Härligt!

Ja, vi har det så härligt och trivs så bra!

Visst är det varmt och massor av folk på stranden. Men än går det att tråckla sig ner till vattnet för ett svalkande dopp.

lugn-dag-stranden-torrevieja

Och vill man inte svalka sig i havet kan man svalka sig med annat och tillsammans med trevliga vänner!

Och det är precis vad Ama och Ami gjorde häromdagen hemma hos Peter och Janette.

Jodå, våra män var också med!

Någon måste ju hålla ordning på oss….

hästskjuts-torrevieja (2)

….även om jag tyckte det verkade som Anders kopplat bort oss helt och hållet.

hästskjuts-torrevieja (1)

Och när vi svalkat oss och nästan var hemma igen fick vi se Torreviejas nya och miljövänliga taxi stå och vänta utanför puben Tango….

hästskjuts-torrevieja (3)

Och igår var det dags igen för nya trevligheter!

Då blev det en god lunch med våra vänner Ditte och Bosse på deras terrass. Och det är alltid så roligt att sitta och prata med dem.

solskensgatan-torrevieja

Och idag är det fredag och marknad här utanför dörren. Och då tar Carita och jag en liten sväng där för att se om vi kan shoppa något!

Ha en trevlig dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

30 kommentarer till Härligt!

  1. Anonym skriver:

    Såå härligt ni har det ☀️ Fortsätt njut på 😀 Önska er trevlig helg känns överflödigt hihi helg varje dag. Kram från Maria o Janne

    • Ami skriver:

      Ja, livet är enkelt och härligt här nere 🙂
      Haha! Ja, lite som helg varje dag blir det 😉
      Kram och tack detsamma!

  2. Decdia skriver:

    Naw, en sån taxi hade jag mer än gärna tagit!

  3. ogamotoga skriver:

    Lyxlirare där 😉 underbart!

  4. Gunnel skriver:

    Badalternativet ser betydligt trevligare ut än det vi har här runt ikring. Översvämmade hus och affärer är ingen hit. Kram

  5. Comsi Comsa skriver:

    Jag hade också valt terrassen istället för stranden…. 🙂

    Fredagskram ♥

  6. Ama de casa skriver:

    Haha! Jag misstänker att dom har en överenskommelse, karlarna, som gör att dom turas om att (försöka!) hålla ordning på oss. Det är en ganska utmattande syssla, tror jag 🙂

    Åh! En tur med den taxin sätter jag upp på önskelistan just efter ”Lilla tåget”. 😀

    Ha en trevlig tripp på marknaden 🙂
    Kram och gomorron!

    • Ami skriver:

      Ja, den sysslan kan verkligen vara utmattande för karlarna 😉

      Haha! Ja, men då ska vi se om vi inte kan få åka både Lilla tåget och hästtaxin 😀
      Tack – vi ska säkert shoppa massor!
      Kram

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami ! Härliga dagar ni har! Haha männen stod väl i köket hos Peter o Janette! Gå inom sina vänner o få lunch så trevligt! Ha en fin fredag Kram

    • Ami skriver:

      God förmiddag!
      Haha! Ja, männen brukar ju hamna där av någon anledning 😀
      Alltid trevligt att träffa vänner och prata lite!
      Kram och ha en fin fredag så ses vi imorgon 🙂

  8. Ditte skriver:

    Visst har vi det bra och lite spännande att gå runt till vänner på ”demonstrationer” av skilda slag. Och en del överraskningar visar sig…
    Kram och trevlig fredag.

    • Ami skriver:

      Ja, vi har det verkligen bra här nere!
      Haha! Ja, vi tar fredagarna som visningsdagar i fortsättningen 😉
      Kram och tack detsamma!

  9. Znogge skriver:

    Vilka härliga dagar ni har! Helt i min smak måste jag säga 😀

    Kram och trevlig fredag!

  10. Sussi skriver:

    Så underbart det låter.. Erkänner, är lite sotis! 😉
    Här regnar det om vartannat. Blir en innedag med lite tv serier tror jag..
    Kram

  11. moi skriver:

    Tänk att taxi skulle bli ett bra miljöalternativ. Nästa steg är kanske att Dumbo med vänner tar sig an flyget 😀
    Kram

  12. Ylva skriver:

    Mannen längst ned till vänster på första bilden ser ut att behöva svalka! Göllig taxi!

  13. torrebloggen skriver:

    Javisst är det härligt här nere just nu!
    Alltid trevligt med god mat och att umgås med vännerna!
    Kram och trevlig kväll!

  14. Susan skriver:

    Hola! Idel favoriter på alla bilder! Och lite strand och marknad på det! 😉 Ja, ni har det verkligen bra!
    Kram

    • Ami skriver:

      ¡Hola!
      Ja, du känner dem alla 🙂
      Och visst är det härligt här!
      Hoppas det gick bra att ”vikariera” så du snart kan sitta här nerifrån och jobba 🙂
      Kram

      • Susan skriver:

        Jag tycker att jag har skött mig galant! 😉 Idag på em hade jag en Preciosa-observatör några timmar och även hon tyckte att jag skötte mig mkt bra – så det ser lovande ut! 😀

      • Ami skriver:

        Härligt! Då är du snart här 😀
        Kram

Kommentera

