Nu ska jag visa er….

….hur det ser ut i vår frys!

Ni kommer säkert att dö, men så här ser det ut när man öppnar dörren.

Är ni beredda?

DSC00339 (Custom),2

Ja, skyll er själva! Ni kunde ha blundat!

Frida och Max var hemma hos oss för några dagar sen. Och Frida som har falkögon såg ju direkt hur det såg ut när jag öppnade…

– Haha! Vad fint du har i frysen – verkligen ordning och reda! Sa hon och skrattade!

Till saken hör att när vi åker till Spanien frostar jag av frysen och plockar då ur både backar och glashyllor. Och eftersom vi är hemma så kort tid tyckte jag inte det var lönt att sätta tillbaks allt….då får man ju göra om samma jobb sen igen….Lite bekväm måste man väl få vara!

Men visst, lite jobbigt är det när man vill åt kycklingfilén som ligger underst 😀

Och igår var himlen blå och solen sken hela dagen här!

DSC00343 (kopia)

Ha en trevlig måndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

21 kommentarer till Nu ska jag visa er….

  1. MariArne skriver:

    Lika bra att äta tomt så mycket man kan. Men lite bättre ordnng kanske inte vore dumt 😜😜😜 Kram Marianne

    • Ami skriver:

      Ja, nu får vi lägga på ett kol om vi ska hinna äta upp allt! Haha! Ja, det är lite bökigt när man vill åt det som ligger underst 😀
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag tänkte just tipsa om att hyllor är bra att ha, men dom hade du ju valt bort helt frivilligt 🙂

    Härligt med en solig dag 🙂

    Gomorron!

  3. Gunnel skriver:

    Jag undrade just om du inte köpt en frys med hyllor, men nu förstår jag. Men om du lägger frysen på ”rygg” så blir det en frysbox och då behöver du inga hyllor. Kram

  4. Decdia skriver:

    Vi har visserligen lådor i vår frys men den ser hemsk ut ändå… Proppfull. Jag har hotat Batman med att kasta ut några fonder för att få plats med lite is i sommar. 🙂

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, lite is måste man ju har till sommaren…..Men den vill Patrik ha hela året om, så den ligger någonstans i röran här hos mig 😀

  5. Znogge skriver:

    Lite rörigt kanske men så länge man hittar så är det inga problem resonerar jag 😉

  6. Comsi Comsa skriver:

    Ha ha ha ha, ha ha, det var den roligaste frys
    som jag någonsin tittat in i… :D)))

    UNDERBAR SYN

    Kram ♥

  7. åsa i åsele skriver:

    Vi har hyllor men typ samma oordning 😉 jag skulle nog satt in nån hylla om jag vore Du 🙂 kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst skulle jag satt in hyllorna…men nej! Det är enklare att bara stänga av den och köra ett varv med disktrasan sen 😀
      Kram

  8. biggeros skriver:

    Ja, du tänker så du….
    Alla sätt är bra utan de dåliga min vän. Härlig blå himmel. Det tycker vi om🌞🌞😙😚Kram

  9. Ditte skriver:

    Jag kan förstå dig för ni är ju borta längre tider åt gången. Vi pendlar ju så vi har både kyl och frys på när vi åker. Mne i Spanien stänger vi av elen när vi åker och då även kyl och frys. Elen där känns lite mer osäker. Och dyr är den ju också.
    Men kanske kan du få till en större låda med upplelade fack om behov skulle uppstå.
    Stor kram från ett underbart och soligt Stockholm.

    • Ami skriver:

      Ja, det känns onödigt att den står på här hemma när vi är borta så länge….Men den här gången lät vi strömmen vara på i Spanien och kyl och frys är full med mat. Får hoppas inte nåt har hänt. Men Dan och Carita tittar till det, så de borde väl se om det flyter vatten på golvet 😦
      Stor kram tillbaks!

  10. Kvinnotankar skriver:

    Skönt att se att alla inte följer alla ”måsten” Hoppas du hittar kycklingfilén 😉

  11. Ruth i Virginia skriver:

    ”Flamma stolt mot blåa skyar ….. ”
    ÄLSKAR vår svenska flagga. Såååå vacker bild, Ami.

    Jajamensan – ordning och reda ska dä va, sa (gnatade) mamma!!! 🙂

Kommentera

