Man ska….

….ha roligt!

Och det har vi verkligen!

I torsdags hade vi bestämt träff med Ama, Anders, Maggan och hennes familj på en restaurang nere vid strandpromenaden för att äta god mat och ha det trevligt.

Pizza nr1-torrevieja (1)

Och trevligt hade vi! Här sitter Maggan och Patrik och har det extra trevligt med coca cola….Eller kanske var det något mer i glasen också 😉

pizza-number-uno-torrevieja

Och när man inte går ut och äter kan man ju alltid shoppa….

….Här har Frida och jag hamnat i skoparadiset.

skor-torrevieja (2)

Det finns så mycket billiga och snygga skor, så man vet inte var man ska börja!

Och Patrik står bara och skakar på huvudet och undrar hur män och kvinnor kan vara så otroligt olika 😀

Ha en trevlig lördag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Man ska….

  1. Ama de casa skriver:

    Ooops… Och jag som i min enfald trodde att jag var kvinna? Men här står jag på Patriks sida och skakar på huvudet… 😉

    Tack för en himla massa trevliga träffar på sistone!

    Kram och gomorron! 🙂

  2. ogamotoga skriver:

    Skor kan man väl inte få för mycket av, eller hur? 😂

  3. Ann-Kristin skriver:

    Trevligt det såg ut när ni var ute och åt.
    Förr köpte jag alltid skor när jag var i Torre. Tyvärr vill inte mina fötter längre att jag ska gå i ”finskor”. Har sparat några par som jag inte nänns slänga.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det är alltid roligt att träffas och gå ut och äta!
      En del skor kan man bara inte skiljas ifrån 🙂
      Kram

  4. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Så gott …iskall Cola när man är törstig! Skor ….dit vill P han frågade precis om en skoaffär. Blev det nåt inköp? Ha en skön lördag Kram

    • Ami skriver:

      God eftermiddag!
      Haha! Ja, Cola är gott när man är törstig 😀
      Då ska vi ta med oss P och shoppa skor när ni kommer ner 🙂
      Frida köpte, men jag stod emot den här gången….Patrik var ju med och höll koll 😉
      Kram och tack detsamma!

  5. Ditte skriver:

    Visst ska man ha roligt! Och både att äta, träffa vänner och handla skor hör ju dit.
    Kanske skulle Patrik klä i den sko du håller i handen? Och börjar han prova så kan det ev. vara lättare att förstå varför skor är roligt.
    Men i värsta fall har det motsatt effekt…
    Kram och trevlig lördag!

    • Ami skriver:

      Ja, man ska blanda roligheterna, men huvudsaken är att man har roligt 🙂
      Haha! Ja, han borde prova! Kanske fastnar han för det!
      Kram och tack detsamma!

  6. Znogge skriver:

    Helt allmänt är det lite synd om männen som inte förstått livets väsentligheter 😉

    Kram

  7. åsa i åsele skriver:

    Skor och väskor 🙂 jag har otroligt många fina svarta handväskor i olika storlekar å modeller, älskar väskor 🙂 kram

  8. biggeros skriver:

    Visst är män och kvinnor olika när det kommer till kläder och skor. Älskar skor och man får inte nog. Så trevligt att njuta av livet med vänner. Det är så livet ska se ut!!!

    • Ami skriver:

      Jag älskar också att shoppa skor 🙂
      Ja, det är trevligt att träffa vänner och gå ut och äta lite gott!

  9. Preciosa skriver:

    Hej Ami!
    Kul att se gänget! Extra kul med Maggan. Jaime var väl hemma då. Hoppas allt är bra.
    Kram P ♥

    • Ami skriver:

      Hej P!
      Ja, du känner ju igen alla som var med!
      Jaime hade hosta, så han valde att stanna hemma den kvällen!
      Kram

  10. Susjos skriver:

    Nåt fel på mej är det väl, eller så är det något speciellt med Ama och mej- oktobertöser som vi är, och lika ”unga”..men skor är inte heller min favvo shopping, konstigt va? fast jag gillar snygga skor! Väskor däremot…..;-D
    Ha en trevlig kväll!

  11. Emily skriver:

    Hej! Jag undrar vad skoaffären heter. Älskar skor och är en del i Torrevieja så jag blev nyfiken vad ni hittat för bra skoaffär. Mvh Emily

  12. torrebloggen skriver:

    Såg mysigt ut!
    Kul att se Maggan.
    Kram!

  13. Maggan skriver:

    Tack för en trevlig kväll. Småtjejerna tyckte det var jätteroligt med Fridas foton. Nu är vi packade och klara för hemresa. Vi ses i augusti igen.
    Kram till er båda från oss alla. Maggan

    • Ami skriver:

      Tack själva! Alltid kul att träffas!
      Haha! Ja, både tjejerna och jag hade väldigt kul där borta i hörnan med Fridas foton 😀
      Hoppas hemresan har gått bra och att Jaime kryar på sig!
      Ses i augusti!
      Kramar till er alla från oss!

Kommentera

