El Piscolabis!

I fredagskväll var vi ute och åt med våra grannar, Bosse och Mari på en restaurang som heter Piscolabis.

piscolabis (3)

Till förrätt blev det skaldjurscocktail…

piscolabis (1)

….och till varmrätt tog Bosse, Patrik och jag kött. Medan Mari höll sig till fisk. Allt var jättegott, men fisken var nog ändå strået vassare!

piscolabis (2)

Och efter en dag med omkring 30 grader var det väldigt behagligt att sitta där och njuta av den ljumma kvällen.

Och på tivoliområdet blinkade och snurrade karusellerna för fullt….men där höll vi oss borta ifrån!

piscolabis (4)

Ha en skön söndag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik, det är ju Ami som bloggar, men kan hända att Patrik ibland gör ett inhopp :) Vi har en son, Max, som är sambo med sin Frida. Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss!
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

32 kommentarer till El Piscolabis!

  1. Ama de casa skriver:

    Så trevligt! Men… Hur vet du att fisken var strået vassare, åt inte du kött??? Haha – Mari fick alltså inte ha sin mat ifred, va? 😉

    Ses snart och tack för varningen – jag ska vakta mina grejer väääldigt noga! 😀

    Gomorron!

  2. MariArne skriver:

    Jag och Atne har varit där en gång. Då fck vi in rå fisk som borde vatit kokt en stund till. strået vassare! Hur var ditt kött då? Kram Marianne

  3. Susan skriver:

    Hola! Den restaurangen har jag inte sett förut! Var ligger den? 30 grader är inte dumt! 🙂 I Estocolmo är det 13 grader just nu och blåsigt… 😦
    Kram

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Restaurangen ligger ungefär mittemot där den fasta marknaden börjar…..Från piren sett! Du går förbi Keeper, Hombre del mar och nam. Och strax därefter ligger den!
      Usch! 13 grader låter inget vidare….kom tillbaks hit i stället 🙂
      Kram

  4. Gunnel skriver:

    30 grader är lite väl mycket för mig. Jag är nöjd med det lite molniga väder vi har nu. Måste hämta andan ibland. Kram

  5. Znogge skriver:

    Fisk är alltid ett säkert kort när man äter ute tycker jag!

    Kram och god söndag 😀

  6. åsa i åsele skriver:

    Fisk är ofta god på restaurang, eller det är väl så att eftersom bara jag äter fisk blir det bara vid de få tillfällen vi äter ute som jag äter fisk 🙂
    Skönt med värme å ljumma kvällar då man kan sitta ute å njuta.
    kram

  7. Ditte skriver:

    Visst är det härligt att sitta ute och äta i dessa ljumma kvällar! Och gärna med fläkt från havet.
    Många gånger så är ju fisken här på restaurangerna väldigt god och för mig blir det inte av hemma att jag lagar så mycket annat än lax i fiskväg och skaldjur förstås.
    Trevligt att ses igår!
    Kram och vi önskar er en fin söndag.

    • Ami skriver:

      Det är samma här hos oss! Vi lagar inte heller mycket i fiskväg!
      Jättetrevligt att träffas en stund och sitta och prata 🙂
      Kram

  8. biggeros skriver:

    Fisk är alltid gott såsom skaldjur😉Visst är det läckert att sitta ute och donera sena kvällen😚😙

  9. torrebloggen skriver:

    Det såg ju riktigt trevligt ut!
    Härligt att kunna sitta ute och äta lite senare på kvällen.
    Kram!

  10. Systeryster skriver:

    Så gott med skaldjurscocktail! Typiskt att vi missade Tivolit när jag var nere, men vi tar det nästa gång. Kanske kan vi köpa åkband 😊😘

  11. Sussi skriver:

    Vad härligt med 30 graders värme. Här fick vi njuta av några varma dagar men nu har det börjat bli kallt igen 😦
    Jag hade också hållt mig borta från tivolit 🙂
    Kram

    • Ami skriver:

      Trist att det blivit kallt igen 😦 Hoppas värmen kommer tillbaks!
      Nej, tivolit är inget för mig heller 😀
      Kram

  12. Comsi Comsa skriver:

    Både gott å trevligt.. 🍽🍤

    Kram ❤

  13. yfronten skriver:

    Åh, ljumma sommarkvällar är det bästa! Tyvärr har knotten kommit hit så vi får sitta i växthuset.

  14. Marie skriver:

    Ev har avslutat sena sköna, slöa dag på My Dreams. Nu kan vi sova sött. Mätta och nöjda. I morgon blir det nog stranden en sväng. Kram

    • Marie skriver:

      Oj… man kunde tro att det har blivit nåt glas vin för mycket… men nix…… Jäkla telefon stavning.

      • Ami skriver:

        Åh, ni har varit hos Indiern och ätit 🙂 Det brukar vara ett säkert ställe!
        Haha! Ja, telefonen stavar precis som den själv vill 😀
        Ha en bra dag på stranden!
        Vi hörs!
        Kram

  15. Susjos skriver:

    Underbart att sitta ute och äta så där på kvällen, utan att frysa! Var det en fiskrestaurang ni var på tro? Kram!

    • Ami skriver:

      Ja, det är verkligen härligt att sitta ute hela kvällen utan att frysa!
      De har lite av varje på den restaurangen….tapas, skaldjur och kött!
      Kram

Kommentera

