En måndag….

…. i Torrevieja kan se ut så här!

lunch-torrevieja (1)

Och igår såg den ut på det här viset, för då kom Marianne, Arne, Ama och Anders hem till oss en stund innan vi sen gick ner till paseon och åt lunch.

Trevligt att träffas och sitta och prata! Det var ett tag sen vi träffade Marianne och Arne. Och då var vi också ute och åt tillsammans.

Och eftersom det för det mesta är sol och blå himmel här nere hade Marianne då bokat bord på en uteservering. Men just den dagen lyckades vi pricka in regn 🙂

Men igår var vädret strålande!

Och här ser ni två strålande tjejer – åtminstone har vi väldigt roligt!

lunch-torrevieja (4)

Så måndagen blev hur trevlig som helst!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till En måndag….

  1. Ama de casa skriver:

    Haha! Ja, det är alltid kul när vi ses 😀 Tack så jättemycket för igår 🙂

  2. Geddfish skriver:

    Jag vill också boka bord ute 😉
    Men jag blir glad av dina bilder, ni har så trevligt 😀 Kram!

  3. Znogge skriver:

    Ja, det var en glad och trevlig dag! Vill inte påstå att måndagarna i gruvan är lika soliga 😉

    Kram

  4. ogamotoga skriver:

    Myspellar! Och oj, Ama är ganska lång, jag trodde hon var en liten plutt som mig. 😂

    • Ami skriver:

      Nja, så lång vet jag inte om hon är….Jag är 1.63 och hon är bara lite längre än mig 😀

      • ogamotoga skriver:

        Men jag är ju bara 1.58 … då är hon lång … för mig. Minst 1.68! 😁

      • Ama de casa skriver:

        Jag är en reslig kvinna! 1,70 står det i passet. I och för sig har jag sagt den längden själv utan att dom kontrollmätte. Hmm… Nästa gång ska jag slå till med 1,75! 😀

  5. Comsi Comsa skriver:

    Efter regn kommer sol…. 🙂

    Solig varm kram ♥

  6. Christel skriver:

    Hej Ami! Ser så härligt ut ! Ama ser ju extra glad ut att få träffa dig i alla fall! Ha en fortsatt skön dag Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, det är verkligen härligt! Haha! Jag vet inte om hon är så glad att träffa mig 😉 Jo, vi är nog lika glada över att träffa varandra 😀
      Kram

  7. Ditte skriver:

    Visst är det trevligt med trevligheter! Ohch perfekt väder att njuta i sol/skugga utomhus på en restaurang. Ja, er terrass är också klartpassande för detta.
    Ett eller flera skratt förlänger livet och du och Ama är på god väg…
    Önskar er en fin tisdag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, trevligheter är verkligen trevligt 🙂
      Och vädret är perfekt nu – alldeles lagom varmt!
      Haha! Ja, ett skratt förlänger åtminstone munnen 😀
      Kram och trevlig kväll!

  8. Decdia skriver:

    Jag skulle behöva en tripp till Torre för att få bruna ben! 🙂

  9. torrebloggen skriver:

    Visst är det härligt att man kan sitta utomhus och äta!
    Det blev ju en fin dag igår med!
    Ha det så bra!
    Kram!

  10. åsa i åsele skriver:

    Härligt. Sol, go mat å trevligt umgänge 🙂 kram

  11. TantGlad skriver:

    Ni ser ut att må jättegott . Fortsätt så. Här hos mig Äre grått. Men det skulle bli bättre, och efter regn kommer solsken .

    Kram.

  12. Gunnel skriver:

    Idag har jag det nästan lika soligt hos mig som du visar upp. Jag njuter fullt ut. Kram

    • Ami skriver:

      Åh, vad roligt att höra att ni också har haft soligt idag 🙂
      Hoppas det fortsätter så hela sommaren 🙂
      Kram

  13. Ann-Kristin skriver:

    Så härligt det ser ut!
    Alltid trevligt att gå ut och äta med vänner 😊
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, visst är det roligt att umgås med vänner och gå ut och äta! Och här nere är det ju så mycket enklare 🙂
      Kram

  14. Ruth i Virginia skriver:

    Händelserik dag i Torre, som vanligt.
    Ni ser ut som lyckliga (rika) pensionärer.
    Oh, sorry Ama! Jag vet ju, att du inte nått den där magiska åldern än.
    Inget fel med att ta ut framtiden i förväg. 🙂

    • Ama de casa skriver:

      Jag fick i och för sig äta som ”senior” på Dennys och gå in för seniorpriser på några ställen i Florida. Vet inte riktigt om jag gillade det eller inte… 😉

Kommentera

