Ibland måste man förnya sig….

….och promenera på lite andra ställen än bara på piren.

Och när man går upp genom gatorna finns det en hel del vackra blommor att vila ögonen på.

kaktusar-torrevieja (5)

Visst är de fina….Skulle gärna ha en sån, men jag tror de skräpar ner en hel del när blommorna vissnar. Och sen tar de säkert över hela terrassen.

kaktusar-torrevieja (4)

Kanske skulle man istället anlägga en sån här miniatyrpark.

kaktusar-torrevieja (1)

Fast en sån här nåldyna skulle jag inte välja….tänk att råka slå ner ändan på en sån.

kaktusar-torrevieja (3)

Nej, då verkar det betydligt behagligare att sätta sig ner på en sån här pall och bara njuta!

kaktusar-torrevieja (2)

Ha en bra dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

29 kommentarer till Ibland måste man förnya sig….

  1. Ama de casa skriver:

    Den där översta är vid den nedlagda trädgårdshandeln på Valencianas va? Gick förbi där häromdan och tänkte på vad synd det är att den la ned. Okej. Vi åkte väl bil då, men det är synd ändå 🙂

    Jättefin bild på dig 🙂

    Jag gillar namnet på den där nåldynan. Svärmors kudde… 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Fuskis som åkte bil! Men visst är det synd att den la ner….
      Usch ja, vilket namn….svärmors kudde 😀
      God kväll!

  2. åsa i åsele skriver:

    Så fin Du är ❤
    Fina blommor.
    kram

  3. Gunnel skriver:

    Vilken blomsterprakt! Men jag tror nog som du att de skräpar ner ganska rejält. Kram

  4. Geddfish skriver:

    Härlig blomsterprakt och den söta mannekängen tar nog första priset 😉
    Måndagskram ❤

  5. Znogge skriver:

    Vilken fantastisk blomsterprakt men nog skräpar vissa växter ner en hel del…

    Kram

  6. ogamotoga skriver:

    Vill också ha sådan buske, men det är nog som du säger, skräpar och kanske blir lite stor för en balkong. Hus borde man ha, med en liten trädgård … hade inte tvekat en sekund på att skaffa mig sådan. 🙂
    Trevlig Måndag.

  7. torrebloggen skriver:

    Ja lite omväxling och variation är alltid bra.
    Det finns ju så många fina ställen att gå till här i stan.
    Härliga bilder!
    Ha en bra start på veckan!
    Kram!

  8. Ditte skriver:

    Jag tycker du passade in så bra där som en extra blomma bland bougainvillean. Och visst är de vackra. Vi har en på tillväxt i rabatten och vi får se hur den tar sig, men jag är hoppfull. Tror det är en mindre ”modell”. Och skräpat ner har den ännu inte börjat med. Kommer kanske i mer vuxen ålder.
    Men kanske har du fått lite inspo att anlägga en terrassträdgård, men kanske blir det utan ”nåldynan”.
    Kram och trevlig måndag.

    • Ami skriver:

      Tack 🙂 Ja, blommorna är jättevackra! Men de trivs nog bäst i en rabatt….kanske ”tjuvar” jag ett skott av er någon gång 😀
      Men en nåldyna ska jag inte skaffa mig 🙂
      Kram och trevlig kväll!

  9. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Fina bilder på blommor!! Och blomma 🙂 Jag hade ju en bouga i en jättekruka men dom gillar mest att stå i marken. Den var jättefin och stor men så blåser det ju uppe hos oss/er som du vet så då blåste den omkull och den bautastora krukan sprack 😦 Skräpar gör den men det är bara kärt besvär 😀 Man har ju tid att sopa lite 🙂
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Tack 🙂
      Ja, jag tror också att de trivs bäst i marken….men de är så vackra. Och de är kanske inte så praktiska här uppe på höjden när det blåser. Det ena av ”era” penningträd blåste ju omkull här hos oss för ett tag sen. Och de är tunga!
      Kram

  10. Christel skriver:

    Go middag på er! Härliga bilder på dig o blommorna…och vilken blå himmel. Tänk att det kan blomma i den torra jorden 🙂 Ha en skön dag Kram

  11. Comsi Comsa skriver:

    Vackra blommor och vacker du! 🙂

    Kram ♥

  12. Ama de casa skriver:

    Ho ho?
    Sitter här och väntar – var är cavan?
    😉

  13. Ann-Kristin skriver:

    Vilka fina bilder på dig och Bouganvillan!
    Ser att du promenerat i mina kvarter 😄
    Kram/A-K

  14. Moi skriver:

    Vilken färgprakt! Jag har en liten, liten touch av den nu när syrenerna står i blom.
    Varför heter kaktusar ”svärmors kudde” och ”svärmors tunga”?? 🙂
    Kram

  15. Susjos skriver:

    Älskar Bougainvillean, och får minnen från semester i Spanien, Italien och Grekland….love it!!! Njut av värmen..som just nu även finns här uppe i Norden….bland hägg och syren!

Kommentera

