I går….

….när jag tog bilen och körde iväg till Maxi för att handla visade termometern 19 grader. Och klockan var inte mer än halv elva på förmiddagen…..faktiskt inte ens halv elva!

Och vad gjorde Patrik då? Jo, han var uppe på taket (igen) Det börjar bli en ful ovana det där med att hålla till där uppe 😉

IMG_1396,5

Men jag gillar Maxi! Den affären är som Carrefour i Torrevieja. Där kan man hitta det mesta. Och igår var jag ute efter kantareller och kantarellfond. Och visst åkte det ner en och annan onödig pryl också enligt Patrik. Men han får skylla sig själv när han inte följer med, utan väljer att sitta på taket!

Och varför var jag tvungen att köpa kantareller just igår?

Jo, för det är en bristvara i Spanien.

Och eftersom jag älskar både kantareller och mina flip flop….och givetvis Spanien! Så byter jag land idag för ett tag – även om det faktiskt är ganska behagligt här hemma nu också!

Men nu ska jag strax hoppa i de här!

DSC00342 (Custom)

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Helsingborg och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till I går….

  1. Ama de casa skriver:

    Oj så efterlängtad du är också – skynda dig ned nu! Men se för guds skull till att Patrik kommer ned från taket först 🙂

    Kram och gomorron!

  2. Ann-Kristin skriver:

    Gomorron!
    Nya flippisar? Snygga!
    Jag har aldrig ägt sådana.
    Jag hade en sån tur att min syster lämnade torkade kantareller och trattisar till mig.
    Gott!
    Trevlig resa och vi kanske syns i vimlet.
    Kram/A-K

  3. Comsi Comsa skriver:

    Lämnar du mannen på taket och byter land? 😀
    Då önskar jag dig en fin resa.

    Kram ♥

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Svampar gillar vi 😉 Snygga Flippisar …önskar jag kunde hitta såna! Fast har ju hittat min affär i Torre …med snygga barnskor! Längtar att byta land …fast idag ska vi njuta här. Ha skön resa😎 Du lämnade väl inte P på taket? Kram

  5. torrebloggen skriver:

    Cool skylt och snygga flip flops!
    Välkommen ner!
    Kram!

  6. Ditte skriver:

    Partik kommer ju närmare himlen om han är på taket….
    Kantareller verkar bra att ta med sig, men har man bara handbagage får de inte åka med. Innehåller vatten i burken….
    Men kanske kan jag ta frysta…Ska fundera.
    Flip flop får man i alla fall ta med. Eller kanske du reser i dem. Varmt är det ju här hemma.
    Vi har nu på förmiddagen +23 och strålande sol. Inte ett moln…
    Trevlig resa och vi ses snart!
    Kram!

  7. Znogge skriver:

    Trevlig resa mot södern!

    Kram

  8. ogamotoga skriver:

    Får inte du ont mellan tårna med flip flops? Sist jag provade så fick jag så mycket skav så jag knappt kunde gå … men det är väldigt många år sedan, kanske de är bättre nu och en vanesak 🙂 Sätt babysele på Patrik, så som jag föreslog Ama att hon gör med Anders 😉 Nä, nu ut i solen med kaffe … underbart väder ju. 😀

  9. åsa i åsele skriver:

    Vädret är ju helt underbart. T
    Glöm inte kvar Patrik på taket då Du lämnar landet… kör försiktigt, kram

  10. A-C skriver:

    Ha en trevlig resa ner till Torre! Kram

  11. Gunnel skriver:

    Jag tror ni får skaffa er en takterass i Spanien eftersom Patrik trivs så högt upp. Trevlig resa.

  12. Susan skriver:

    Hola! Kul att du är på väg ned! Jag åker på tisdag morgon!
    Kram//Susan

  13. Kvinnotankar skriver:

    Ja FlipFlops ar goa men inte förrän alla blåsor mellan tårna läkt 😉

Kommentera

