Vi har verkligen….

….försökt att bli av med bocken!

Ni vet Bruce!

Hans föräldrar är ju egentligen Ama och Anders. Men eftersom de reser ganska mycket så har de ”dumpat” honom hemma hos oss.

Men vi har försökt bli av med honom flera gånger. Och trodde att vi lyckats….

image

Men så upptäckte vi honom i väskan när vi checkat in på ett av våra övernattningshotell nu när vi åkte till Sverige.

Men då stängde jag in honom i duschen och satt på kranen!

IMG_1257 (Custom),1

Yes, tänkte vi! Nu är vi av med honom!

Lyckan varade ända tills vi öppnade vårt barskåp här i Helsingborg….

IMG_1295 (Custom)

….då insåg vi att vi aldrig kommer att bli av med honom!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

31 kommentarer till Vi har verkligen….

  1. Anna skriver:

    😂😂😂

    Kram❤️

  2. Gunnel skriver:

    Hahaha! Bruce känner väl att ni är djurvänner. Kram

  3. Geddfish skriver:

    Haha, för den Bruce 😀 hoppas han inte luktar för mycket på korkarna 😉
    Lördagskram ❤

    • Ami skriver:

      Jag tycker det är bra om han luktar mycket på korkarna….då somnar han gott och vi slipper honom 😀
      Lördagskram tillbaks!

  4. Ditte skriver:

    Du kan lämna honom till mig så ordnar jag den saken. Jag har ju träffat honom och vet lite om hand ohyfsade uppträdande.
    Men jag tror han kan tränas ….Och om inte har jag andra tankar.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Säg nu inte för mycket! Rätt som det är kommer jag med honom….men du känner ju honom och vet hur han är 😀
      Kram

  5. Fia skriver:

    Ha ha vilken liten filur den där Bruce! Tror inte ni vill bli av med honom egentligen 🙂
    Kram!

  6. Znogge skriver:

    Ont krut förgås inte lätt 😉

    Kram

  7. Lena i Wales skriver:

    Du får mej verkligen att skratta!!! Hoppas på fler Brucehistorier i framtiden. Tror han överlever det mesta!!!
    Ha en fin helg!

  8. torrebloggen skriver:

    Stackars Bruce, han vill ju inget annat än att vara nära sina snälla fosterföräldrar! Hi Hi
    Grattis till Patrik som har namnsdag idag!
    Ha det så bra!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Tror du det är så? 🙂 Ja, men ibland är han riktigt odräglig 😉
      Patrik hälsar och tackar!
      Kram och tack detsamma!

  9. åsa i åsele skriver:

    Men Du Ami visst vet Du att djurplågeri är olagligt 😉 Bruce är ju ett djur… Men håll honom under uppsikt, vem vet vad han annars hittar på 🙂 kram

  10. ogamotoga skriver:

    Hahaha 😂😂😂😂

  11. Berit Elofsson skriver:

    Kul! Kul! En så’n rapport förgyller dagen! Du är bra på det— kort och underfundigt! 💃🏻🌴

  12. Ama de casa skriver:

    Haha! Bruce börjar bli väldigt berest! 😀

    Vi har prövat dom där metoderna också, till och med kört honom i en speciell djurtvätt, men icket… Men en fördel med det försöket var att han åtminstone luktade lite bättre ett tag… 😉 Lycka till, och hälsa Bruce så gott! Eller inte… 😀

    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, nu är det nog snart dags för en tvätt igen….han börjar lukta lite ”skunk” 😀
      Ska hälsa honom så gott från er när han har sovit ruset av sig!
      Kram och god kväll!

  13. biggeros skriver:

    Bruce blir ni nog aldrig av med.
    Han trivs nog allt för bra vid korkarna…..
    Kram till dig så här på en lördag

  14. Ama de casa skriver:

    Som plåster på såren – för Patrik i alla fall – så kommer här ett stort GRATTIS på namnsdagen! 😀

    • Ami skriver:

      Ja, Patrik kan behöva lite plåster på såren….Bruce håller låda och snarkar hela nätterna 😉
      Han hälsar och tackar så mycket 🙂

  15. Decdia skriver:

    Vänta nu… Det innebär ju att lägenheten i Spanien är fri från ohyra nu. Woho!

    • Ami skriver:

      Ja, det har du faktiskt rätt i!!!
      Men jag är snart där igen….men räknar du inte mig som ohyra så ser jag inget problem 😀 😀

  16. moi skriver:

    Här har det hänt massor såväl stort som smått sen jag var inne senast.
    Kul med nya husägarna och besöken ni gjort (jag har knappt ”hämtat mig” från det ni gjorde hos mig)
    Visst kan man vara djurvän och ogilla Bruce – han är ju inget djur! Han är ett odjur! 😀
    Kram

Kommentera

