En kväll i Punta Prima….

….blev det i onsdags!

Vi började hemma hos min faster Gun-Britt och hennes man Björn i deras fina hus.

matställe-puntaprima (2)

Och efter en trevlig stund där promenerade vi bort till kyrkan.

Här står tre trevliga tjejer 🙂

matställe-puntaprima (3)

Och här har vi kommit in i kyrkan.

matställe-puntaprima (1)

Märklig sådan….så brukar det inte gå till när man kommer in i en kyrka.

Och inte heller brukar det finnas en bar att hänga vid.

matställe-puntaprima(5)

Givetvis var det ett matställe som var byggd som en kyrka.

matställe-puntaprima (4)

Och där slog vi oss ner, Ami, Björn, Patrik, Gun-Britt och Frida vid det största bordet vi kunde hitta! Och vi fick en riktigt härlig och trevlig kväll!

Och idag är det fredag igen!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

28 kommentarer till En kväll i Punta Prima….

  1. Tina skriver:

    Verkligen fint! Nu längtar vi tills det blir dags att köra ner, till solen! Trevlig helg!

  2. ogamotoga skriver:

    Till och med jag skulle kunna bli religös. 😁 Trevlig Fredag.

  3. åsa i åsele skriver:

    Ser fint ut. Märkligt med en restaurang som ser ut som en kyrka. kram

  4. Znogge skriver:

    En kyrka helt i min smak! Amen på det 😉

    Kram

  5. Ama de casa skriver:

    När jag ser det där så ångrar jag lite att jag gick ur kyrkan för en himla massa år sen…

    Ooops… Vid närmare eftertanke så HAR jag varit inne och tittat på den där fantastiska kyrkan. Så jag stryker den första meningen så jag inte blir avslöjad… 😉

    Det såg verkligen trevligt ut 🙂

    Ha en underbar fredag!

    • Ami skriver:

      Haha! Ja, det var synd att du gick ur kyrkan 😉
      Men när jag tänker efter tror jag vi har varit i den här kyrkan tillsammans 😀
      Ha en underbar kväll!

  6. Comsi Comsa skriver:

    Läcker kyrka, anar att det kommer en hel ström av törstiga
    kyrkbesökare dit, hi hi hi…. 🙂

    Solig kram ♥

  7. Anna skriver:

    Vacker 🙏

    Ni har så härliga dagar där nere, tack för att du delar med dig❤️

    Kram!

  8. Ditte skriver:

    Vad treligt både att ta sig till Pinta Prima och att äta i ”kyrkan”. Läckert koncept med en restaurang där. Här skulle jag gärna tillbringa en kväll. Inga problem!
    Fina bilder och ni ser ut att trivas.
    Kram!

  9. Christel skriver:

    Go middag Ami! Visst är det fint där borta i Punta Prima 😉 Många trevliga matställe. Häftig ”kyrka” tog ni nattvarden? 🍷🍷Jisses va varmt vi har 😅kan knappt skriva ..fingrarna fastnar på tangenterna. Ja just det freeeedag 💃Kram

    • Ami skriver:

      God kväll Christel!
      Ja, vi tog nattvarden där inne 😀
      Haha! Ja, det är fredag…..kanske får vi se en dans lite senare 😉
      Kram

  10. Gunnel skriver:

    Ni hittade verkligen ett annorlunda matställe. Du och din syster är väldigt lika varandra. Kram

    • Ami skriver:

      Ja, det var ett annorlunda ställe! Jättetrevligt och god mat!
      De brukar säga att vi är lika varandra 🙂
      Ha en trevlig kväll
      Kram

  11. Susjos skriver:

    Jag stirrade nog ganska stort på bilden när ni klev in i ”kyrkan”??!!! Dit går jag också så gärna ;-D
    Ni ser ut att ha det toppenbra!
    Ha en trevlig helg! Kram

    • ami skriver:

      Tyvärr fick jag ingen bild på utsidan.
      Det skall vara en engelsman som plockat ner en kyrka och byggt upp den här.
      Kram

  12. torrebloggen skriver:

    Vilket coolt ställe! Den kyrkan har jag missat!
    Kram!

  13. Anonym skriver:

    Var finns denna ”kyrka ”?☺

  14. MariArne skriver:

    Kul det måste vi besöka nån gång nu när vi har bil 🚕

Kommentera

