Igår…

…kom mamma en stund på förmiddagen och vi fikade tillsammans med henne.

Och efter det åkte Patrik och jag iväg för att uträtta lite ärenden. Och bland annat hamnade vi på Bauhaus för att där köpa lite trista grejer….Jo, för Ami är rörkopplingar och sånt väldigt trista saker!

Men vi hann bara till mattavdelningen när Max ringde. Och där över en matta blev Patrik hängande en bra stund med honom i luren.

DSC00307 (Custom)

Och när rörkopplingarna var inköpta hastade vi ut i bilen för att köra till nästa ställe…men då klev jag inte ens ur den.

Det haglade och stormade….och hur få grader det var ska jag inte tala om. Men det var vantar på i alla fall!

DSC00311 (Custom) (2)

Och väl hemma igen skickade Christel en bild från Torrevieja med en golvfläkt som de hade lyckats köpa nu för att det är så varmt. Och samtidigt påminde hon mig om att det var precis en sån som Patrik och jag letat efter förra året där nere, men då var de helt slut!

Haha! Men nu vet jag ju var den finns – bara att hämta den 😀

IMG_1381 (Custom)

Ja, tänk så olika vädret kan vara!

Men nu får vi nog ha en uppmuntrande bild som påminner om lite sydligare breddgrader.

DSC00305 (Custom)

Och vem vet, kanske ser vårt citrusträd på terrassen ut så här när vi kommer ner igen till Spanien 🙂

Ha en fin torsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Helsingborg. Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Igår…

  1. Comsi Comsa skriver:

    Ditt citrusträd sår nog och väntar stor och grann på dig. 🙂

    Kram å godmorgon! ♥

  2. ogamotoga skriver:

    Bauhaus är en av mina favoritaffärer … blir fylld av inspiration när jag går och petar på sakerna … dock inte rör. 😉 Snart lyfter planet och förhoppningsvis tar jag inte med min vädret när jag landar. 😆

    • Ami skriver:

      Ja, Bauhaus har en hel del roliga saker! Blomsteravdelningen tycker jag speciellt mycket om 🙂
      Ha det nu så bra och njut!

  3. Gunnel skriver:

    Jag kan ju tänka img mer spännande sakar att köpa än rörkopplingar. Tycker du inte det hade varit bra med en liten skoavdelning där? Det hade säkert lockat dit många fler kunder. Kram

    • Ami skriver:

      Haha! Jo, hade de haft en skoavdelning hade det lockat ännu mer kunder….Bra idé 🙂
      Kram

    • Anonym skriver:

      Ja vi ser hur Biltema ändrade sitt sortiment för några år sen.
      Snart kan man inte köpa några bildelar där längre.

      Undrar hur många affärer det hade funnits utan kvinnor?

  4. Ditte skriver:

    Vad gäller fläkt så kan den ju vara bra att ha införskaffat för de tar slut fort. Men inte har det varit så varmt att vi behövt använda våra. Inte ännu. Men vi köpte förra året så de finns när behovet uppstår.
    Du ska se att citrusträdet bär frukt när du kommer ner igen. Om inte grannarna plockat av det. Jodå, de försvunna grannarna med tillbyggnaden var synliga igår…..
    Rören hade jag skippat till förmån för annat, men jag förstår att de behövs.
    Stor kram från terrassen.

    • Ami skriver:

      Ja, vi blev ju tyvärr utan golvfläkt förra året, men köpte två takfläktar i stället som fungerar jättebra….men det är möjligt att vi även behöver en på golvet också!
      Jaså, är de grannarna tillbaks?? Men var har hon varit hela tiden tro? Och inte kan jag fråga henne heller eftersom hon bara pratar ryska….
      Vi försökte en gång med ett översättningsprogram som ”pratade”. Haha! Det blev i stort sett god dag yxskaft 😀
      Kram

  5. åsa i åsele skriver:

    Just rör är ju inte så rörande 😉 men jag tar hellre Bauhaus än Jula 😉 kram

  6. Znogge skriver:

    Den sortens affärer intresserar mig inte men däremot en lya söderöver verkar mer tilltalande!

    Kram i ruskvädret.

    • Ami skriver:

      Ja, en lya söderöver kan jag intyga är väldigt trevligt att ha – men nackdelen är att man längtar dit hela tiden 🙂
      Kram tillbaks!

  7. torrebloggen skriver:

    Ja usch ja vilket aprilväder vi har!
    Tur att vi snart åker ner till värmen!
    Vi ses snart!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, nu är jag riktigt trött på detta! Så visst är det tur att vi snart är där, både ni och vi 🙂
      Ska bli roligt att ses igen!
      Kram

  8. Ama de casa skriver:

    Jag tycker ändå att det är lite rörande att du åkte med och kollade på rörkopplingar ändå 🙂

    När vi var på väg hem i bilen idag så sa Anders att han trodde det skulle vara rått och lite kyligt i lägenheten efter fyra veckor. Kan meddela att det var det inte. Inte alls! 🙂

  9. Decdia skriver:

    Vi var utomhus flera timmar idag, det var inte nådigt… Nu måste det vända, annars blir jag arg!

Kommentera

