En lång och trevlig dag…..

…..blev det igår när vi träffade Ama, Anders, Marie, Richard och Maja!

Först tog vi lite tapas på El Calabrio innan Ama och Anders gick vidare för att handla. Vi andra fortsatte då mot piren och tog en promenad där.

Det var varmt, men det blåste så härligt från havet.

trivsel-torrevieja (2)

Och när vi sen skulle skiljas åt kom Richard på att vi kunde gå ut och äta tillsammans någonstans lite senare på kvällen….

….så det gjorde vi!

my-dream-torrevieva

Och det blev en lång men trevlig dag!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

38 kommentarer till En lång och trevlig dag…..

  1. Ama de casa skriver:

    En riktig heldag alltså! Både trevligt och gott 🙂
    Kram

  2. Comsi Comsa skriver:

    Myyyysigt!

    Kram ♥

  3. Geddfish skriver:

    Ser fantastiskt mysigt och gott ut – och skönt väder 😀
    Kram ❤

  4. Gunnel skriver:

    Härligt att få sätta sig och äta utan att själv behövt anstränga sig med något. Sånt gillar jag. Kram

  5. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ja visst är det hektiska dagar här i solen! Men så härligt! Ha en fin dag Kram

  6. MariArne skriver:

    Reblogga detta på Resebloggen och kommenterade:
    Ser kul ut. Ni har det varmt och skönt nu. Vi har haft lite fint nu också. Igår hälsade vi på hos gemensamma Spanienvänner och fick på så vis lite spanienvibbar. Ha det så gott. Kram Marianne

  7. MariArne skriver:

    Nu har vi det skönt även i detta kyliga land. För just nu skiner solen. Igår hälsade vi på gemensamma spanienvänner. Kram Marianne

  8. Lena i Wales skriver:

    Trevligt sällskap, god mat och vackert väder, vad mer kan man begära?!?!
    Ha det bra!

  9. torrebloggen skriver:

    En härlig dag tillsammans med goda vänner är aldrig fel!
    Ha det så bra!
    Kram!

  10. Ditte skriver:

    Mysigt! Och skönt att kunna sitta ute både dag och kväll. Och en promenad längs piren är helt klart aptitretande.
    Och tid att umgås har vi ju.
    Kram!

  11. åsa i åsele skriver:

    Härligt. Ser så skönt ut. Lite sol å värme behöver vi oxå. kram

  12. Marie skriver:

    Tack för en jättetrevlig och god dag.
    Blev det sov morgon idag?
    Kram

    • Ami skriver:

      Tack själva! Jättetrevligt!
      Haha! Patrik fick stiga upp halv nio som vanligt….visst är det synd om honom 😉
      Kram

  13. Znogge skriver:

    Så gott och trevligt det ser ut 😀 Ett bra initiativ med andra ord!

    Kram

  14. Christel Sjöberg skriver:

    Hej ami
    Behöver er hjälp…
    Min kusin har köpt lgh i punta prima och är i stort behov av att hyra en van/skåpbil omgående? Vet du vart hon kan vända sig???
    Hoppas du ser detta …
    Ha det skönt i värmen, vi kommer ner om två veckor och läääängtar så
    Hälsn christel Sjöberg

    • Ami skriver:

      Hej Christel!
      Vad roligt att din kusin har köpt lägenhet 🙂
      Tyvärr vet jag inte var hon ska vända sig för att hyra en skåpbil, men får jag reda på något så hör jag av mig 🙂
      Förstår att ni längtar ner!

  15. Sussi skriver:

    Långa och trevliga dagar uppskattas. Hoppas även jag får uppleva såna under min semester sen. Helst tycker jag vi stannar tiden helt då 😉

    Sv. Spike haltar mycket mindre nu, så det var nog bara en sträckning 🙂

    • Ami skriver:

      Ja, de dagarna är härliga 🙂 Och visst skulle man vilja stanna tiden ibland!

      Så skönt att Spike är bättre i benet 🙂

  16. yfronten skriver:

    Trevliga dagar får gärna vara långa!

  17. Ann-Kristin skriver:

    Dom vanligt trevlig dag och som jag vet trevligt besök ikväll.
    Men vad är det ni äter?
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Jag vet inte vad vi åt faktiskt 🙂 Var något med kyckling och ganska stark sås, men jättegott 🙂

      Men ikväll när Bosse och Ditte var här gjorde jag din goda ”kolasås” och den blev jättegod 🙂
      Kram

Kommentera

