg!

  1. Gunnel skriver:

    Jag håller helt med dig om att Helsingborg är en vacker stad. Kram

  2. Ditte skriver:

    God morgon! Tack för denna fina runndtur i Helsingborg. Väldigt trevligt att få följa med. Hoppas kunna se mer av Helsingborg i sommar då jag tänkt mig en vända rill Skåne.
    Vackra bilder och visst blir allt så mycket finare i solsken.
    Önskar er en fin dag.
    Sol i huvudstaden även idag.
    Kram!

  3. ogamotoga skriver:

    Vilka fina bilder på Helsingborg … men de där djuren har jag missat. :-O 😉

  4. Comsi Comsa skriver:

    Tack för rundturen i ditt vackra Helsingborg. 🙂

    Kram ♥

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Så otroligt vackert hus det där rådhuset…Fantastiskt!! Och fint i övrigt också. Har ju faktiskt varit i er stad en gång i forntiden men det var väl bara för att åka över till Danmark hare jag för mig 🙂
    På 60-talet…Ha en bra resa då 🙂 Vart det än bär 🙂
    Kram P ♥

  6. Znogge skriver:

    Om tuppen tycker jag inte men annars gillar jag Helsingborg! En mysig och fin stad speciellt sommartid!

    Bär det söderöver igen?

    Kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Visst har vi det fint i Helsingborg! Och visst är det fint med alla ”djur” ..jag gillar tuppen (men han ska nog snart arkiveras …påsken är ju över). Men jag vet att det klagats på att en av kaninerna ligger ner och att en del vi ta bort dom helt! Ja härliga människor! Ja tycker dom är superfina! Ha en härlig dag …idag är det fredag för oss. Kram

  8. Anna skriver:

    Så vackert! Många år sedan jag var där senast.

    Kram❤️

  9. åsa i åsele skriver:

    En gång för mycket länge sedan var jag till Helsingborg, kommer inte ihåg speciellt mycket 😉
    men har för mig att det fanns palmer… minns jag rätt? kram

  10. Geddfish skriver:

    Jag har varit många gånger i Helsingborg. Som hastigast. På väg över sundet, som så många andra.
    Tack för rundturen, den var vacker! Och lycka till nu på resan, blir det söderöver? 😀
    Kram ❤

  11. Hanna skriver:

    Åh, så fint där är! Har aldrig varit i Helsingborg. Kanske skulle ta en tripp dit en dag.

  12. biggeros skriver:

    Jag har varit många gånger i Helsingborg. Lätt och givande att ta färjan till Helsingör. Född i Stockholm men uppvuxen i Skaune och nyligen sålt vårt hus i Karlskrona. Jag känner mig mer som en Skånes med uppländsk dialekt. Jätte fina bilder och hoppas så att ni kan sitta på dessa mysiga serveringar i Helsingborg. Ha en bra torsdag. Kram

  13. torrebloggen skriver:

    Vackra bilder från Helsingborg! Tack för rundturen!
    Trevlig kväll!
    Kram!

  14. Ama de casa skriver:

    Borås! Jag gissar på att ni är på väg till Borås. Vad vann jag? 😉

    Jag känner faktiskt igen mig lite i fina Helsingborg 🙂

Kommentera

