En tur på piren….

….blev det även igår, som de flesta dagar!

Det är skönt att kunna gå där utan att behöva titta ner hela tiden så man inte trampar i hundbajs. Men igår var det faktiskt någon som hade fuskat och tagit med sin hund dit ut. Och dessutom hade den lagt ett stort lass, som jag inte tänker visa här! Jag tror i alla fall att det var hunden som hade gjort det.

I stället kan ni få se måsen som gärna ville vara med på bild.

IMG_0018 (Custom),3

Patrik frågar jag inte ens, han får vara med på bild antingen han vill eller ej.

IMG_0017,1 (Custom)

Och nu kommer snart den tiden då man inte kan gå hemifrån utan vattenflaska. För nu börjar det bli riktigt varmt.

promenad-i-torrevieja

Men än så länge är det väldigt behagligt och vi kan vistas ute på terrassen. Fast det dröjer nog inte länge innan det blir olidligt där ute….så därför gäller det att passa på att njuta. Och det gör vi absolut! Så när kvällen kom intog vi återigen middagen där ute!

Ha en trevlig onsdag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

33 kommentarer till En tur på piren….

  1. Gunnel skriver:

    Precis sånt väder vill jag ha här NU! Kram

    • Ami skriver:

      Så trist att ni inte fick behålla sommarvädret som kom för någon vecka sen 😦
      Jag skickar lite sol till dig!
      Kram

  2. Ama de casa skriver:

    Hmm… Trollade Patrik bort den där måsen också? Fåglarna här i stan börjar nog bli riktigt oroliga… 😉

    Tycker mig se ett par bekantingar just utanför bildkant där på tivoliområdet till vänster på sista bilden? Jo, jag har den förmågan faktiskt… Det var trevligt att ses en sväng igår också 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, den där måsen bara försvann när bilden var tagen 😀
      Haha! Både du och Patrik verkar ha vissa förmågor – du ser vad som händer utanför bilden och han trollar bort duvor 😀
      Alltid kul att träffas! Och trevligt var det även idag 🙂
      Kram

  3. Comsi Comsa skriver:

    Fina bilder, undrar vem Patrik står och trollar bort
    där uppe, inte en fågel syns….. 😀

    Kram ♥

  4. Znogge skriver:

    Vilka härliga dagar och dessutom så där alldeles lagom varmt! Perfekt helt enkelt 😀

    Kram

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Åh är det ingen som kan trolla bort allt hundbajs …varför plockar folk inte upp efter sina älsklingar! Har för mig att Spanien har infört dryga böter för kvarglömd hundbajs …men vem ska kolla det? Åh vad vi längtar efter värme…och min flippisar. Läst nåt om nån trollkarl …gissa vad Patrik ska göra sen! Ha varm dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, man blir så trött på dessa hundägare som inte plockar upp efter sig 😦
      Jag tror också att det är dryga böter….Men vem kollar?
      Haha! Han ska väl inte trolla bort Helge? 😉
      Kram

  6. MariArne skriver:

    God Morgon! Just idag har vi bestämt oss för att gå till stan. Hälsporren till trots. Vi ska käka på Alinghi hade vi tänkt. Kanske ses vi om vi har tur. Komner nog dit vid 14-tiden. Kram Marianne

    • Ami skriver:

      God kväll!
      Hoppas hälsporren klarade av promenaden!
      Så typiskt att ni skulle in till stan när vi gick till Rosaleda 😦 Vi var på Indiern och åt!
      Men vi tar igen det en annan dag – vi måste ju snart ses 🙂
      Kram

      • MariArne skriver:

        Haha tänker osökt på låten: jag är ute när gumman min är inne och jag är inne när gumman min går ut.

        Ja nu lär jag bli hemma och vila fötterna lite för idag blev det lite mycket.

        Indiern har blivit kanonbra!

