Det var så trevligt….

….igår att vi glömde bort att fotografera!

Men tiden bara försvann. Och när vi sen tittade i kameran var det bara en enda bild tagen. Dåligt av en bloggare, jag vet!

Och orsaken till detta trevliga var Ditte och Bosse!

De var här på middag. Och kvällen började i soffan och avslutades på terrassen. Annars brukar det ju vara tvärtom, att man börjar på terrassen och sen när det blir lite kyligt går man in och sätter sig i soffan….

Men igår fick vi alltså sitta inne och äta maten eftersom det var alldeles för varmt där ute.

Takfläkten snurrade för fullt och alla fönster och dörrar stod öppna.

IMG_0112,1

Och först vid niotiden kunde vi äntligen flytta ut på terrassen och få lite svalka och även inta kaffet.

Ja, sen fortsatte den trevliga kvällen med många skratt och mycket prat, så det var inte alls konstigt att vi helt glömde bort kameran!

Tack Ditte och Bosse för en jättetrevlig kväll!

Om Ami

Den här bloggen handlar om oss och vårt vardagliga liv i Helsingborg och Torrevieja. Jag heter Ami och min man Patrik. Det är jag som är skrivaren i familjen, medan Patrik är den duktiga fotografen! Vi har en son, Max som är sambo med sin Frida och i juli 2017 fick vi vårt första barnbarn, en underbar liten prinsessa! Spanien har alltid legat oss varmt om hjärtat och i mars 2013 köpte vi vår lägenhet i Torrevieja. Välkomna att följa oss! https://rendahlispanien.wordpress.com/
Det här inlägget postades i Vänner i Spanien och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

39 kommentarer till Det var så trevligt….

  1. Ama de casa skriver:

    Ja, terrassen är allt lite i varmaste laget nu innan solen gömmer sig bakom nåt hus. Fast har man tur så fläktar det ute – åtminstone om man tar ut en fläkt 🙂

    Tur att du åtminstone hade EN bild, så det fanns bevis från den trevliga kvällen 🙂

  2. Gunnel skriver:

    Förhoppningsvis kan vi sitta ute i morgon och äta, men det har varnats för regn. Hoppas ni får en mysig midsommar.

    • Ami skriver:

      Jag hoppas också att ni kan sitta ute i morgon och att ni slipper regnet! Man vill ju så gärna göra det när det är midsommar!
      Kram och tack detsamma!

  3. Anna skriver:

    Härligt med kvällar som fotandet glöms bort😊 Kan förstå att ni hade en härlig kväll med fina Ditte och Bosse!

    Önskar dig en trevlig midsommar!🍓🌸

    Kram❤️

  4. Geddfish skriver:

    Ni har alltid trevligt och det är skoj att läsa om 😉
    Önskar er en ytterligare trevlig dag och kram ❤

  5. Marie skriver:

    Mysigt.
    Ha en skön dag idag oxå. Kram

  6. ogamotoga skriver:

    Föredrar också att sitta inne när jag ska äta, i den där extrema värmen. ☺

  7. Christel skriver:

    Go morgon Ami! Ännu en trevlig kväll 😃 Jaha för varmt på balkongen sa du😅 Jo det kommer vi ihåg …den där fläkten måste gå att fästa i markisen. Du har ju en händig man! Ha det gott! Kram

    • Ami skriver:

      God middag Christel!
      Ja, ännu en trevlig kväll 🙂 Jag älskar trevliga kvällar och dagar 🙂
      Haha! Ja, jag får nog be min händiga man att fästa den där fläkten i markisen 😉
      Ses ikväll!
      Kram

  8. åsa i åsele skriver:

    Helt otroligt att det kan vara för varmt att sitta ute å äta,
    här är det ju snarare så att det är för kyligt för att ens komma på tanken att äta ute.
    kram

    • Ami skriver:

      Ja, det är hemskt när det är så varmt!
      Hoppas ni i alla fall kan sitta ute i morgon när det är midsommar 🙂
      Kram

  9. Ditte skriver:

    Tusen tack för en jättetrevlig kväll! Så gott!
    Är fortfarande mätt!
    Och det blev så bra att sitta inne och äta och avsluta på terrassen i den helt ljumma kvällen . Och timmen hann bli sen…
    Många kramar från oss båda.
    Önskar er en fin dag!

