Patrik och jag….

….gör ju det mesta tillsammans! Så det känns inte roligt när vi åker var för sig ner till Spanien. Dels är det oroligt att ha honom på vägarna och sen känner man sig halv! Men eftersom jag tycker det är jobbigt att åka bil så många mil har jag ju tagit flyget nu ett par gånger. ….och det är faktiskt bra mycket smidigare. Och framför allt går det fortare.

Men i går kväll fick jag i alla fall hem min älskade man.

IMG_1408

Och nu är det strax dags att provsmaka frukostbullarna som jag passade på att baka igår när han ändå var ute på vägarna!

image

Trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till Patrik och jag….

  1. Comsi Comsa skriver:

    Så gulligt av dig att baka välkomstbullar, det är äkta kärlek det. 🙂
    Godmorgon och ha en fin dag.

    Kram ♥

  2. Ama de casa skriver:

    Vad skönt att han har kommit ner nu, och att allt har gått bra! Inte kul att känna sig halv – för nån av er!

    Dom där bullarna ser väääldigt goda ut. Funkar säkert till en lunch också, trots namnet… 😉

    Gomorron! 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, det känns jättebra att han är tillbaks igen!
      Haha! Ja, de funkar säkert lika bra till lunch – jag steker upp ett par ägg också 😀
      God kväll!

  3. Geddfish skriver:

    Så synd att ni inte kan åka samma färdmedel, men det gäller att göra det bästa.
    Fina bullar du bjuder på, så mycket kärlek i dem. Och jag förstår att du känner dig halv utan din älskling, så är det bara. Vet.
    Solig kram ❤

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det synd att vi inte kan åka tillsammans…. Men nu känns det skönt att ha honom hemma igen 🙂
      Kram

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Visst är det jobbigt att känna sig halv …men va skönt att Patrik är tillbaks o allt gick bra!! Han har ju en dyrbar last också! Du dom där bullarna vill man ju gärna smaka någon gång! Ha en skön dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Inte roligt att vara ifrån varandra 😦
      Haha! Ja, du tänker på mina svampar 😀 De står i tryggt förvar nu bakom strykbrädan 😀
      Bullarna ska ni absolut få smaka!
      Kram

  5. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Fint att det verkar ha gått bra på nerresan. Inga dumma vägpirater som är vanligt
    norröver. Kram P ♥

  6. torrebloggen skriver:

    Vad härligt att Patrik har kommit ner igen!
    Bullarna såg ju riktigt goda ut.
    Ha en bra dag!
    Stor kram!

  7. Gunnel skriver:

    Vilken välkomst! Nybakade bullar! Det kan behövas efter en lång biltur.

  8. Znogge skriver:

    Så skönt att Patrik är väl framme och jag förstår att det är oroligt att ha honom ute på vägarna. Synd att han envisas med att inte flyga men jag vet ju inte orsaken. För mig handlade om att våga ta steget igen men vi är ju alla olika. Viktigast att han kommit fram i alla fall!

    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, visst tänker man på allt som kan hända på vägarna! Och jag hoppas sååå att han någon gång vågar sätta sig på ett plan!
      Han har flugit ganska mycket som barn och inget har hänt….men ändå vägrar han 😦
      Kram

  9. Ditte skriver:

    Fint att Patrik lyckligt är här igen för visst är det lite oroligt med bil genom Europa.
    Förstår att du hellre flyger och är man inte försenad så går det ju riktigt rsakt.
    Mysigt med nybakabde bullar! Förstår att det var uppskattat!
    Kram!
    Och du! Jag tog med solen från Sverige,

    • Ami skriver:

      Ja, det känns verkligen oroligt att ha honom ute på vägarna. Så nu är det så skönt att ha honom nere igen 🙂
      Ja, flyget är ju så smidigt….trots förseningar!
      Tack för att du tog med solen!
      Och välkomna tillbaks 🙂
      Kram

  10. Lena i Wales skriver:

    Härligt för dej att ha honom tillbaka.
    Fördelen att inte vara tillsammans hela tiden är återseendet!
    Förstår att du flyger!
    Ha det bra!

  11. Jeanette skriver:

    Härligt med frukostbullar….Visst är det väl så att vägen till mannens hjärta går via magen;)

  12. åsa i åsele skriver:

    Glad jag blir då Patrik äntligen är återförenad med Dig ❤

  13. ogamotoga skriver:

    Mmm mumsigt och härligt att Patrik kommit hem igen. 😊

  14. Annika skriver:

    Förstår känslan då ni är tillsammans igen. Ha så mysigt nu.
    Kramen

  15. Ruth i Virginia skriver:

    Är det nåt fel med mej, månntro? Jag kände mej hel, även när jag var
    ute på äventyr, som t.ex. att köra fr Washington till New Orleans,med två andra
    tanter, i en gammal VW diesel. Många kortare exkursioner för mej själv
    till platser endast jag var intresserad av.
    Togetherness is underbart, men som med allting annat: LAGOM ÄR BÄST.
    Tycker jag, iaf. :).

    • Ami skriver:

      Nej jag tror inte alls det är något fel på dig….Vi är alla olika och jag trivs bäst när jag får vara med min man!

  16. Systeryster skriver:

    Åh, de goda bullarna 😋 De minns man!
    Så skönt att du fått ”hem” honom igen 😊
    😘😘

  17. MariArne skriver:

    Förstår verkligen att det känns oroligt att ha honom på vägarna så långt. Skönt att allt gått bra. Kram Marianne

  18. Anonym skriver:

    Åh vad skönt att ni båda är tillbaka! Följer dig på bloggen och har undrat hur länge ni skall vara hemma 😉 Har saknat info från torre. Hoppas vi ses där nere ngn gång, vi bor i norra delen vid åsas fotvård, torremarina.

    • Ami skriver:

      Ja, det känns skönt att vi båda är på plats igen 🙂
      Vad kul att du följer min blogg 🙂
      Vi var bara hemma i Sverige ca en månad den här gången!
      Skulle vara roligt om vi ses här nere 🙂
      Ha det så bra!

Kommentera

