Solen skiner….

….och det är härligt här nere nu!

Jo, det är varmt, men fortfarande kan man ha tunna kläder på sig utan att smälta bort helt och håller!

Stranden är full med människor. Och de flesta verkar ganska förståndiga som håller sig under parasollerna.

svalka-torrevieja (4)

Och nu har även ”flytbryggan” som är till för de som har svårt att ta sig ut i vattnet kommit på plats.

svalka-torrevieja (3)

Och när det är så varmt behövs svalka. Så igår bestämde Patrik och jag oss för att besöka ett av våra favoritställen El Calabrio. Och på väg dit stötte vi först ihop med Ulla och Conny som vi fick en trevlig pratstund med.

Sen kom Thomas och Stina fram och presenterade sig och sa att de läser min blogg….Jätteroligt att träffas! Och på Luna satt Stickan, Lasse och deras goda vän Svein Erik.

Och efter mycket prat med trevliga människor blev det ett svalkande glas rosévin med tillhörande tapas på El Calabrio.

svalka-torrevieja (1)

Och senare på kvällen efter middagen tog vi en lång promenad och då sprang vi på Peter och hans föräldrar….Så inte behöver man känna sig ensam eller ha långtråkigt här nere i Torrevieja!

Och kanske är det en av anledningarna till att vi trivs så bra här nere!

Och idag önskar jag er en fin fredag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vardagen i Torrevieja och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till Solen skiner….

  1. Thomas & Stina skriver:

    Hej på er kul att äntligen få träffas irl efter att vi följt din blogg i ett år 🙂

    • Ami skriver:

      Hej på er!
      Ja, det var jättekul att få träffa er också 🙂
      Hoppas myggorna låter dig, Thomas vara ifred resten av tiden här nere! Annars får du lyssna på din fru och kleta in dig med den där aloe veran 😀
      Ha det så bra!

  2. Znogge skriver:

    Jag som trodde det blev ett svalkande dopp och så blev det ”bara” ett glas rosévin 😉

    Kram och trevlig fredag!

    • Ami skriver:

      Haha! Nja, det får nog bli lite varmare i vattnet först innan jag svalkar mig där 😀
      Kram och tack detsamma!

  3. Ama de casa skriver:

    Visst är det kul att man springer på så många här nere 🙂

    Men du… Den där ”flytbryggan” på minicura… Den står på botten. Flyter inte sådär värst bra 😀

    Gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, det är jätteroligt 🙂
      Aha! Så du har varit där nere på botten också – ja, jag vet ju att du har en undervattenskamera 😉
      God middag!

  4. åsa i åsele skriver:

    Flytbrygga som inte flyter, skulle ju passa mig bra jag som blir sjösjuk på en brygga 🙂
    Även hos oss skiner solen idag. kram

  5. Gunnel skriver:

    Vädret är tack och lov strålande hos mig…så då får det bli ett glas rosé här med. Kram

  6. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Den ser rätt skön ut den där flytsaken …fast jag hade säkert blivit sjösjuk. Härliga dagar ni har 🙂 Soliga hälsningar Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Ja, det är nog härligt att sitta där och svalka benen i vattnet 🙂
      Soliga kramar tillbaks!

  7. Comsi Comsa skriver:

    Men så är det nästan överallt man bor tycker jag, iallafall om man bott länge på i en stadsdel. Jag träffar också folk jag känner så fort jag kommer utanför dörren, Tänker inte ens på det utan det är bara så det är. Skulle man flytta så skulle det bli helt annorlunda för då skulle det nog bara bli nya ansikten…. Hm…

    Regnig kram ♥

    • Ami skriver:

      Ja, så är det nog! Men hemma i Sverige tycker jag mest folk sitter inne och kurar….vädret här nere gör ju att fler kommer ut 🙂
      Solig kram!

  8. moi skriver:

    Jag förstår att det är svårt att inte trivas där nere i paradiset.
    Och du är en fena på att beskriva det (och göra mig avundsjuk 😀 )
    Kram

    • Ami skriver:

      Ja, du har ju varit på plats och vet att det är härligt här 🙂 Men att sitta i din nya koloni och njuta i sommar är inte helt fel det heller!
      Kram

  9. Ditte skriver:

    Ja, här är nästan som hemma vad gäller att träffa på folk, händer ofta.
    Känner som Comsi Comsa. Stockholm är stort men om man bott länge i en är det ofta man träffar på många kända ansikten där också, precis som här.
    Dock är ju förstås prisbilden på utelivet ett helt annat hemma. Och än har jag inte sett till en dryck och tapas för ca 10 kr…
    El Calabrio gillar vi också. Skönt där i skuggan.
    Kram och trevlig fredag.

    • Ami skriver:

      Jo, så är det absolut!
      Men visst är det en aning dyrare på hemmaplan!
      El Calabrio är ett väldigt bra ställe – och särskilt nu när man söker lite skugga 🙂
      Kram och tack detsamma!

  10. torrebloggen skriver:

    Visst är det härligt här nere nu!
    Kul att ses en stund när ni gick förbi oss i morse.
    Ha en trevlig dag!
    Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är underbart nu!
      Trevligt att få en liten pratstund med er! Hoppas balkongen blev ren 🙂
      Kram och tack detsamma!

  11. Anonym skriver:

    Mycket trevligt att träffa er,, o följa bloggen,, få lite tips också..må så gott

  12. ogamotoga skriver:

    Tycker det är så fint att de har den bryggan, jag har aldrig sett det förr och blir väldigt glad att se att det finns. Lite avis på er dock, mysglidare. 😉

    • Ami skriver:

      Ja, det är jättebra för de som inte kan ta sig så långt ut i vattnet men ändå vill ha lite svalka!
      Ja, vi har det ganska mysigt här nere 🙂

  13. MariArne skriver:

    Längtar ner redan. 10 gr varmt och regn sedan vi landade i onsdags. Var ligger restaurangen ni valde? Kram Marianne

    • Ami skriver:

      Men usch, det låter inte trevligt med 10 grader 😦 Nej, skynda er hit i stället 🙂
      El Calabrio ligger på Calle Nuestra Señora Montserrat. Ett bra ställe. En tapas och en öl/ett glas vin kostar mellan 1 – 1.50 €, men man kan inte välja vilken tapas man vill ha. Det blir en ”överraskning” 😀
      Kram

      • MariArne skriver:

        Låter ju som en bra restaurang. Måste googla fram en karta och kolla. Nu har vi mycket åtaganden en tid med barnbarn som ska passas. Vi får se längre fram beroende på hur vädret blir i Svedala. Arne ska bygga om en vägg i garaget och han vill både spela golf också. Allra senast kommer vi ner 30 augusti. Kram

      • Ami skriver:

        Det är nog egentligen en bar! Men ett jättebra ”vattenhål” 🙂
        Och står du med ryggen mot Consum som ligger på Habanerasgatan, så är det tvärgatan rakt över!
        Förstår ni har mycket att göra hemma också. Och barnbarnen vill man såklart också ta hand om!
        Men vi ses när ni kommer!
        Kram

Kommentera