    • Ami skriver:

      Tack själva! Jag tyckte vi hade en jätterolig kväll!
      Och det gick ju bra att sitta inne och äta 🙂
      Nu ska jag hålla koll när blomman får rötter!
      Många kramar från oss och tack detsamma!

  10. Znogge skriver:

    Så trevligt och ett bildbevis blev det i alla fall 😀

    Kram

  11. Comsi Comsa skriver:

    Ser både mysigt och trevligt ut, tur man kan välja vart man
    sitter efter värme och väder….. 🙂

    Kram ♥

  12. Susan skriver:

    Hola! Förstår att det blev en trevlig kväll med tanke på deltagarna – alla fyra! 😉 Och att avsluta kvällen på terassen är väl alldeles utmärkt! Jag älskar ju Spanien och allt som hör till men de ljumma kvällarna och badtemperaturen är nog högst på min ”bästalista” trots allt!

    Här hemma har det varit dramatik! Satt i godan ro och skrev på PC:n när jag hörde ett himla oväsen från sonens rum. Agnes hade tagit in en koltrasthona!! Madre mia!! Ingen av grabbarna var hemma så jag sprang hysteriskt ut i trappuppgången och ringde förtvivlat på grannarnas dörrar. Klarar inte av att försöka fånga flaxande fåglar… Ingen öppnade!! Som tur var kom en granne längre upp i huset i hissen (hade tagit semester och var på väg till landet) på väg ned med all packning i bilen och han hjälpte mig att fånga fågeln och släppa ut den i friheten igen. Flög iväg till synes oskadd. Jag blev så lättad att jag började gråta och kastade mig om hans hals!! 😀 Hmmm…undrar vad han tänkte…hysteriskt fruntimmer…känner inte honom alltför väl… Sen fick bacillskräcken sig en utmaning när jag skulle torka upp blod, fågelbajs och fjädrar…Huuuu!!!

    Igår kväll kl halv tolv fick jag dessutom väcka sonen som lagt sig tidigt eftersom han skulle börja jobba kl 5 i morse. Agnes kom in med en näbbmus. Även den återbördades till friheten. Sonen mindre glad kan man säga. 😦 Jägarinnan ligger just nu och sover i soffan och bryr sig inte om mina blängande ögonkast… 😉

    Midsommarkramar till dig och Patrik!

    • Ami skriver:

      Hahaha! Jag kan bara tänka mig vilken dramatik det måste ha varit 😀
      Och stackars granne…..
      Men jag hade reagerat likadant som du 🙂

      Vi hade verkligen en trevlig kväll tillsammans med Bosse och Ditte!
      Midsommar kramar till er också från oss!

  13. åsa i åsele skriver:

    Hej då inlägget försvann… tro om Ni är på väg hem till Sverige? kram

  14. Lovisa skriver:

    Jag känner igen mig! Men ibland måste man leva i stunden och strunta i att fotografera helt enkelt 🙂

  15. Susan skriver:

    Tittar in och önskar en riktigt mysig midsommar

  16. Ann-Kristin skriver:

    Trots bara ett foto såg det mysigt och gott ut.
    Såg hos Ditte att ”kolasåsen” gillades. Kul!
    Önskar er en trevlig midsommarhelg.
    Kram/A-K

    • Ami skriver:

      Ja, det blev en väldigt trevlig kväll!
      Och kolasåsen var supergod….Tack för tipset 🙂
      Kram och tack detsamma!

  17. yfronten skriver:

    Det är just när man har trevligt som man brukar glömma/låta bli kameran. Till exempel kanske det blir kul imorgon och jag vill låta våra gäster på midsommarafton slappna av. Får se hur jag gör… 🙂

  18. torrebloggen skriver:

    Förstår att ni hade en trevlig kväll tillsammans med Ditte & Bosse!
    Trevlig midsommar!
    Kram!

  19. Ruth i Virginia skriver:

    Jag vet att jag är en aning osvensk, för jag gillar inte att äta utomhus.
    Varm korv, kaffe och vin är OK, men varmrätter vill jag ha inomhus.
    Min bror och svägerska ville äta och dricka utomhus, även om man
    skulle vara inlindad i en filt.

    Vilken gullig liten matsal ni har. Jättesnygg chandelier!

    • Ami skriver:

      Ja, det är kanske typiskt svenskt det där med att vi vill sitta ute och äta. Men kanske beror det på att vi måste tillbringa så många månader inomhus när vi är i Sverige!

      Tack så mycket 🙂

Kommentera