      • Ami skriver:

        Haha! Ja, den låten passade ju bra idag 😀

        Hoppas inte hälsporren förvärrades nu när ni gick!
        Vila fötterna så ses vi!
        Kram

  7. Preciosa skriver:

    Hej!
    Ja det är fint på piren men nu blir det varmare och varmare 🙂 Hundbajs, ja Torre kommun är ju inga mästare på att sätta dit folk. Men nu med ny regim? Vi får väl se:
    http://www.spaniaavisen.no/wip4/paa-fem-maaneder-har-torrevieja-politiet-bare/d.epl?id=2557835
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Ja, det märks att det blir varmare för varje dag nu!
      Vi hoppas det blir bättre framöver med hundbajset!
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Låter skönt med värme, i morse snöade det… kram

  9. torrebloggen skriver:

    Visst är det härligt här nere nu! Nästa vecka ser det ut som det kan bli runt +28 om dagarna.
    Då behöver man verkligen ha med sig en vattenflaska när man går ut.
    Det såg härligt ut på piren!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är ljuvligt nu! Vi njuter så mycket vi bara kan på terrassen….för snart är det för varmt att sitta där ute!
      Såg också att det ska bli ännu varmare nästa vecka. Då är det verkligen dags för vattenflaskan!
      Kram och trevlig kväll

  10. Lena i Wales skriver:

    Ser härligt ut!
    Trodde kanske att Patrik kunde ha trollat bort den där måsen eller i alla fall gjort den mindre!
    Ha det bra!

    • Ami skriver:

      Haha! Den försvann strax efter fotograferingen, så det var säkert Patrik som trollade bort den 😀
      Tack detsamma!

  11. ogamotoga skriver:

    Så skönt! 🙂

  12. Ditte skriver:

    Ute på piren salkar det ofta skönt och det gillas. Trevligt att också kunna se sig runt utan att trampa i hundlortar. Märkligt att man inte kan få folk att sluta rasta sina hundar där de inte ska och att plocka upp. GRRRRR….
    Och visst är det fina dagar med väder där man både kan promenera och sitta ute länge på kvällarn och njuta av skön sommarvärme. Jag trivs bäst när det är runt +25 och lite vind.
    Önskar er en fin onsdag.
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, att promenera på piren är verkligen skönt!
      Men visst är det trist att inte folk kan ta upp efter sina hundar 😦
      Jag trivs också alldeles utmärkt nu. Man kan vistas ute utan att svetten rinner längs ryggen!
      Önskar er en fin kväll
      Kram

  13. Biggeros skriver:

    Det samma här.
    Nu är det behagligt och man kan tom grilla utomhus relativt tidigt på kvällen. Drygt att inte hundägare kan plocka upp efter sig. Om det är en hundlös ägare:))

    • Ami skriver:

      Ja, nu är vädret verkligen perfekt!
      Visst är det jobbigt när man hela tiden ska behöva titta var man sätter fötterna, så man inte trampar i en hög 😦

  14. Ann-Kristin skriver:

    Tack och lov att det är bättre väder. Min stackars väninna fick knappt 2 soldagar.
    I går kände jag behov av vatten i värmen och köpte mig en flaska vatten vid Parque de Nationales.
    Idag bättre när jag hade solhatten på mig.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Så synd om din väninna😦 Åker man ner på kort tid vill man såklart ha sol!
      Ja, nu behövs både vatten och solhatt! Man ska vara försiktig i värmen!
      Kram

  15. Tina skriver:

    Läste just att kriget som skulle göras i vinter mot hundägare, resulterade i endast EN skriven bot! 💩💩💩

    • Ami skriver:

      Ja, jag tror tyvärr inte heller att det har blivit mycket mer! Det tar nog lång tid innan det blir någon ändring 😦

  16. Susjos skriver:

    Ack ja…vad är väl lite sol och värme….alldeles alldeles underbart! Var snäll och skicka hit lite av dessa två till oss i kalla norden! Ni ser ut att ha det underbart, trots hundbajset då! Och så bra att ha en man som trollar bort duvor och sånt som blir för närgånget, bara du får vara kvar va!? Kram!

Kommentera

